نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس وان

مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس  چگونه به وجود می‌آید؟ داشتن یک ایکس باکس وان که دائماً از وای فای جدا می‌شود، می تواند بسیار آزاردهنده باشد، مخصوصاً هنگام اجرای یک بازی زنده. اگر با این مشکل مواجه هستید یا به طور تصادفی اتصال Xbox Live را قطع می کنید، چند راه حل برای بررسی وجود دارد که به حل مشکل کمک می کند. اکثر مشکلات وای فای Xbox One مربوط به روتر است که بسته به مدل ممکن است برای بازی مناسب نباشد. روترهای ارزان قیمت اغلب ممکن است مشکلات وای فای داشته باشند، اما حتی روترهای سطح بالا نیز ممکن است گاهی اوقات مشکل داشته باشند.

قبل از انجام هر یک از اصلاحات زیر، مطمئن شوید که اینترنت با دستگاه دیگری مانند تلفن هوشمند یا لپ تاپ کار می کند. هنگامی که تأیید کردید اینترنت فعال است و کار می‌کند، امیدواریم راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید تا سیستم شما دوباره آنلاین شود.

مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس
مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس

روتر را مجددا راه اندازی کنید

رایج ترین مشکل سیگنال بی سیم بد Xbox One این است که روتر خطا دارد و برای پاک کردن داده های بد نیاز به راه اندازی مجدد دارد. اکثر روترها یک سوئیچ روشن/خاموش دارند، اما قطع و وصل مجدد آن نیز کار می کند. روتر را به مدت 4-5 ثانیه خاموش کنید و دوباره روشن کنید. پس از راه اندازی مجدد روتر، اتصال Xbox One را تست کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

ایکس باکس وان را ریستارت کنید

در حالی که راه اندازی مجدد سیستم معمولا کمکی به راه اندازی مجدد ایکس باکس وان نمی کند، ایده خوبی است. برخی از مالکان گزارش می دهند که برای کمک به رفع خطاها، تمام کابل هایی را که دکمه شروع را نگه می دارند با خاموش کردن برق جدا کرده اند. من شخصا این کار را ندیده ام، اما از آنجایی که سایر کاربران با این روش شانس آورده اند، لیست شده است.

خطای توقف نصب ایکس باکس چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « خطای توقف نصب ایکس باکس وان » را مطالعه کنید.

به جای فرکانس 5 گیگاهرتز از 2.4 گیگاهرتز استفاده کنید

تقریباً تمام روترهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، روترهای دو بانده هستند که می توانند از فرکانس های 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز استفاده کنند. باند 5 گیگاهرتز سریع ترین سرعت را دارد اما گاهی اوقات بهترین استفاده از آن نیست. باند 2.4 گیگاهرتز، در حالی که سرعت کمتری دارد، فرکانس بسیار بهتری برای انتقال سیگنال های بی سیم است. به خوبی شناخته شده است که داده های بی سیم در فرکانس 2.4 گیگاهرتز بسیار بهتر حرکت می کنند و دلیل آن این است که باند اصلی مورد استفاده برای WiFi است.

مشکل این بود که باند 2.4 گیگاهرتز بیش از حد مورد استفاده قرار گرفت و بسیاری از سیگنال های بی سیم باعث مشکلات ترافیکی شدند. هنگامی که یک بسته داده بی سیم با بسته دیگری برخورد می کند، باید مجددا ارسال شود و سرعت کل شبکه را کاهش دهد.

سرعت اتصال WiFi-5 WiFi-N قدیمی 2.4 گیگاهرتزی 300 مگابیت بر ثانیه است که بسیار سریعتر از سرعت 3 مگابیت بر ثانیه ایکس باکس لایو توصیه شده برای انجام یک بازی آنلاین است.

نکته اصلی این است که باند وای فای 2.4 گیگاهرتز احتمالاً در مقایسه با باند 5 گیگاهرتز بسیار پایدارتر است. گاهی اوقات سریعتر بهتر نیست برای تغییر بین باندها، به Settings–> All Settings–> Network بروید.

مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس
مشکل قطعی دائم WiFi ایکس باکس

سیگنال وای فای بهتری دریافت کنید

اگر Xbox One شما خیلی دور از روتر باشد، ممکن است نتواند سیگنال بی سیم خوبی دریافت کند. روش های مختلفی برای دریافت سیگنال وای فای بهتر از جمله قرار دادن روتر، توسعه دهنده وای فای، دریافت روتر جدید و موارد دیگر وجود دارد. گاهی اوقات قرار دادن روتر بالاتر از سطح زمین می تواند به سیگنال و همچنین تنظیم آنتن ها در صورت داشتن آنتن خارجی کمک کند.

روتر را برای به روز رسانی سیستم عامل بررسی کنید

روترها هر چند وقت یکبار وصله‌های نرم‌افزاری و به‌روزرسانی‌های میان‌افزار را دریافت می‌کنند که در صورت یافتن مشکلات را برطرف می‌کنند. روتر شما ممکن است مشکل شناخته شده ای داشته باشد که یک سیگنال را با یک پچ آماده برای دانلود می اندازد. هر روتر دارای سیستم منوی متفاوتی است، اما وارد روتر شوید و در جایی، باید گزینه به روز رسانی سیستم عامل وجود داشته باشد.

از کابل اترنت به آداپتور WiFi استفاده کنید

اگر Xbox One شما برای اجرای کابل اترنت خیلی از روتر دور است، آداپتورهای کابل اترنت به WiFi در دسترس هستند. این آداپتورها سیگنال پورت اترنت را به سیگنال وای فای بی سیم تبدیل می کنند. در حالی که معمولاً در دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند ایکس‌باکس 360 بدون وای‌فای داخلی استفاده می‌شوند، می‌توانند ایکس‌باکس وان را با کارت وای‌فای داخلی بد نیز تعمیر کنند.

از آداپتور خط برق استفاده کنید

آداپتورهای خط برق می توانند از اتصال اترنت برای کار روی سیم کشی داخلی خانه استفاده کنند. آنها داده ها را از یک پاگ قدرت به دیگری منتقل می کنند و بسیار خوب کار می کنند. به عنوان مثال، اگر Xbox در طبقه بالا و دور از روتر باشد، یک پریز دیواری نزدیک به Xbox و روتر می تواند داده ها را انتقال دهد. آداپتورهای خط برق برای خانه‌ای با مشکلات وای‌فای و گسترش سیگنال کار پایدار به روتر بسیار خوب عمل می‌کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *