نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون سونی

امروزه تلویزیون یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی شناخته شده است بطوری که توصیه می‌شود اگر تلویزیون شما دچار مشکل شد قبل از هر گونه اقدامی با مرکز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را با آنها در میان بگذارید مرکز این امکان را دارد که در اولین فرصت پس از ثبت درخواست کارشناسانی خبره را به محل شما اعزام نمایند و در آنجا دستگاه تست و عیب‌یابی شود. اگر قابل رفع باشد همانجا تعمیر و در صورتی که نیاز به دستگاه‌های تخصصی‌تر باشد با رضایت مشتری تلویزیون را برای تعمیر می‌آورند و پس از تعمیرات تلویزیون سونی در حضور مشتری تست و تحویل داده می‌شود.

این مرکز با تجهیزات پیشرفته به همراه کادری مجرب جهت تعمیر تلویزیون‌های آبخورده و سوخته فراهم نموده است. امکان تست و تعمیر انواع قطعات اصلی تلویزیون سونی اعم از مین برد  (main board)، برد تی کون (TCON)  و حافظه رم در مرکز تعمیرات سونی محیا شده است، همچنین انواع مشکلات صفحه نمایش اعم از به وجود آمدن خطوط افقی و عمودی و یا دو نصفه شدن صفحه تلویزیون سونی، به راحتی قابل عیب‌یابی و تعمیر است.

تعمیر تلویزیون سونی

بررسی تلویزیون LED

در رابطه با مصرف برق تلویزیون LED باید گفت تلویزیون LED کم مصرف‌تر و سردتر از سایرین است. زمان پاسخ‌دهی (زمانی که لازم است تلویزیون روشن و خاموش شود) در تلویزیون LED بسیار زیاد است. زمان پاسخ‌دهی در واقع زمانی است که ولتاژ الکتریکی قطع و وصل می‌شود این زمان پاسخ‌دهی در تلویزیون LED درحد نانو ثانیه است؛ به زبان ساده‌تر در حد نانو ثانیه پس از اعمال جریان الکتریکی نور از صفحه نمایش ساطع می‌شود.

در تلویزیون LED علاوه بر لامپ LED لامپ تنگستن نیز وجود دارد اما سرعت پاسخ‌دهی آن مانند لامپ LED نیست. در لامپ تنگستن سرعت در حد میلی ثانیه بوده و به محض وصل شدن جریان الکتریکی تلویزیون LED شروع به کار نمی‌کند و نور از صفحه نمایشگر ساطع نمی شود.

برق تلویزیون

تلویزیون LCD

به این نکته توجه داشته باشید که LCD مخفف کلمه Liquid Crystal Display است در صفحه نمایش تلویزیون LCD از کریستال‌های مایع (ماده ایست بین حالت جامد و مایع دارای ویژگی‌های خاص است و آرایش خاصی ندارد) به کار رفته است. حساسیت کریستال مایع نسبت به دما باعث می‌شود تا با افزایش حرارت به مایع و بعد با اندکی سرما به حالت معمولی خود بازگردد.

به طور مختصر بهتر است بدانید که کریستال مایع دارای انواع مختلفی هستند؛ دسته‌ای از آن‌ها حساس به جریان الکتریسته هستند و این خصوصیت باعث می‌شود تا زمانی که نور از کریستال عبور می‌کند، باعث ایجاد حالت هم جهت شدن قطب‌های آن‌ها (پلاریزاسیون) با مولکول‌های کریستال می‌شود. پس با توجه به مطلب گفته شده متوجه می‌شویم که مولکول‌های کریستال مایع هادی الکریسته بوده و قادرند تا نور و الکتریسته را از خود عبور دهند.

تعمیرات تخصصی قطعات تلویزیون

هزینه تعمیرات تلویزیون سونی

امروزه تلویزیون سونی به نحوی، با مدل‌های متفاوتی به بازار جهانی عرضه می‌شوند و این موضوع برای ما بدیهی است که تکنولوژی تلویزیون‌ها پیشرفت می‌کند؛ از این رو خرابی در آنها، موجب می‌گردد تا هزینه تعمیرات تلویزیون سونی افزایش یابد.

هزینه تعمیر تلویزیون سونی در تهران به دلیل عواملی همچون: کمیابی قطعات، شدت خرابی، متفاوت بودن مدل تلویزیون، تحریمات و عواملی دیگر نوسان دارد. اما نگران چیزی نباشید. نمایندگی تعمیرات سونی به فکر مشتریان خود بوده و بهترین تعمیرات ممکن را با دریافت کمترین هزینه تعمیر تلویزیون سونی، به شما ارائه می‌‌دهد.

تعمیرات تخصصی

  • تعمیر و تعویض مادربرد تلویزیون
  • بررسی و رفع عیوب پورت‌ها TV
  • عیب یابی داغ شدن ترانزیستور Output و سوختن مکرر
  • تعمیر برد پاور و رفع مشکلات روشن نشدن TV
  • رفع مات شدن تصویر
  • تعویض پنل تلویزیون آبخورده
  • حل مشکل پرش تصویر
  • تعمیر بک لایت
  • رفع هنگی
  • تعمیر برد دایور
  • تعمیر دستگاه‌های 4K
  • عیب‌یابی و رفع بخش‌های ولتاژ
  • تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر بعد از چند دقیقه
  • حل مشکل اتصالی در مدار و برد
  • ترمیم و تعمیر بخش‌های شکسته
  • بررسی همه جانبه و تعمیر تلویزیون آبخورده
  • خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض صفحه‌های نمایش LCD، LED، OLED و …

 دلایل چشمک زدن دکمه پاور تلویزیون سونی

تلویزیون سونی دارای یک سیستم عیب‌یابی داخلی می‌باشند که در راهنمایی برای تعمیر تلویزیون سونی و عیب‌یابی بسیار مفید است؛ وقتی یکی از قطعات تلویزیون معیوب شود، هنگام روشن کردن، چراغ جلوی دستگاه (چراغ پاور) شروع به چشمک زدن می‌کند. هر تعداد چشمک در یک بازه زمانی چند ثانیه‌ای، به معنای وجود مشکل در یک بخشی از تلویزیون سونی شماست.

چشمک‌های چراغ پاور به رنگ قرمز پشت سرهم روشن شده و چشمک می‌زند و بعد از پایان چند ثانیه‌ای مکث کرده و دوباره شروع می‌کند به تعداد مشخص چشمک می‌زند. هر تعداد بیانگر یک کد خطاست و هر کدام یک راهنمایی مهم برای تعمیر تلویزیون سونی است، تعداد چشمک زدن هر بار تلویزیون سونی معنا و مفهوم آن برای کمک به تعمیر تلویزیون سونی در جدول زیر آمده است:

 2 بار چشمک

به احتمال زیاد پاور تلویزیون معیوب شده است.

 3 بار چشمک

برد پاور یا مین برد تلویزیون آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

4 بار چشمک

برد درایور بخش بک لایت تلویزیون، خراب شده است.

5 بار چشمک

برد تی کان یا پنل آسیب دیده‌اند، در تعمیر تلویزیون آبخورده این امر کمک شایانی می‌کند.

6 بار چشمک

بک لایت تلویزیون نیاز به تعمیر دارد.

8 بار چشمک

قسمت مربوط به صدای تلویزیون سونی دچار عیب شده است.

کمترین زمان برای تعمیر
تعمیرکاران این مجموعه بصورت تخصصی در واحد مجزا اقدام به تعمیر تلویزیون آبخورده و برند های دیگر می کنند. همین امر باعث شده است با دقت و کمترین زمان تعمیر کنند.
استعلام هزینه
مرکز سونی با توجه به تعرفه بالای شرکت های همکار، در نظر گرفته است تا با انجام خدمات بهتر با تعرفه مصوب اتحادیه تعمیرکاران خدمات خود را ارائه دهد تا با شفاف سازی هزینه ها از هر گونه هزینه جانبی جلوگیری شود.
مقایسه کنید

تست و عیب یابی تلویزیون سونی

تنها مرکز در تهران دارای دستگاه های تست برد و تست رنگ تلویزیون است که برای عیب یابی دقیق تر و صرفه جویی در زمان و هزینه کاربر مورد استفاده قرار میدهند.

مین برد تلویزیون سونی، محل قرارگیری قطعات دیگر از جمله: پردازشگر تلویزیون، حافظه رم تلویزیون و ورودی و خروجی‌های مختلف مثل ورودی صدا، تصویر، HDMI  و USB  می‌باشد. هر گونه خلل در این قابلیت‌ها می‌تواند مربوط به وجود مشکل در  قطعه مین برد تلویزیون باشد. مهمترین علائم خرابی مین برد عبارتند از:

  • تلویزیون روی لوگو (logo) یا همان آرم سونی هنگ می‌کند.
  • با بالا آمدن آمدن آرم لوگو، تلویزیون دوباره خاموش می‌شود.
  • رنگ‌های تلویزیون به هم ریخته و تصویر نگاتیو می‌شود.
  • تلویزیون در حالت چراغ قرمز پاور گیر کرده و روشن نمی‌شود.
  • خروجی‌های HDMI و AVI خروجی نمی‌دهند. 

از سوالات اصلی در خصوص تعمیرات تلویزیون سونی، مربوط به چشمک زدن چراغ جلوی این دستگاه است. این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که منوی عیب‌یابی تلویزیون سونی فعال باشد. در این صورت اگر قطعه‌ای دچار ایراد شود و درست کار نکند، چراغ جلوی تلویزیون چشمک میزند و تعمیرکار با توجه به تعداد و الگوی چشمک زدن این چراغ، می‌تواند دستگاه را عیب‌یابی کند.

دوبار چشمک زدن، نشانه خرابی پاور هست و سه بار چشمک زدن چراغ تلویزیون، نشان می‌دهد که برد پاور یا مین برد آسیب دیده. خرابی بک لایت معمولا با 4 بار چشمک زدن تلویزیون مشخص می‌شود و به همین ترتیب، تعداد چشمک زدن چراغ نشان می‌دهد که کدام قطعات دچار ایراد شده و نیاز به بررسی و تعمیر دارند.

سیاه رنگ شدن تصویر تلویزیون، یکی ازشایع‌ترین عیوبی است که در امرتعمیر تلویزیون‌های سونی و سایر برندها با آن روبرو می‌شویم و در اثر عوامل مختلف از جمله خرابی بک لایت به وجود می‌آید؛ معادل فارسی واژه بک لایت نور زمینه می‌باشد و مربوط به تلویزیون ال ای دی سونی است. سوختن ال ای دی تلویزیون، روشن ماندن مداوم و طولانی و همچنین بالا بودن نور تلویزیون از عوامل مهم سیاه شدن صفحه تلویزیون می‌باشد.

 بک لایت تلویزیون قابل تعمیر نیست ولی قیمت چندانی ندارند و توصیه می‌کنیم در صورت خرابی از تعمیرکار تلویزیون سونی بخواهید یک ست کامل آن را عوض نماید؛ زیرا بقیه نیز پس از مدتی عمرشان تمام خواهد شد، پس هزینه‌ای دوباره را در آینده‌ای نزدیک متحمل نشوید!

شکستگی یا خرابی صفحه نمایش (پنل تلویزیون)، بیشترین هزینه را در بخش تعمیرات تلویزیون سونی دارد؛ همه توانایی‌های سخت‌افزاری و ارزش تلویزیون در کیفیت تصاویری که در صفحه نمایش تلویزیون پخش می‌شوند، خلاصه می‌شود.

مهم‌ترین و عمومی‌ترین عیوبی که در تعمیر تلویزیون سونی روی صفحه نمایش روی می‌دهد، می‌تواند ناشی از تراشه‌هایی که تصویر پنل را می‌سازند یا کابل‌های ارتباطی و یا خود پنل تلویزیون باشد؛ بنابراین نبود تصویر دلیل قطعی بر خرابی صفحه نمایش  نمی‌باشد؛ چرا که در تعمیر تلویزیون آبخورده بارها شاهد خرابی و تعمیر سایر تراشه‌های مربوطه یا لوازم اتصالی بوده‌ایم.

تصویر ارسالی به تلویزیون بدون داشتن یک منبع نور قابل مشاهده نیست، منبع نوری که به دیدن تصویر کمک می‌کند بک لایت نام دارد. بک لایت تلویزیون سونی نسبت به لامپ‌های فلورسنتی که برای این هدف استفاده می‌شد، کارایی بالاتری دارد. بک لایت‌ها، مانند نور سفیدی هستند که برای دیدن عکس رادیولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بک لایت در یک فاصله مشخص در پشت پنل قرار گرفته است و آسیب به این بخش، در کیفیت تصویر نمایش داده شده توسط تلویزیون اثر بسزایی دارد و بارها در تعمیر تلویزیون آبخورده شاهد آبخوردگی و خرابی این قطعه می‌باشیم که به راحتی قابل تعویض می‌باشد.

کابل فلت تلویزیون مجموعه‌ای از رشته سیم‌هایی است که بطور منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند و بدین طریق فضای کمتری را اشغال کرده و یک واحد رشته سیم را تشکیل می‌دهند. اطلاعاتی که پردازش می‌شوند توسط کابل فلت به صفحه نمایش رسیده تا نماتیش داده شوند؛ بدیهی است در صورت معیوب بودن این کابل، از تصویر خبری نیست!

نمایندگی تعمیرات سونی با چندین سال سابقه درخشان در زمینه خدمات تعمیر تخصصی تلویزیون سونی، با تشخیص دقیق علت نبود تصویر تلویزیون و تست کابل فلت و سایر بخش‌های مربوطه، اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر می‌نماید. دقت داشته باشید که اگر تعمیر تلویزیون سونی خود را به افراد و تعمیرگاه غیر متخصص بسپارید، ممکن است نتواند علت واقعی را تشخیص داده و با تشخیص این که صفحه نمایش شما خراب شده است به دلیل برابری قیمت صفحه نمایش سونی با کل تلویزیون باعث شود تلویزیون سونی  خود را دور بیاندازید.

خرابی صفحه نمایش تلویزیون سونی

مهمترین عوامل خرابی صفحه نمایش تلویزیون سونی عبارتند از:

  • شکستگی پنل: ممکن است در اثر جابجایی نادرست، تلویزیون به زمین خورده یا از جسمی سخت، ضربه بر آن وارد شده باشد.
  • آبخوردگی پنل تلویزیون: می‌تواند ناشی از آب پاشی مستقیم یا نفوذ غیر مستقیم آب ناشی از محیط مرطوب باشد.
  • کابل فلت: ممکن است در اثر نفوذ آب به داخل تلویزیون خراب شود یا در اثر برخورد با اجسام هنگام تعمیر تلویزیون، دچار بریدگی یا قطع اتصال شود.
  • سوختگی پیکسل: نقاط ریز تشکیل دهنده پنل را پیکسل گویند؛ خرابی یک یا چند پیکسل باعث خرابی سایر تقاط صفحه نمایش تلویزیون سونی نمی شود و فقط ناحیه‌ای از صفحه نمایش بدون تصویر خواهد بود.
  • پیدایش خطوط عمودی: می‌تواند ناشی از ضربه خوردن پنل یا وجود مشکل در برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده داخل تلویزیون باشند. اگر خطوط افقی بطور کامل از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه بصورت یک خط صاف باشد، مشکل از برد تیکان و کابل‌های فلت ارتباطی می‌باشد.
  • غیرعادی شدن تمام صفحه به یک رنگ: در این صورت باید با پنل خداحافظی کنیم و در صورت تعویض پنل، 80 درصد قیمت تلویزیون را باید پرداخت نمود.
  • نقاط سفید نورانی در صفحه: در این حالت پیکسل رنگی نمی‌شود و نورانی می‌ماند. جهت تعمیر تلویزیون، هیچ راهکاری جز تعویض پنل نیست.
  • قطع و وصل شدن لحظه‌ای تصویر پنل: این مشکل زمانی رخ می‌دهد که تلویزیون به دستگاه گیرینده دیجیتال و یا دستگاه‌های مشابه دیگری از طریق پورت HDMI وصل شده باشد. در این حالت یکی یکی دستگاه‌های جانبی دیگری را که به تلویزیون وصل شده‌اند، جدا نمایید تا مشخص شود مشکل از کدام کابل ارتباطی می‌باشد. در غیر این صورت از تعمیر خودسرانه تلویزیون جدا خودداری نمایید و حتما به یکی از مراکز تعمیر تلویزیون سونی مراجعه نمایید.

برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید

تعمیر تلویزیون آبخورده

با نفوذ آب و سایر مایعات به داخل تلویزیون، مشکلات جدی مانند خرابی و سوختگی کابل فلت انتقال دهنده تصویر، پنل صفحه نمایش، جرقه و اتصال و سولفاته شدن مدارات داخلی تلویزیون به وجود خواهد آمد. تعمیر تلویزیون آبخورده امکان‌پذیر است به شرطی که به محض مشاهده آبخوردگی تلویزیون را از جریان برق بیرون بکشید و به هیچ عنوان اقدام به روشن کردن تلویزیون آب خورده نکنید!

در این موارد سریعا تلویزیون را به مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون سونی منتقل نمایید تا اولا با رطوبت زدایی تخصصی، مانع سولفاته شدن و خرابی مدارات داخلی و قطعات داخل تلویزیون شده و سپس اقدام به تست قطعه احتمالی آسیب‌دیده کرد. در تعمیرات تلویزیون آبخورده، اگر فلت یا برد تیکان یا سایر قطعات آسیب دیده باشند، هزینه زیادی را متحمل نخواهید شد و این قطعات قابل تعمیر و تعویض هستند ولی در صورت آبخوردگی و نفوذ مایعات به پنل، راهی جز خرید تلویزیون جدید ندارید زیرا قیمت صفحه نمایش حدودا معادل 85 درصد قیمت کل تلویزیون است!

تعمیر تلویزیون آبخورده

  ***جهت استعلام  قطعات و هزینه به پایین صفحه مراجعه کنید***

 

ضربه به تلویزیون های LCD. LED و شکستن صفحه نمایش

توجه: تلویزیون‌ها بسیار حساس هستند و با کوچیک‌ترین ضربه دچار اختلال نمایشی و کارایی می‌شوند، لذا در حفظ آن کوشا باشید. نکته مهم‌تر آن که هزینه تعمیر و یا تعویض قطعات بسیار بالا است. برای حفظ تلویزیون از ضربه به نکات زیر توجه کنید. 

1- تا حد امکان تلویزیون روی دیوار نصب کنید. 2- تلویزیون‌های بزرگ متناسب با فضای محیط قرار بگیرند 3- درصورتی که تلویزیون روی میز قرار دارد از استحکام پایه‌ها اطمینان حاصل کنید 4- از قرار دادن اشیاء بالای تلویزیون و یا در کنار تلویزیون که باعث لغزش یا ضربه به تلویزیون است خود داری کنید. 

تعمیر تلویزیون برند سونی از خدمات مهم  شرکت سرویس سونی است لذا در حمل و نقل تلویزیون به تعمیرگاه یا محل مشتری، تست و تعمیر تلویزیون سونی با دستگاه‌های الکترونیکی مدرن و همچنین استفاده از قطعات اصلی برای تعمیرات تلویزیون سونی استفاده می‌شود. و هدف برای تعمیر تلویزیون سونی رضایت مشتری می‌باشد. 

برای تعمیر تلویزیون آبخورده ضمن تست کامل تلویزیون شامل گارانتی‌های پس از تعمیرات تلویزیون سونی نیز می‌شود.

مقالات مرتبط : برعکس شدن تصویر تلویزیون

بروز رسانی شده در تاریخ : 1400/04/20

اعتبار تا 1400/12/30

تعمیر مین برد
تعمیر کنترل تلویزیون
تعمیرات تلویزیون سونی
تعمیر lcd

سوالات متداول در تعمیرات تلویزیون سونی

جذاب‌ترین و متداول‌ترین سوالاتی که مطمعنا ذهن شما و سایرکاربران را در امر تعمیر و عیب‌یابی تلویزیون‌های سونی و سایر برندها مشغول کرده در زیر قید کرده‌ایم؛ بنابراین در مفید و راهنما بودن آن‌ها شک نکنید!

1- آیا تعمیرات صفحه نمایش تلویزیون سونی امکان‌پذیر است؟

دقت داشته باشید هر مشکلی که در صفحه نمایش تلویزیون  سونی ظاهر شود، دلیل بر خرابی آن نیست و ممکن است با تعمیر قطعاتی مانند برد تی کن یا فلت‌ها مشکل بر طرف شود. اما در صورت خرابی پنل (صفحه نمایش)، هزینه خرید آن با خرید کامل یک تلویزیون تقریبا مساوی است.

2- دلیل دو نصفه شدن صفحه نمایش تلویزیون سونی چیست؟

تجربه تعمیرات در نمایندگی‌های سونی نشان داده است 90 درصد دلیل آن، احتمال آسیب‌دیدگی برد تی کن (TCON) یا فلت ارتباط دهنده است که خوشبختانه هزینه آن بسیار کمتر از تعویض کل صفحه نمایش می‌باشد.

3- آیا همه مدل‌های تلویزیون سونی قابلیت تعمیر دارند؟

بله، خوشبختانه همه قطعات و ابزارهای لازم برای تعمیر تمام مدل‌های تلویزیون سونی توسط مرکز تعمیرات سونی محیا شده است.

آیا مین برد (main board)  تلویزیون سونی قابل تعمیر است؟

مین برد، اصلی‌ترین قطعه پشت پنل تلویزیون است که سایر قطعات الکترونیکی روی آن قرار می‌گیرند و وظیفه کنترل کلی قطعات و تلویزیون رو بر عهده دارد؛ این قطعه می‌تواند عیب‌یابی و تعمیر گردد.

4- هزینه تعمیر برد چگونه است؟

هزینه تعویض برد اصلی، برد تیکان، برد پاور و دیگر بردهای تلویزیون با عنوان تعویض برد در جدول تعرفه نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی بیان شده است و به اندازه تلویزیون‌ها و به برند و مدل تلویزیون بستگی دارد.

5- دلیل عمده سوختن برد تلویزیون سونی جیست؟

نوسانات الکتریکی باعث سوختن کلی مین برد یا قطعاتی از آن و یا بردهای پاور یا تی کن (TCON) می‌باشد، با استفاده از محافظ برق استاندارد از بروز مشکل جلوگیری فرمایید.

6- آیا نمایندگی تعمیرات سونی، تعمیردر محل را انجام می‌دهد؟

بله، این شرکت امکاناتی فراهم کرده است تا بتواند کارشناسان و تعمیرکاران ماهر را جهت عیب‌یابی یا تعمیرات اولیه تلویزیون‌های سونی به محل مشتریان اعزام نموده و در صورت میسر بودن در محل، اقدام به عیب‌یابی و تعمیر نمایند.