نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برعکس شدن تصویر تلویزیون

مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون

برعکس شدن تصویر تلویزیون مشکلی است که ممکن است برای برخی از کاربران پیش بیاید. البته این مشکل بسیار به ندرت پیش آمده و تنها در برخی از تلویزیون ها امکان بروز دارد. تحت این شرایط، تصویر نمایش شده در تلویزیون برعکس شده و یا به سمت چپ یا راست صفحه نمایش می چرخد. با بروز این مشکل کاربر قادر نخواهد بود تصاویر را به درستی تماشا کند. همچنین منو و تمامی گزینه ها به صورت برعکس نمایش داده می شود و امکان تغییر دادن و حرکت میان آنها بسیار سخت بوده و کاربر به دشواری می تواند گزینه ای را انتخاب کند.

به طور کلی در نمایش تصویر در تلویزیون قطعاتی مانند مین برد، پنل، فلت و بک لایت نقش اساسی دارند که ممکن است سر و ته شدن تصویر تلویزیون به دلیل وجود مشکل در یکی از این قطعات باشد. با این حال نمی توان به طور قطع گفت مشکل برعکس شدن تصویر از کدام قسمت می باشد. این موضوع باید توسط متخصصان بررسی و ریشه یابی شود. در ادامه این مطلب مهمترین و رایج ترین دلایل این مسئله را بررسی میکنیم.

دلایل برعکس شدن تصویر تلویزیون

همانطور که در بالا گفته شد برعکس شدن تصویر تلویزیون ممکن است به دلیل خرابی در بخش های مین برد، فلت یا پنل باشد اما رایج ترین دلایل ایجاد این مشکل خرابی فریمور مین برد و یا تنظیمات اشتباه فریمور است. در واقع خرابی مین برد، از اصلی ترین دلایل بروز چنین مشکلی در تلویزیون می باشد.

فریمور، برنامه نرم ‌افزاری است که در چیپ حافظه مین برد تلویزیون قرار می‌گیرد. فریمور وظیفه دارد رفتارهای مختلف تلویزیون از جمله نمایش تصویر را هنگام کار کنترل کرده و امکان کارکرد صحیح دستگاه را فراهم کند. بنابراین خرابی در این بخش از مین برد باعث مشکلات مختلفی در تصویر تلویزیون می شود که زیر و رو شدن تصویر یکی از آنهاست.

رفع مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون

اولین کار برای رفع مشکل تصویر تلویزیون بررسی تنظیمات تصویر دستگاه و در صورت لزوم تغییر آنها می باشد. اگرچه بهم ریختگی تنظیمات به ندرت باعث بروز چنین مشکلی می شود اما بهتر است قبل از اقدامات سخت افزاری، تنظمیات دستگاه بررسی شود. چنانچه مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون از تنظیمات آن نباشد باید برای رفع مشکل، مین برد و مشخصاً فریمور مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد.

کارشناسان تعمیر تلویزیون با عیب یابی نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه، مشکل را شناسایی کرده و جهت رفع آن اقدام می کنند. در این شرایط، مین برد دستگاه جهت بررسی تخصصی از تلویزیون جدا شده و عیب یابی می شود. چنانچه امکان تعمیر آن وجود داشته باشد آن را تعمیر کرده در غیر این صورت، برای برطرف کردن مشکل فریمور، مین برد تعویض می شود.

همچنین در این نمایندگی پارت های تخصصی برای تعمیر انواع تلویزیون های led، lcd و oled در نظر گرفته شده و در صورت نیاز به تعویض قطعه از قطعات اصلی و فابریک بهره گرفته می شود. برخی از مهمترین خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از: تعمیر مین برد تلویزیون، تعمیر پنل، رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون، تعویض بلندگو، تعمیر منبع تغذیه تلویزیون، تعمیر پورت hdmi، تعمیر فلت و تعویض بک لایت تلویزیون.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *