نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیرات ایکس باکس

از کنسول‌های بازی پرطرفدار ایکس باکس را می‌توان نام برد، مهمترین دغدغه کاربران این دستگاه‌ها، تعمیرات ایکس باکس XBOX در زمان بروز خطا و ارورهای آن می‌باشد. این دستگاه دارای سیستم‌های حساسی است که در بعضی از مواقع و شرایط دچار اخلال‌هایی در عملکرد آن می‌شود. ایکس باکس‌ها در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که بنا بر بودجه خرید کاربران هر یک مدلی را برای تهیه این کنسول بازی انتخاب می‌کنند. مرکز تعمیرات ایکس باکس با تکنسین‌های مجرب و آموزش دیده در کمترین زمان دستگاه شما را تعمیر می‌کنند.

تعمیر ایکس باکس با شناخت خطاها و ارورها

برای تعمیرات ایکس باکس بهتر است مفهوم خطاهای آن را بدانید و در صورت لزوم به مراکز تعمیرات ایکس باکس مراجعه کنید.

بد کار کردن آداپتور کنسول باعث می‌شود این پیام خطا رخ دهد و باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

این مشکل از سوکتی است که هارد بر روی آن می‌رود و به احتمال زیاد مشکلی برای این سوکت پیش آمده و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

این مشکل به خاطر وجود برق زیاد در کنسول است، یعنی احتمال دارد برخی از قطعات و حتی IC اصلی بسوزد.

وجود نویزهایی در دستگاه که با یک Restart مشکل حل می‌شود.

این پیام به خاطر مشکلات خراب شدن یکی از IC های کنسول رخ می‌دهد و حتما باید تعویض شود.

این مشکل به خاطر مشکلاتی در پردازنده‌ی CPU رخ می‌دهد که نمی‌تواند محاسبات دقیقی انجام دهد.

این مشکل را می‌توان هم مشکلی ساده و هم بسیار خطرناک خواند! در روی مادربرد Xbox360 در جلوی سوکت AV دو تراشه به نام ANA و HANA وجود دارند که دقیقا روی آنها هم نوشته شده است؛ ممکن است مشکل از آنها باشد و اگر این دو تراشه بسوزد باید به تعمیرکار مراجعه کرده و حدود 60-70 هزار تومان برای شما خرج دارد. مشکل دیگر ناشی از این ارور، سوختن GPU کنسول باشد و در بعضی مواقع، باید کنسول Xbox360 خود را فراموش کنید. خطای E74 یکی از بدترین خطاهای Xbox360 است؛ شرکت مایکروسافت در رابطه با این موضوع گفته کسانی که کنسول خود را در تاریخ موعد خریداری کرده‌اند و برای آنها مشکل E74 پیش آمده می‌توانند پول خود را پس بگیرند. این موضوع در ایران به دلیل وجو تحریم‌ها محال است. در بعضی مواقع این ارور  با یک ریستارت حل می‌شود.

این پیغام به این معنی است مشکلاتی روی برد پاور کنسول پیش آمده و ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. بعضی مواقع با یک ریست کنسول درست می‌شود.

قطعات کنسول ناشناخته هستند، با یک بار Restart درست می‌شود. اگر درست نشدند راهی ندارید و باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

این پیغام در مواقع وجود مشکل در داشبرد رخ می‌دهد باید آن را بار دیگر نصب کنید و یا توسط یک سی دی داشبرد فایل های آن را بار دیگر بازیابی کنید.

مشکل در بد کار کردن پردازنده با یک بار Restart ارور رفع می‌شود.

این مشکل از خراب شدن هادر درایو و یا سوختن آن در موقع وصل بودن به کنسول رخ می‌دهد و هیچ راهی جز مراجعه به تعمیرکار ندارید.

این مشکل به خاطر تغییر ولتاژ رخ می‌دهد و در بعضی از مواقع ممکن است بسیار خطرناک باشد. دلیل به وجود آمدن این مشکل، متصل کردن دستگاه‌های اضافی به درگاه USB کنسول است که باعث می‌شود برق زیادی مصرف کنند و کنسول دچار افت ولتاژ شود.

این مشکل بیشتر در هارد درایوهای 120GB شایع‌تر است؛ این پیغام 2 معنی دارد : 1- در ارتباط هارد به کنسول مشکلی پیش آمده 2- خود هارد مشکل دارد.

این مشکل به خاطر بروز مشکلاتی در IC DVD Drive یا سوختن آن اتفاق می‌افتد، این ارور بیشتر در هنگام بازی رخ می‌دهد.

وقتی فریمور نصب شده با DVD Drive هم خوانی نداشته باشد و یا قدیمی شده باشد این پیغام خطا رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این خطا فریمور را پاک کنید تا دیگر این مشکل پیش نیاید.

وقتی DVD Drive شما مشکل داشته باشد و یا تاریخ مهلت فریمور آن تمام شده باشد این ارور رخ می‌دهد.(بیشتر این مشکل مخصوص کسانی می‌باشد که از فریمور استفاده می‌کنند)

وجود مشکل در برنامه نویسی‌های کنسول. برای کمتر کسی این مشکل رخ می‌دهد.

مشکلاتی در هارد دستگاه که خبر می‌دهد Hard Drive دستگاه بد جارفته است. برای رفع این ارور، هارد را خارج کنید و بار دیگر در جای خود قرار دهید.

رم در کنسول وجود ندارد و یا نصب نیست.

 این مشکل به این خاطر است که GPU به دستگاه متصل نیست.

شناخته نشده (مربوط به آپدیت داشبورد می باشد).

قسمت 1 ، 2 ، 3 ، 4 چراغ قرمز، چشمک زن می‌باشد.

ممکن است کابل AV قابل شناسایی نباشد.

***برای رفع این مشکلات و عدم نیاز به تعمیرات ایکس باکس  موارد زیر را اجرا کنید***

از اتصال صحیح کابل AV به کنسول xbox 360 اطمینان حاصل فرمایید.

کابل AV را از کنسول خارج کرده و مجدد اتصال را برقرار کنید.

اگر هنوز چراغ‌های قرمز در حال چشمک زدن بودند، قسمت فلزی کابل AV که وارد پورت پشت دستگاه می‌شود را از دستگاه خارج کرده، آن را تمیز کنید (این کار را با پارچه خشک انجام دهید) و دوباره وارد کنسول کنید.

اگر با اجرای مراحل فوق هنوز با خطا و چراغ چشمک زن روبرو هستید احتمالا مشکل از کابل AV است. پیشنهاد می‌شود از یک کابل دیگر استفاده کنید.

تعمیر ایکس باکس تخصصی

ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان از رایج‌ترین کنسول‌های بازی هستند. تعمیرات ایکس باکس نیاز به مهارت و تخصص دارد، بنابراین نکات ریزی در تعمیر ایکس باکس  وجود دارد که در صورت رعایت نشدن موجب خسارات های دیگری می‌شود اولین نکته در فرآیند تعمیر، حضور متخصص تعمیر ایکس باکس می‌باشد که به بخش‌های مختلف ایکس باکس آشنا و مسلط باشد.

قسمت 1 و 3 و 4 چراغ قرمز، چشمک زن می‌باشد.

اشکال سخت افزاری ایکس باکس 

مراحل زیر را جهت بررسی کدهای خطا انجام دهید:

ابتدا دستگاه را ریستارت (restart) کنید.
در صورتی که پس از ریستارت کردن کنسول باز با این خطا مواجه شدید موارد زیر را دنبال کنید؛

دستگاه را خاموش کنید.
تمام کابل‌های متصل به دستگاه را از کنسول جدا کنید. ( کابل برق، کابل AV و…)

کابل برق را از پریز خارج کنید.

سپس سیم‌ها را متصل کنید.

 در آخر کنسول را مجدد روشن کنید.

اگر مشکل بر طرف نشد، به مرکز تعمیرات ایکس باکس مراجعه نمائید.

 

خدمات رایج ایکس باکس

1-  تعمیر دسته ایکس باکس 

2-تعمیر  لنز ایکس باکس 

3- تعمیر رم ایکس باکس 

4-  تعمیر برد ایکس باکس 

5-  تعمیر هارد ایکس باکس 

درصورتی که دستگاه شما پلی‌استیشن است اینجا کلیک کنید.

تعمیر ایکس باکس
تعمیرات ایکس باکس
تعمیر XBOX

 سرویس نشدن ایکس باکس و نوسان‌های برق سبب ایجاد برخی اشکالات در این دستگاه می‌شود که با تعمیر ایکس باکس به موقع می‌توان آنها را برطرف کرد. از اینرو غالب کاربران تا زمانی که این گجت‌های دیجیتالی دچار خرابی نشوند بازی با آن‌ها را ادامه می‌دهند و جهت سرویس و تعمیرات ایکس باکس اقدامی نمی‌کنند. در نتیجه تجربه کارشناسان ما در مرکز تعمیر ایکس باکس، گرم شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آن یکی از اشکالات عمده‌ای است که در ایکس باکس البته در استفاده طولانی مدت مشاهده می‌شود. اگرچه شیوه‌های متعددی در جهت خنک‌سازی دستگاه وجود دارد اما این شیوه‌ها تنها زمانی اثرگذار خواهد بود که به موقع بر روی دستگاه اِعمال شود.

خطاهای ایکس باکس و رفع آن