نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4

آیا با نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4 آشنایی دارید؟ از آنجایی که کنسول‌ها هر روز رایج‌تر می‌شوند، جای تعجب نیست که اکثر آنها دارای سازگاری بلوتوث هستند که به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های بلوتوث خود مانند هدفون را متصل کنند. Play Station 4 نیز دارای این ویژگی است و به کاربران اجازه می دهد تا هدفون، میکروفون، صفحه نمایش از راه دور و غیره را مستقیماً به کنسول متصل کنند. روش اتصال این دستگاه های بلوتوث بسیار ساده است اما کمی متفاوت از Xbox 360 است.

اتصال هدفون بلوتوث به PS4
اتصال هدفون بلوتوث به PS4

عدم پشتیبانی همه دستگاه های بلوتوث در PS4

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که همه هدست های بلوتوث توسط PS4 پشتیبانی نمی شوند. طبق اسناد رسمی سونی، PS4 از A2DP یا هیچ پروفایل بلوتوثی پشتیبانی نمی‌کند. A2DP به معنای نمایه توزیع صوتی پیشرفته است که مربوط به پخش موسیقی یا صدا به صورت بی سیم با استفاده از بلوتوث با PS4 شما است.

دلایل عدم پشتیبانی همه دستگاه های بلوتوث در PS4

دلیل اینکه سونی این نوع هدست‌ها را ممنوع می‌کند این است که در طول گیم‌پلی حدود 200 تا 300 میلی‌ثانیه تأخیر دارند که تجربه کلی بازی را به شدت کاهش می‌دهد. برای روان نگه داشتن گیم پلی و هماهنگی همه چیز، این هدفون ممنوع است.

هنوز راه حل هایی وجود دارد که در زیر ذکر شده است که به شما کمک می کند هدست بلوتوث خود را با PS4 خود متصل کنید. روش اول فقط برای هدست های پشتیبانی شده کار می کند.

راه حل 1: اتصال از طریق بلوتوث (برای هدست های پشتیبانی شده)

اگر هدست‌های شما از Sony Play Station پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید بدون هیچ مشکلی آنها را متصل کنید. می توانید به دنبال لوگوی سونی یا پلی استیشن روی جعبه هدفون خود بگردید تا ببینید آیا آنها پشتیبانی می شوند یا خیر. همچنین می توانید به مستندات آن مراجعه کنید.

حتی اگر هیچ نشانه‌ای از پشتیبانی نمی‌بینید، می‌توانید با استفاده از بلوتوث وصل شوید. اگر پیام خطا ظاهر شد، همیشه می‌توانیم به راه‌حل‌های بعدی برویم.

  1. به فشار دادن دکمه بلوتوث روی هدست خود ادامه دهید تا آن را در حالت جفت قرار دهید. هر هدست ممکن است روش متفاوتی برای فعال کردن حالت جفت شدن داشته باشد.
  2. PS4خود را باز کنید و به Settingsو سپس Devicesبروید. پس از ورود به دستگاه‌ها، دستگاه‌های بلوتوث را جستجو کنید.
  3. در اینجا خواهید دید که نام هدفون شما ذکر شده است. روی آن کلیک کنید و PS4 تلاش خواهد کرد وصل شود.

اگر با خطایی مانند عدم اتصال به دستگاه بلوتوث در محدوده زمانی مواجه شدید یا دستگاه‌های صوتی بلوتوث توسط PS4 پشتیبانی نمی‌شوند، می‌توانید راه‌حل‌های دیگر فهرست شده در زیر را ادامه دهید.

راه حل 2: اتصال با استفاده از یک رسانه سیمی

اگر نمی توانید هدست های خود را با استفاده از روش اول وصل کنید، باید آنها را به جای بلوتوث با استفاده از یک رسانه سیمی وصل کنید. اگر فکر می کنید سونی حتی یک راه برای اتصال هدست بلوتوث شما ایجاد نکرده است، در اشتباه هستید. کنترلر PS4 شما دارای یک جک صوتی است که می تواند به هر هدستی متصل شود تا صدا به آنها منتقل شود. شما به یک جک صوتی هدست نیاز دارید که ممکن است همراه با هدفون بلوتوث شما باشد.

  1. جک صوتی هدست را به هدست و کنترلر PS4 خود وصل کنید. مطمئن شوید که کنترلر به درستی وصل شده است.
  2. اکنون به Settings > Devices > Audio devices بروید.
  3. اکنون Output device را انتخاب کرده و مطمئن شوید که گزینه Headset Connected to controller را انتخاب کرده اید. می توانید از کنترل صدا (هدفون) در زیر برای تنظیم صدا بر اساس نیاز خود استفاده کنید. اگر هدفون شما میکروفون دارد، می‌توانید تنظیمات دستگاه ورودی را نیز تغییر دهید.
  4. برای اطمینان از اینکه نه تنها چت، بلکه حجم بازی نیز به هدست شما خروجی می‌شود، باید گزینه خروجی را به هدفون تغییر دهیم. مطمئن شوید که به عنوان تمام صدا انتخاب شده است.
  5. تغییرات را ذخیره کنید و از تنظیمات خارج شوید. اکنون بررسی کنید که آیا می توانید به درستی صدای هدفون خود را بشنوید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با کد خطا CE-118877-2 در PS5

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *