نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای توقف نصب ایکس باکس وان

خطای توقف نصب ایکس باکس وان به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟ بسیاری از کاربران از اینکه با خطای توقف نصب ایکس باکس وان مواجه شده اند شکایت داشتند. اگر هنوز در تلاش برای کشف آن هستید، به این مقاله بیایید. در مقاله امروز، روش عیب یابی برتر برای رفع توقف نصب Xbox One را خواهید آموخت.

خطای توقف نصب ایکس باکس وان
خطای توقف نصب ایکس باکس وان

دلایل رایج برای خطای توقف نصب ایکس باکس وان

Xbox One به شما امکان می دهد برنامه ها و بازی ها را روی کنسول نصب کنید. با این حال، بروز خطای توقف نصب Xbox One نیز آزاردهنده است. بسیاری از کاربران به دنبال راه حلی در گوگل برای رفع این مشکل هستند.

برای حل مشکل توقف نصب ایکس باکس وان، باید دلایل این اتفاق را کشف کرد. در اینجا چندین علت رایج این مشکل را به طور خلاصه بیان کردیم.

  • شایع ترین دلیل توقف نصب ایکس باکس وان این است که کنسول شما در حال تلاش برای دانلود آپدیت بازی در حین نصب بازی است.
  • یکی دیگر از دلایل رایج این است که فایل های بازی که به صورت محلی ذخیره کرده اید خراب می شوند.
  • گاهی اوقات، خطای توقف نصب ایکس باکس وان نیز زمانی رخ می دهد که ایکس باکس وان دچار برخی خطاها شود یا این سرویس اجرا نشود.
  • حساب نامناسب ایکس باکسی که وارد آن می شوید دلیل دیگری است که اغلب نادیده گرفته می شود، زیرا همانطور که می دانید همه بازی های ایکس باکس به حساب ایکس باکس شما گره خورده اند.
  • با توجه به نیاز این بازی به فضای زیادی برای نصب، توقف نصب بازی ایکس باکس وان نیز در صورتی رخ می دهد که هارد دیسک شما فضای کافی برای نصب بازی ایکس باکس نداشته باشد.
  • گاهی اوقات کنسول قدیمی نیز ممکن است باعث مشکلات نصب Xbox One شود.
  • گزارش شده است که برخی از کاربران هنگام تلاش برای نصب بازی ایکس باکس وان بر روی هارد اکسترنال با مشکل نصب مواجه می شوند.

راه حل 1 بازی های ذخیره شده محلی خود را پاک کنید و سعی کنید بازی را دوباره نصب کنید

برای رفع راحت خطای توقف نصب ایکس باکس وان، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا فایل های بازی خراب شده ای را که به صورت محلی ذخیره کرده اید حذف کنید.

مرحله 1. مطمئن شوید که هیچ دیسکی در کنسول شما وجود ندارد.

مرحله 2. دکمه Xbox را در صفحه اصلی فشار دهید تا راهنما باز شود.

مرحله 3. به ترتیب به Settings، All Settings، System و Storage بروید.

مرحله 4. اکنون، پاک کردن بازی های ذخیره شده محلی را انتخاب کنید. (توجه: این گزینه فقط داده هایی را که به صورت محلی ذخیره کرده اید حذف می کند، فایل های بازی و پیشرفتی که در فضای ابری Xbox Live ذخیره کرده اید پاک نمی شود.)

مرحله 5. برای تایید این فرآیند بر روی Yes کلیک کنید. سپس می توانید کنسول خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر.

چرا ایکس باکس وان به وای فای وصل نمی‌شود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « عدم اتصال ایکس باکس وان به WiFi » را مطالعه کنید.

خطای توقف نصب ایکس باکس وان
خطای توقف نصب ایکس باکس وان

راه حل 2 کنسول خود را آفلاین کنید و سعی کنید بازی را نصب کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، خطای توقف نصب ایکس باکس وان زمانی رخ می دهد که ایکس باکس وان در حال به روز رسانی خود در حین نصب آن باشد. بنابراین، توصیه می شود در ابتدا کنسول خود را آفلاین کنید. برای آن:

مرحله 1. روی صفحه اصلی کلیک کنید و دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود.

مرحله 2. به ترتیب روی System، All Settings، Network Settings و Go offline کلیک کنید.

مرحله 3. پس از آن، آفلاین هستید. سپس برای لغو دانلود باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با پیمایش سمت راست در صفحه اصلی، بازی‌ها و برنامه‌های من را انتخاب کنید.
  • صف را انتخاب کنید.
  • بازی مورد نظر برای نصب را هایلایت کنید و دکمه Menu را در کنترلر فشار دهید.
  • لغو را انتخاب کنید.

مرحله 4. سپس باید دیسک بازی را از کنسول خارج کرده و آن را مجددا راه اندازی کنید. برای انجام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • راهنما را دوباره در مرحله بالا باز کنید و روی تنظیمات کلیک کنید.
  • گزینه Restart console را انتخاب کرده و گزینه Yes را برای تایید انتخاب کنید.

راه حل 3 مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی برای نصب بازی Xbox دارید

همانطور که می دانید، ایکس باکس وان برای نصب و اجرا به فضای ذخیره سازی بسیار بزرگی نیاز دارد. بنابراین، خطای «نصب بازی ایکس‌باکس وان متوقف شد» نیز در صورتی رخ می‌دهد که فضای ذخیره‌سازی کافی روی هارد دیسک شما وجود نداشته باشد.

معمولاً زمانی که حافظه هارد دیسک شما کم است، باید یک اعلان دریافت کنید. اما گاهی اوقات ممکن است که اعلان را از دست داده باشید. با انجام مراحل زیر می توانید فضای هارد دیسک را بزرگ کنید:

مرحله 1. دکمه Xbox را در کنسول فشار دهید و سپس به بخش Notifications بروید.

مرحله 2. بررسی کنید که آیا اعلان هایی در رابطه با فضای کم هارد دیسک وجود دارد یا خیر.

مرحله 3. اگر واقعاً چنین است، توصیه می شود هارد دیسک خود را ارتقا دهید تا فضای دیسک بیشتری داشته باشید تا برنامه جدیدی نصب کنید.

در اینجا، توصیه می کنیم از MiniTool Partition Wizard استفاده کنید. این نرم افزار قدرتمند راه حلی عالی برای بازیابی اطلاعات، شبیه سازی دیسک و مدیریت پارتیشن به شما ارائه می دهد. توجه داشته باشید که باید این کار را روی یک کامپیوتر دارای ویندوز انجام دهید.

همچنین می توانید با این مراحل موارد خاصی را از هارد دیسک خود حذف کنید:

مرحله 1. کلید راست را در صفحه اصلی فشار دهید و بازی‌ها و برنامه‌های من را باز کنید.

مرحله 2. به بازی یا برنامه ای که می خواهید حذف کنید بروید. منوی کنسول را فشار دهید و گزینه مدیریت بازی یا مدیریت برنامه را انتخاب کنید.

مرحله 3. سپس Internal Manage all و Uninstall all را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا فضای لازم آزاد شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *