نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم اتصال ایکس باکس وان به WiFi

اتصال ایکس باکس وان به WiFi. مشکل اتصال ایکس باکس وان به وای فای یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات وجود دارد. اگرچه حل آن مشکلی ساده به نظر می رسد، اما ممکن است از شما نیاز داشته باشد که مراحل خاصی را برای حل آن دنبال کنید. اگر اتصال شبکه WiFi با مشکل مواجه شود، کنسول Xbox One هیچ کمکی نخواهد کرد. علاوه بر این، ممکن است این مشکل به شما اجازه بازی های چند نفره یا حتی بازی های آفلاین را انجام ندهید.

اتصال ایکس باکس وان به WiFi

نکاتی برای رفع مشکل عدم اتصال Xbox One به WiFi

ما برخی از راه‌های معمولی و در عین حال ارزشمند را برای رفع مشکل برای سهولت فرآیند در اینجا فهرست کرده‌ایم. بنابراین، شروع به خواندن جزئیات زیر کنید و هر یک از راه حل ها را یکی یکی امتحان کنید.

شماره 1 بررسی شبکه Wi-Fi Wireless

شبکه بی سیم بسیار ترجیح داده شده و به راحتی قابل دسترسی است، اما دلیل مشکلات مختلف است. اینجا هم همینطور. قطع اتصال در شبکه Wi-Fi می تواند دلیل مشکلات اتصال Xbox One باشد. عوامل زیادی در ارتباط با سیگنال بی سیم وجود دارد که می تواند اتصال شبکه Wi-Fi Xbox One را مختل کند. برخی از آنها در اینجا با بهترین راه حل های ممکن ذکر شده است:

نگهداری ایکس باکس خود نزدیک روتر

مطمئن شوید که ایکس باکس وان در نزدیکی روتر قرار دارد. با افزایش فاصله بین این دو، قدرت سیگنال Wi-Fi همچنان کاهش می یابد.

بنابراین، اگر با مشکلات اتصال شبکه بی‌سیم Xbox One مواجه هستید، بهترین روش این است که آنها را کمی نزدیک‌تر کنید تا مشکل حل شود. هنگامی که هر دو در محدوده یکدیگر قرار گیرند، ایکس باکس به وای فای متصل می شود.

اجتناب از تداخل سیگنال Wi-Fi

بررسی کنید که آیا تجهیزات الکتریکی یا مغناطیسی نزدیک مودم Wi-Fi وجود دارد؟ وجود تجهیزات الکتریکی و مغناطیسی خاص ممکن است باعث تداخل غیر ضروری در سیگنال بی سیم شود. ایکس‌باکس وان شبکه‌های بی‌سیم محکمی دریافت نمی‌کند و از این رو به وای‌فای متصل نمی‌شود و دسترسی شما به Xbox Live را غیرفعال می‌کند.

این دستگاه ها می توانند جعبه صدا، مایکروویو و … باشند و برای جلوگیری از تداخل شبکه های بی سیم باید از آن ها دور شوند. همچنین سعی کنید تجهیزات بی سیم را خارج از محدوده مودم وای فای و ایکس باکس وان نگه دارید تا تداخل روتر بی سیم را به حداقل برسانید.

همراه با این، یک اتاق یا زیرزمین به شدت متراکم نیز ممکن است باعث مشکلات WiFi شود. مثال زیرزمین را در نظر بگیرید. اگر می خواهید ایکس باکس وان را به شبکه بی سیم وای فای متصل کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. دلیل آن دور بودن دیوارهای ضخیم خانه یا زیرزمین ها و دور بودن مودم از ایکس باکس وان است.

یک اتصال تمیز و واضح (خط دید) بین روتر بی سیم و ایکس باکس وان راه حل مناسبی برای جلوگیری از این مشکل است.

 خودداری از استفاده بیش از حد از اتصال به اینترنت

حتما بررسی کنید که آیا اتصال اینترنت شما بیش از حد استفاده نمی شود؟ در چنین حالتی، یک شبکه وای فای در صورتی که داده های تخصیص داده شده تمام شود، می تواند سرعت و اتصال کندی را تجربه کند.

اگر هر دستگاه دیگری به همان شبکه بی‌سیم متصل باشد و مشغول پخش زنده، بارگیری، آپلود، بازی ویدیویی، راه‌اندازی نرم‌افزار یا هر فعالیت سنگین دیگری در استفاده از اینترنت Wi-Fi باشد، می‌تواند بر سرعت اتصال اینترنت Wi-Fi تأثیر بگذارد. حتی Xbox One شما ممکن است در چنین حالتی از کار بیفتد.

یا سیگنال بی سیم Wi-Fi را راه اندازی مجدد کنید یا تمام کارهای سنگین استفاده از اینترنت را متوقف کنید. این باید به شما کمک کند که Xbox One به مشکل WiFi متصل نشود.

از دیگر مشکلات ایکس باکس وان می‌توان به روشن نشدن کنسول یا قطع شدن آن حین انجام بازی اشاره کرد. اغلب مشکلات ایکس باکس وان با ریستارت کردن دستگاه از بین می‌رود اما گاهی اوقات شدت آسیب به قدری زیاد است که حتماً باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.

شماره 2 تغییر آدرس MAC جایگزین

آیا راه‌حل‌های بالا کار نمی‌کنند یا برای راه‌اندازی روتر Xbox شما اعمال نمی‌شوند؟ ما این راه حل دیگر را برای حل مشکل عدم اتصال ایکس باکس وان به شبکه WiFi داریم.

ممکن است تنظیمات Xbox شما یک MAC سفارشی روی آن ذخیره شده باشد. متأسفانه، اگر سیستم عامل روتر شما به روز شده بود، آدرس MAC آن نیز به روز می شد. در این صورت، باید MAC قدیمی را بیرون بکشید تا دستگاه MAC جدید را دریافت کند و به درستی شروع به کار کند. در اینجا مراحل انجام این کار وجود دارد:

مرحله 1: روی کنترلر خود، دکمه راهنما را فشار دهید. اکنون به مسیر System > Settings > Network > Network Settings بروید.

مرحله 2: در صفحه بعدی، گزینه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.

مرحله 3: از لیست گزینه های زیر، گزینه ای را انتخاب کنید که می گوید Alternate MAC address.

مرحله 4: حال از بین دو گزینه ظاهر شده، گزینه Clear را انتخاب کنید.

مرحله 5: به عنوان آخرین مرحله، باید Xbox One خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود. گزینه Restart را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا Xbox one خود راه اندازی مجدد شود.

پس از راه اندازی مجدد ایکس باکس، بررسی کنید که آیا می توانید به شبکه وای فای متصل شوید یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: بررسی هارد اکسترنال ایکس باکس وان

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *