نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون سونی

 خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون. تلویزیون سونی ها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند زیرا به ما اجازه می دهند سرگرم شویم، چیزهایی یاد بگیریم و با افراد دیگر صحبت کنیم. اما گاهی اوقات این صفحه نمایش ها آزار دهنده هستند، مانند زمانی که خطوط بالا و پایین می روند. این خطوط می توانند مانع از تماشای آن شوند و نمایش ها یا فیلم های مورد علاقه شما را خراب کنند. در این راهنمای دقیق، ما متوجه خواهیم شد که چه چیزی باعث ایجاد خطوط عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون سونی می شود و چگونه آنها را به روشی مفید برطرف کنیم.

 خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون
خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون

موضوع چه می تواند باشد

انواع مختلفی از خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون سونی وجود دارد، از خطوط نازکی که به سختی قابل مشاهده هستند تا خطوط ضخیم که برجسته هستند. این خطوط که می توانند رنگ های مختلف یا فقط یک رنگ باشند، از بالای صفحه به پایین کشیده شده و نمایشگر را بد جلوه می دهند. خطوط مستقیم می توانند به دلایل زیادی ایجاد شوند، اما بیشتر اوقات به دلیل مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری یا لینک ها ایجاد می شوند.

مراحل عیب یابی کار نکردن Xbox One HDMI

برای عیب یابی کار نکردن Xbox One HDMI  کافیست مراحل زیر انجام دهید.

روش 1. اتصالات کابل را بررسی کنید

بیشتر اوقات، مشکل فقط یک اتصال سیم شل یا شکسته است. با بررسی دقیق همه کابل‌هایی که تلویزیون سونی شما را به چیزهایی مانند جعبه کابل، کنسول‌های بازی و پخش‌کننده‌های Blu-ray متصل می‌کنند، مشکل را برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که این خطوط به طور محکم قرار داده شده اند و هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد. اگر سیم های فرسوده یا شکسته را بررسی کنید و پیدا کنید، ممکن است بخواهید آنها را با سیم هایی که کار می کنند جایگزین کنید.

روش 2: تلویزیون سونی خود را دوباره روشن کنید

گاهی اوقات، تنها چیزی که برای رفع خط مستقیم نیاز است یک راه اندازی مجدد ساده است. تلویزیون سونی خود را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و بگذارید چند دقیقه بماند تا خنک شود. وقتی زمان تمام شد، تلویزیون سونی خود را روشن کنید و دوباره برق را وصل کنید. با راه اندازی مجدد، می توانید به سیستم خود یک شروع تازه بدهید و هر مشکل نرم افزاری کوچکی را که ممکن است باعث این مشکل شده باشد را برطرف کنید.

روش 3. Firmware را به روز کنید

اگر برنامه قدیمی باشد، ممکن است با برنامه های جدیدتر کار نکند، که می تواند باعث شود صفحه نمایش خطوط را بالا و پایین نشان دهد. وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید آخرین به روز رسانی نرم افزار را برای نوع تلویزیون سونی خود پیدا کنید. زمانی را برای دانلود به‌روزرسانی اختصاص دهید و دستورالعمل‌های سازنده را برای نصب آن دنبال کنید. این روش معمولاً برای رفع اشکالات و مشکلاتی که صفحه نمایش را بد جلوه می دهد، کار می کند.

روش 4. ورودی های مختلف را تست کنید

مطالعه کامل منابع اطلاعاتی مختلف را شروع کنید تا متوجه شوید که آیا همه با خطوط عمودی مشکل دارند یا خیر. می‌توانید تلویزیون سونی خود را به چیزهایی مانند جعبه کابل، سیستم بازی یا رایانه شخصی دیگر متصل کنید. اگر خطوط عمودی فقط در یک ورودی نشان داده شوند و در سایر ورودی ها نشان داده نمی شوند، این می تواند به این معنی باشد که یک دستگاه یا پیوند خاص باعث ایجاد مشکل شده است. این یک راه عالی برای بررسی یک پرونده و فهمیدن اینکه چه چیزی باعث بیمار شدن شخص شده است است.

روش 5. آسیب فیزیکی را بررسی کنید

می توانید نشانه های ضعف جسمانی را در صفحه تلویزیون سونی جستجو کنید. اگر صفحه ترک خورده، ضربه خورده یا ضربه بخورد، می تواند تصویر را به هم ریخته و خطوط عمودی ظاهر شود. اگر هر نوع آسیب دیدید، بهتر است از یک متخصص برای رفع مشکل استفاده کنید.

روش 6. تعمیرات حرفه ای

اگر خط مستقیم مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید. با بخش خدمات مشتریان شرکتی که تلویزیون سونی شما را ساخته است صحبت کنید یا در مورد بردن آن به یک فروشگاه خدمات تایید شده فکر کنید. فن آوری هایی که آموزش دیده اند می دانند که چگونه با دقت بفهمند چه چیزی اشتباه است و راه حل هایی ارائه دهند، زیرا آنها مهارت ها و دانش لازم برای انجام این کار را دارند.

نتیجه

خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون سونی می تواند آزاردهنده باشد، اما رفع آنها سخت نیست. با دنبال کردن دقیق دستورالعمل های گام به گام در این راهنمای دقیق، باید بتوانید نه تنها علت اصلی مشکل را پیدا کنید، بلکه آن را به روشی مفید نیز برطرف کنید. حتی اگر مشکل چیزی به سادگی یک پیوند شل یا پیچیده مانند یک قطعه سخت افزاری شکسته باشد، این احتمال وجود دارد که تصویر دوباره روشن شود.

پیشنهاد مطالعه: تبدیل لپ تاپ سونی به لپ تاپ مخصوص بازی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *