نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات دوربین سونی بدون آینه

دوربین سونی بدون آینه دچار چه مشکلاتی می‌شود؟ به نظر می‌رسد که هر از چند گاهی در مورد «مشکلات» دوربین‌های مختلف، نگرانی‌های کوچکی از اینترنت ظاهر می‌شود. به نظر می‌رسید که این موضوع با مدل‌های اولیه سونی تقویت شد، زیرا مطمئناً افراد زیادی بودند که علاقه خاصی به دوگانه DSLR داشتند و نمی‌خواستند بپذیرند که دوربین‌های سونی شکاف را کاهش داده‌اند. اول، هر دوربین، هر سیستمی، مزایا و معایب خود را دارد. چیزی به نام دوربین “کامل” وجود ندارد، بنابراین هر آنچه در مورد “مسائل” می بینید باید با در نظر گرفتن آن در نظر گرفته شود. من در اینجا قصد داریم از طریق اتهامات جدی که در مورد دوربین های بدون آینه سونی مطرح شده است قدم بگذاریم و سعی کنیم اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

دوربین سونی بدون آینه
دوربین سونی بدون آینه

آرتیفکت‌های فشرده‌سازی با اتلاف در دوربین سونی بدون آینه

این موارد در تمام دوربین‌های بدون آینه سونی که فایل‌های خام با فشرده‌سازی با اتلاف دارند (به ویژه به عنوان پیش‌فرض) رخ می‌دهند. اکثر مردم به آنها توجه نمی کنند. برای پایین نگه داشتن اندازه فایل، سونی برخلاف طرح‌های کانن و نیکون از یک طرح فشرده‌سازی استفاده می‌کند که می‌تواند مصنوعات قابل مشاهده را در لبه‌های مرزهای کنتراست بالا ایجاد کند. این مربوط به روشی است که سونی داده ها را فشرده می کند. ابتدا داده های 14 بیتی به یک فضای 11 بیتی فشرده می شوند. هرچند مشکل اینجا نیست. سپس داده ها به تکه های 16 پیکسلی (در هر ردیف) تقسیم می شوند. داده های این تکه ها دوباره با استفاده از یک مقدار 7 بیتی فشرده می شوند. و در مرحله انجام است که شما شروع به دیدن مسائل می کنید.

اساساً در قطعاتی که کنتراست زیادی ندارند، فشرده سازی در این مرحله از نظر بصری بدون تلفات است. اما اگر تفاوت زیادی بین پیکسل‌های روشن و تاریک در آن بخش 16 پیکسلی وجود داشته باشد، می‌توانید مصنوعات واضحی دریافت کنید. در حالی که اکثر مردم به آنها توجه نمی کنند، مشکل برای هر کسی که چاپ بزرگ می کند می تواند بسیار واضح باشد و معمولاً در لبه های بین مرزهای روشن و تاریک رخ می دهد، بسیار شبیه به روشی که پشه های JPEG در لبه های بین جزئیات و غیر جزئیات نشان می دهند. -مرزهای دقیق راه حل: با استفاده از خام فشرده نشده (یا در برخی از مدل های اخیر، خام بدون تلفات) از مصنوعات فشرده سازی اجتناب کنید.

اندازه فایل به طور قابل توجهی بزرگتر خواهد بود. همچنین: از چیزهایی که ضبط را به 12 بیت کاهش می دهند (بسیاری از حالت های نرخ فریم پیوسته) اجتناب کنید.

نوار PDAF

این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که منابع نوری در صحنه داشته باشید و لنز در حال تولید شعله ور باشد. این امر تا حدودی در تمام دوربین‌های بدون آینه سونی رخ می‌دهد، اگرچه بیشتر در بدنه‌های نسل میانی A7/A9 که دارای سنسورهای PDAF بیشتری هستند، قابل مشاهده است. هنگامی که رخ می دهد، می تواند بسیار قابل مشاهده باشد، هرچند تا حد زیادی فقط زمانی که پیکسل ها را نگاه می کند یا چاپ های بزرگتر انجام می دهد.

به طور کامل مشخص نیست که این نوار چگونه تولید می شود، اگرچه حدس به نحوه ایجاد فتوسایت های PD در حسگر مربوط می شود (سونی موانعی قرار می دهد که نور را از زوایای خاصی مسدود می کند به طوری که پیکسل های PD فقط بخشی از لنز را می بینند. خروجی). در حالی که نوارها هنگام تولید می توانند آزاردهنده باشند و سپس به اندازه کافی بزرگ می کنید تا آنها را ببینید، اکثر مردم آنها را در عکاسی و تولید مثل خود نمی بینند. راه حل: با اجتناب از شرایط تابش شدید لنز، به ویژه نور پس‌زمینه یا نور نزدیک به لبه در لنزهای زاویه باز، از نوار PDAF اجتناب کنید.

دوربین سونی بدون آینه
دوربین سونی بدون آینه

ستاره خواری در دوربین سونی بدون آینه

این در نوردهی بیش از چهار ثانیه در اکثر دوربین های بدون آینه سونی رخ می دهد، اگرچه سونی اخیراً این الگوریتم را بهبود بخشیده است، بنابراین مانند گذشته مخرب نیست. با این حال، این می تواند یک مسئله جدی برای عکاسی نجومی باشد، اگرچه برای هیچ چیز دیگری مشکلی نیست. همه شرکت‌های سازنده دوربین، سیستم‌های مهار پنهانی برای مقابله با تمایل فتوسایت‌ها به گیر کردن یا داغ شدن در نوردهی طولانی مدت (یا در صورت گرم شدن بیش از حد) دارند.

نیکون قبلاً یک الگوریتم ستاره‌خواری داشت که شبیه به کاری بود که سونی انجام می‌دهد، حداقل تا زمانی که من کد رایگان یکی از کاربران نیکون را به آنها ارائه دادم که عملکرد بهتری داشت. سوال اینجاست که “چند ستاره سرکوب می شوند؟” با دوربین های قبلی سونی، متاسفانه تعداد کمی از آنها. اگر دو ثانیه و چهار ثانیه نوردهی کنید، تفاوت را متوجه خواهید شد.

سونی با جدیدترین دوربین ها تغییرات کوچکی در الگوریتم های خود ایجاد کرد، اما مشکل هنوز تا حدودی وجود دارد، فقط در سطح کمی پایین تر از قبل. راه حل: به طور غیرمستقیم، حالت رانندگی مداوم را تنظیم کنید، به علاوه کاهش نویز نوردهی طولانی را خاموش کنید. از انباشته شدن برای تصاویر حاصل استفاده کنید.

آیا تاکنون به دلایل شارژ نشدن دوربین عکاسی سونی خود فکر کرده‌اید؟ دلایل مختلفی در این موضوع تاثیرگذاراند که در مقاله « از شارژ نشدن دوربین سونی چه می دانید » به آن‌ها اشاره شده است.

شوک شاتر در دوربین سونی بدون آینه

معمولاً در سرعت های شاتر متوسط ​​(1/30 تا 1/200) رخ می دهد و بیشتر در مدل های اصلی A7R و دیگر نسل اول A7 قابل توجه است. مردم متوجه کاهش دقت لبه می شوند. شاترهایی که سونی در ابتدا در سری A7 استفاده می کرد، به وضوح دارای مشکلات شوک شاتر بودند. حتی در یک سه پایه مناسب، مردم تمایل داشتند این مشکل را در A7R اصلی ببینند، شوک بسیار بد بود. این که دوربین‌های بدون آینه سونی جرم (میرایی) دوربین‌های DSLR را نیز ندارند کمکی نمی‌کند.

سونی از آن زمان به طور قابل توجهی شاترهای خود را بهبود بخشیده است، به علاوه مواردی مانند شاتر الکترونیکی پرده اول و شاتر الکترونیکی کامل را اضافه کرده است. راه حل: با استفاده از پرده اول یا شاتر الکترونیکی کامل در صورت وجود دوربین، یا با استفاده از سرعت شاتر خارج از محدوده ای که مشکل بیشتر است، از هرگونه شوک شاتر جلوگیری کنید.

آسیب به فیلتر و IS تمیز کردن یک سنسور – در واقع فیلتر بالای سنسور – در دوربین‌های بدون آینه سونی اگر به درستی انجام نشود، تمایل به ایجاد مشکل دارد. در مدل‌های اولیه A7، در صورت استفاده از نیروی بیش از حد در تمیز کردن سنسور (مانند حذف گرد و غبار)، پایه‌های تثبیت‌کننده تصویر (IS) روی سنسور تصویر به راحتی شکسته می‌شد. سونی در مدل‌های بعدی با تغییر طراحی سیستم IS آن را تصحیح کرد، اما همچنان مهم است که از نیروی بیش از حد بر مکانیزمی که برای موقعیت‌یابی دقیق استفاده می‌شود استفاده نشود.

مهمتر از آن، پوشش جلوی فیلترهای سونی روی سنسور بسیار بیشتر از دوربین های رقیب در معرض آسیب است. به طور خاص، سیستم به اصطلاح پاک کننده ژل، که از یک چسب سبک برای انتقال گرد و غبار از فیلتر به پد تمیز کننده استفاده می کند، به نظر می رسد گاهی اوقات کمی از پوشش فیلتر را بالا می برد. راه حل: در صورت امکان از یک فرد حرفه ای بخواهید حسگر شما را تمیز کند. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، از زور خودداری کنید و از پاک کننده های نوع ژل استیک خودداری کنید.

نکاتی درباره نوارهای نورپردازی دوربین های عکاسی سونی

نوارهای نورپردازی مبتنی بر فرکانس هنگام عکاسی تحت نور مبتنی بر فرکانس در حالت شاتر الکترونیکی رخ می دهد، که کل صحنه را فوراً ثبت نمی کند، بلکه به صورت تکه تکه می شود. نورپردازی مبتنی بر فرکانس همیشه یکی از مشکلات عکاسان بوده است. با فیلم های SLR و سپس DSLR، مشکل تغییر رنگ بین تصاویر گرفته شده در یک نور یکسان بود. در مورد دوربین های شاتر تمام الکترونیکی، مشکل این است که ممکن است نوارهای گسترده ای با نوردهی کم، معمولاً در سراسر محور طولانی در تصویر خود مشاهده کنید.

در برخی از نمایشگرهای LED، ممکن است خطوط یا شکاف هایی را نیز در صفحه نمایش مشاهده کنید. راه حل: مانند همیشه: هر زمان که ممکن است سرعت شاتر را روی فرکانس نورها تنظیم کنید (A1 به شما امکان می دهد این کار را در مراحل بسیار کوچک و مجزا انجام دهید). برای ایالات متحده، بهترین سرعت شاتر معمولاً 1/30، 1/60 یا 1/125 ثانیه برای نورپردازی مبتنی بر فرکانس است.

انعکاس حسگر

با اشیاء با روشنایی بسیار بالا در صحنه (خورشید، نور شب، و غیره) و هنگامی که در دیافراگم متوقف می شود، رخ می دهد. نور شدیدی که به سنسور برخورد می‌کند تا حدی به سمت لنز منعکس می‌شود و شما یک انعکاس از عنصر لنز عقب دریافت می‌کنید که موقعیت آن به انحنای آن عنصر بستگی دارد. باور کنید یا نه، ما این مشکل را با فیلم داشتیم (انعکاس فیلم که از عنصر پشتی لنز منعکس شد)، اما بسیاری آن را به چند دلیل ندیدند، از جمله این واقعیت که فیلم به ندرت صاف نگه داشته می شد. دوربین. در عصر DSLR، اکثر سازندگان شروع به تغییر لنزهای خود کردند، به ویژه با پوشش ضد انعکاس روی عنصر پشتی لنزها.

اما فاصله کوتاه فلنج دوربین‌های بدون آینه، یک اثر تقویت‌کننده دارد، و هنوز کاملاً محتمل است که بتوانید چنین مشکلاتی را در تصاویر خود مشاهده کنید، مخصوصاً با لنزهای قدیمی‌تر. راه حل: از دیافراگم بازتر استفاده کنید. برخی از لنزها بیشتر از سایرین مستعد این هستند، بنابراین احتمالاً تغییر لنز نیز می تواند کمک کننده باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *