نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از شارژ نشدن دوربین سونی چه می دانید

شارژ نشدن دوربین به چه دلایلی اتفاق می افتد؟ اگر دوربین سونی دارید، ممکن است اخیراً با مشکل شارژ نشدن آن مواجه شده باشید. این می تواند بسیار ناامید کننده باشد، به خصوص اگر لازم باشد از دوربین خود برای یک رویداد یا پروژه مهم استفاده کنید. در این مقاله، برخی از دلایل بالقوه شارژ نشدن دوربین سونی شما و کارهایی که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید را مورد بحث قرار خواهیم داد. امیدواریم تا پایان این مقاله، بتوانید در کمترین زمان دوربین خود را دوباره راه اندازی کنید!

شارژ نشدن دوربین
شارژ نشدن دوربین

چگونه دوربین سونی خود را که شارژ نمی شود تعمیر کنید

اینها راه حل های ممکنی هستند که باید امتحان کنید.

رفع سریع

  • اگر دوربین روشن است، باید آن را خاموش کنید زیرا در هنگام روشن بودن شارژ نمی شود
  • باتری را بررسی کنید تا ببینید 100٪ شارژ شده است یا خیر. دوربین شما LED های شارژ را نشان می دهد
  • کابل micro USB را بررسی کنید تا ببینید درست کار می کند یا خیر
  • مطمئن شوید که پورت های USB کامپیوتر شما معیوب نیستند
  • اگر رایانه در حالت خواب است، آن را روشن کنید. ارائه جریان را متوقف می کند
  • به جای کامپیوتر از آداپتور برق متناوب استفاده کنید
  • منبع برق خود را بررسی و تعمیر کنید
  • دوربین را از برق جدا کرده و دوباره به شارژر وصل کنید
  • اگر دستگاه داغ شد، صبر کنید تا دما پایین بیاید

دوربین را خاموش کنید

اگر دوربین خود را به پورت USB رایانه وصل کرده اید، باید آن را خاموش کنید تا از اینجا شارژ شود. زیرا زمانی که دوربین روشن است، حالت انتقال فایل USB روشن می شود. بنابراین، برای رفع شارژ، باید بررسی کنید که آیا دوربین روشن است یا خیر. شما باید فورا آن را خاموش کنید در حالی که دوربین در حالت خاموش است، ویژگی انتقال فایل به طور خودکار غیرفعال می شود و شروع به شارژ می کند.

اطمینان حاصل کنید که 100 درصد شارژ نشده است

نکته دیگری که ممکن است در مورد دوربین سونی بدانید. اگر باتری آن کامل باشد، دوربین 100٪ شارژ شده هیچ نشانگری را برای نشان دادن شارژ شدن آن روشن نمی کند. بنابراین، شما باید دوربین خود را بررسی کنید که آیا در نهایت شارژ شده است. باید با دقت آن را از شارژر جدا کرده و دوربین را روشن کنید تا سطح فعلی باتری را بررسی کنید. شما باید حدود یک دقیقه صبر کنید زیرا نمایش سطح صحیح ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

کابل Micro USB را بررسی کنید

کابل میکرو USB خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از کابل برق اصلی همراه دوربین خود استفاده می کنید. اگر کابل اورجینال است و همچنان مشکل شارژ وجود دارد. باید بررسی کنید که کابل شارژ معیوب نباشد و برق دوربین را تامین کند. اگر کابل میکرو USB دیگری در دسترس دارید، باید از آن برای شارژ دوربین سونی خود استفاده کنید. بررسی کنید که آیا کابل جدید دوربین را شارژ می کند. کابل اصلی شما معیوب است باید تعویض شود و باید یک کابل سازگار بخرید.

پورت USB کامپیوتر را بررسی کنید

شما باید پورت USB کامپیوتر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. گاهی اوقات پورت ممکن است به دلیلی معیوب باشد. باید دوربین را از پورت جدا کرده و از پورت دیگر کامپیوتر خود استفاده کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه در حال شارژ شدن است. اگر رایانه دیگری دارید، می‌توانید از رایانه دیگری استفاده کنید و دوربین را به پورت USB آن وصل کنید. اگر دوربین با رایانه جدید شارژ می شود، به این معنی است که رایانه قدیمی شما معیوب بوده است.

کامپیوتر را روشن نگه دارید

گاهی اوقات در حالی که از رایانه خود استفاده نمی کنید، به حالت خواب تبدیل می شود. باید بررسی کنید که آیا رایانه شما در حالت خواب است یا خیر. اگر در حالت خواب است، باید آن را بیدار کنید. زیرا در حالت خواب، ارائه خروجی در پورت های USB را متوقف می کند.

از آداپتور برق متناوب استفاده کنید

اما اگر دوربین سونی شما با کامپیوتر/لپ تاپ شارژ نمی شود. باید از یک آداپتور برق متناوب اصلی که همراه دوربین شما ارائه می شود استفاده کنید. کابل USB را به آداپتور وصل کنید و سپس آداپتور را به پریز دیواری وصل کنید. و انتهای دیگر کابل را با دقت وارد درگاه میکرو USB دوربین کنید. سپس آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شارژ می شود.

شارژ نشدن دوربین
شارژ نشدن دوربین

منبع تغذیه را بررسی کنید

در حالی که دوربین پس از استفاده از آداپتور پاسخ نمی دهد، باید منبع تغذیه خود را نیز بررسی کنید. منبع تغذیه ممکن است بنا به دلایلی معیوب باشد. اگر برق برای شارژ دوربین شما فراهم نمی کند، باید آن را تعمیر کنید یا از منبع تغذیه دیگری استفاده کنید. دوربین خود را به یک پریز برق جدید وصل کنید و بررسی کنید که آیا شارژ می شود یا خیر. اگر دوربین شروع به شارژ شدن کرد، سوکت برق قدیمی شما معیوب است.

دوشاخه را جدا کنید و دوباره وصل کنید

پس از روش فوق، اگر دوربین سونی شما هنوز شارژ نمی شود، باید آن را از برق بکشید و سپس دوباره به شارژر وصل کنید. این ممکن است مشکل شارژ دستگاه شما را برطرف کند. می توانید از این روش با کامپیوتر و آداپتور برق متناوب خود استفاده کنید.

ابتدا آن را از کامپیوتر خود جدا کرده و سپس آن را دوباره به درگاه USB وصل کنید. بررسی کنید که آیا دوربین اکنون در حال شارژ شدن است یا خیر. از طرف دیگر، دوربین خود را از برق جدا کرده و دوباره به آداپتور برق متناوب و پریز برق وصل کنید. انشالله درست بشه و شروع به شارژ کنه.

چگونه میتوان مشکل روشن نشدن دوربین عکاسی سونی را شناسایی و برطرف کرد؟ برای پاسخ به این سوال کافیست مقاله « رفع مشکل روشن نشدن دوربین سونی » را مطالعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *