نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل روشن نشدن دوربین سونی

روشن نشدن دوربین به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟ شاید برای شما نیز پیش امده باشد که در زمان های حساس دوربین شما روشن نشود. در این موارد چه کاری باید انجام دهیم؟ اگر شما هم با همین مشکل روبرو هستید، لازم نیست نگران باشید، زیرا در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا دوربین سونی شما روشن نمی‌شود و چگونه می‌توانید آن را برطرف کنید.

روشن نشدن دوربین
روشن نشدن دوربین

چرا دوربین سونی روشن نمی شود

دلایل زیادی برای روشن نشدن دوربین سونی شما وجود دارد، اما در اینجا به چند مورد از آنها می پردازیم که قطعا یکی از آنها همان چیزی است که با آن روبرو هستید.

باتری ها را بررسی کنید

از آنجایی که دوربین سونی با کمک باتری کار می کند، اولین چیزی که باید بررسی کنیم این است که آیا باتری آن خوب کار می کند یا خیر.

گاهی اوقات شارژ باتری شما در حال اتمام است و نمی تواند دوربین شما را روشن کند. مطمئن شوید که باتری را شارژ کرده اید تا کامل شود و سپس سعی کنید آن را در دوربین سونی خود قرار دهید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. باتری را از دوربین خود خارج کنید. سپس، پس از چند ثانیه باتری را وارد کرده و دکمه پاور را فشار دهید تا دوربین شما روشن شود.

گاهی اوقات باتری شما باید به درستی در قسمت باتری دوربین شما تراز شود. همیشه مطمئن شوید که از آداپتور برق اصلی برای شارژ باتری دوربین سونی خود استفاده می کنید.

پایانه های باتری را تمیز کنید

گاهی اوقات پایانه های باتری کثیف می شوند و می توانند باعث ایجاد مشکل در دوربین سونی شما شوند. باتری خود را از دوربین سونی خود خارج کرده و پایانه های آن را بررسی کنید، آنها را با یک پنبه تمیز کنید و همچنین با کمک یک سنجاق سخت آنها را تمیز کنید تا اگر چیزی روی آن گیر کرده باشد، بتوان آن را جدا کرد. پس از تمیز کردن پایانه های باتری، دوباره آن را در دوربین قرار دهید و بررسی کنید که آیا به شما کمک می کند یا خیر.

روشن نشدن دوربین
روشن نشدن دوربین

کارت SD را بررسی کنید

کارت SD اساساً برای ذخیره تصاویر یا فیلم ها استفاده می شود. با این حال، گاهی اوقات اگر کارت حافظه را وارد نکرده باشید، ممکن است مشکل ایجاد کند و دوربین شما روشن نشود. بخش کارت sd را باز کنید و بررسی کنید که دوربین شما دارای کارت sd باشد یا ممکن است فقط کارت خوان داشته باشد. فرض کنید دوربین شما فقط یک آداپتور micro sd دارد.

در این صورت، می‌تواند دلیل احتمالی روشن نشدن دوربین شما باشد. کارت micro sd را در آداپتور قرار دهید و سپس هر دو را با هم داخل دوربین قرار دهید و دکمه پاور را فشار دهید تا ببینید کار می کند یا خیر. همچنین می توانید کارت sd دیگری را تست کنید. شاید کارت sd شما معیوب باشد و در روشن شدن مشکل ایجاد کند.

باتری و لنز را یک شبه خارج کنید.

این به بسیاری از افراد کمک می کند دوربین های خود را یک شبه بدون باتری و لنز رها کنند. همچنین می توانید این کار را با برداشتن لنز از دوربین و باتری خود امتحان کنید. دوربین خود را برای تمام شب و دوباره روز بعد بگذارید. باتری و لنز را در دوربین سونی خود قرار دهید تا بررسی کنید که آیا برای شما کار می کند یا خیر.

برای عکاسی بهتر چه روش‌هایی را می‌شناسید؟ اگر تاکنون روشی برای عکاسی جذاب‌تری پیدا نکردید، نگران نباشید. ما در مقاله « 8 هک دوربین سونی برای عکاسی بهتری » این روش‌ها را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

دوربین خود را مجددا راه اندازی کنید

این نمی تواند دقیقاً برای راه اندازی مجدد دوربین شما باشد، اما این ترفندی است که در طول تحقیقاتم در یوتیوب پیدا کردم. برای راه اندازی مجدد دوربین، این مراحل را دنبال کنید.

  • باتری خود را از دوربین خود خارج کنید
  • حالت P را در دوربین خود روشن کنید
  • دکمه پاور را فشار دهید
  • دکمه شاتر را نگه دارید و به مدت 20 ثانیه فشار دهید

پس از انجام مجدد این کار، دوربین خود را خاموش کرده و باتری ها را داخل دوربین خود قرار دهید. حالا سعی کنید دوربین خود را روشن کنید. این قطعا به شما کمک خواهد کرد.

محفظه باتری را بررسی کنید

گاهی اوقات رطوبت نیز یک عامل است، به همین دلیل دوربین شما روشن نمی شود. محفظه باتری دوربین خود را بررسی کنید. شاید به هر دلیلی کمی رطوبت می گیرد. اگر احساس می کنید مقداری آب یا رطوبت در قسمت باتری دوربین شما وجود دارد، باتری ها را بردارید و دوربین خود را در نور خورشید بگذارید تا خشک شود. سپس دوباره باتری ها را وصل کنید و سعی کنید دوربین خود را روشن کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

لنز دوربین خود را تعویض کنید

اگر باتری یا لنز شکسته یا آسیب ببیند، دوربین سونی روشن نمی‌شود. فرض کنید بررسی کرده‌اید که باتری‌هایتان با دوربینتان خوب کار می‌کنند و همچنان دوربینتان روشن نمی‌شود. در این صورت، لنز دوربین شما در روشن شدن دوربین شما مشکل ایجاد می کند. ممکن است دستگیره لنز شما شکسته یا آسیب دیده باشد. با استفاده از لنز دیگری با دوربین خود می توانید آن را بررسی کنید. لنز دوربین خود را بردارید و آن را با لنز دیگری جایگزین کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا دوربین شما روشن شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عیب یابی و تعمیر انواع دوربین های هوشمند، کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات دوربین عکاسی سونی در ارتباط باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *