نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی برای عکس های تار شما

عیب یابی برای عکس های تار. بسیاری از چیزها ممکن است با عکس های شما اشتباه پیش بروند که واقعاً مشکل لنز دوربین فیلم برداری سونی آسیب دیده نیست. مواجهه با آن سخت است، اما به احتمال زیاد یک مشکل ساده است. گاهی اوقات وقتی می‌خواهید روی چیزی تمرکز کنید و لنز شما نمی‌خواهد به آنجا برود، مشکل معمولاً از خطای کاربر است. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانند عکس شما را بدون آسیب رساندن به لنز شما خراب کنند.

عیب یابی برای عکس های تار

حداقل فاصله فوکوس در عیب یابی برای عکس های تار

هر لنز دوربین فیلم برداری سونی حداقل فاصله فوکوس مخصوص به خود را دارد که به شما می گوید چقدر می توانید به چیزی نزدیک شوید در حالی که هنوز می توانید فوکوس کنید. اعداد معمولاً در قسمت بیرونی لنز نوشته می شوند و اغلب روی بشکه دیده می شوند.

برای یک کیت معمولی، لنزهای 18 تا 55 میلی‌متری، حداقل فاصله فوکوس معمولاً 0.8 فوت است. اگر سعی کنید نزدیک‌تر شوید، نمی‌توانید تمرکز کنید. این اعداد ممکن است بسته به سازنده لنز متفاوت باشد. همیشه بهتر است دفترچه راهنما را بررسی کنید.

یکی از سوالات متداول کاربران بعد عیب‌یابی مشکلات لنز دوربین عکاسی سونی، دلایل بروز این مشکل است. از این رو توصیه می‌کنیم برای پاسخ به سوال بالا مقاله « دلایل تاری عکس‌های دوربین سونی » را مطالعه کنید.

قرار گرفتن جسم روی لنز

از طرف دیگر، ممکن است سعی کنید روی چیزی فوکوس کنید، اما چیزهای دیگری وجود دارد که لنز دوربین فیلم برداری سونی می‌خواهد روی آنها تمرکز کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از یک پرنده در درخت عکس بگیرید، ممکن است چیزهای دیگری در عکس وجود داشته باشد که لنز سعی دارد روی آنها تمرکز کند.

لنزهای دوربین فیلم برداری سونی قدرت خواندن ذهن شما را ندارند. حتی اگر می‌دانید که می‌خواهید روی آن پرنده فوکوس کنید، دوربین فیلم برداری سونی شاخه‌ها یا پرندگان دیگر را به‌عنوان چیزی برای تمرکز روی آن می‌بیند. سعی کنید دوربین فیلم برداری سونی را کمی حرکت دهید تا فوکوس روی پرنده بازگردد.

نداشتن هیچ تضادی در عیب یابی برای عکس های تار

اگر لنز دوربین فیلم برداری سونی شما برای فوکوس کردن مشکل دارد اما در کمترین فاصله فوکوس قرار دارید و هیچ حواس پرتی ظاهری وجود ندارد، ممکن است لنز شما کنتراست کافی را مشاهده نکند.

به عنوان مثال، اگر سعی کنید روی یک دیوار خالی فوکوس کنید، لنز دوربین فیلم برداری سونی برای یافتن فوکوس مشکل خواهد داشت. سعی کنید چیزی را روی دیوار پیدا کنید که لنز شما بتواند مانند یک عکس یا یک شخص روی آن فوکوس کند. همچنین می توانید سعی کنید نور بیشتری روی سوژه داشته باشید.

جلوگیری از آسیب لنز

هنگام صحبت در مورد لنز، موارد واضحی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید با لنز دوربین فیلم برداری سونی خود گیره بازی کنید یا آن را با خود زیر دوش ببرید. همانطور که گفته شد، چیزهای دیگری وجود دارد که ممکن است تا دیر نشده به آنها فکر نکنید.

شن و ماسه یکی از دشمنان اصلی لنز دوربین فیلم برداری سونی شماست. ممکن است احساس کرده باشید که شن و ماسه چقدر می تواند روی پوست یا سطوح دیگر شما خراشیده شود. بنابراین، فقط می توانید تصور کنید که این لنز چه آسیبی به لنز ظریف دوربین فیلم برداری سونی شما وارد می کند.

کمی شن و ماسه در لنز شما می تواند تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی یا فوکوس را خراب کند و به عناصر داخلی لنز آسیب جدی وارد کند. به یاد داشته باشید، این ها از شیشه بسیار حساس با پوشش های ظریف ساخته شده اند و برای تمرکز عکس های شما مورد نیاز هستند.

بهترین روش برای نگهداری از دوربین فیلمبرداری در برابر شن و ماسه

بهترین کار این است که دوربین فیلم برداری سونی خود را از شن و ماسه دور نگه دارید. اما اگر در ساحل عکس می گیرید انجام این کار دشوار است. از لنز دوربین فیلم برداری سونی خود با نگه داشتن آن در کیف دوربین فیلم برداری سونی محافظت کنید و یک پارچه میکروفیبر به همراه داشته باشید تا شن و ماسه ای که به آن نزدیک می شود را به آرامی پاک کنید.

نمک عنصر دیگری است که نمی‌خواهید داخل لنز دوربین فیلم برداری سونیتان باشد. بنابراین، اگر در ساحل هستید و اتفاقاً یک ساحل آب شور است، نوردهی می تواند برای لنز شما کشنده باشد. خوردگی و اکسیداسیون ناشی از نمک در نهایت فلز را از بین می برد و وارد چرخ دنده ها و سایر قسمت های متحرک می شود. پس از یک روز در ساحل، ممکن است بخواهید دوربین فیلم برداری سونی و لنزهای خود را بردارید تا تمیز شوند، فقط در صورتی که نمک یا شن در هر یک از قسمت‌ها وجود داشت.

تاثیر گرد و غبار در عیب یابی برای عکس های تار

گرد و غبار ممکن است لنز شما را خراش ندهد، اما اگر به قسمت های داخلی لنز وارد شود، مقدار کافی از آن می تواند باعث آسیب شود. سنسور تصویر ممکن است کثیف شود و هنگامی که کثیفی یا گرد و غبار روی سنسور تصویر شما وجود دارد، ممکن است لازم باشد آن را برای تمیز کردن بردارید. به هر حال، تمیز کردن دوربین فیلم برداری سونی توسط یک متخصص در سال یک ایده خوب است.

رطوبت یا آب می تواند باعث ایجاد قارچ در لنز دوربین فیلم برداری سونی یا عناصر آن شود. هنگامی که آن را وارد کنید، شما نمی توانید یک عکس واضح از چیزی دریافت کنید. از آنجا که قارچ اسیدهایی تولید می کند که می تواند به شیشه و سایر قسمت های آن آسیب برساند، ممکن است تا زمانی که آن را ببینید، خیلی دیر شده باشید. اگر متوجه رشد قارچ شدید، فورا دوربین فیلم برداری سونی و لنز(های) خود را برای بازرسی و تعمیر نزد یک متخصص ببرید.

آیا مواد شیمیایی در خرابی دوربین فیلمبرداری تاثیر گذار هستند

مواد شیمیایی می توانند برای کل دوربین فیلم برداری سونی شما خطرناک باشند، نه فقط لنز. حتی اگر فقط یک کالای معمولی باشد که همیشه از آن استفاده می کنید، مانند لوسیون بدن یا کرم ضد آفتاب، می تواند به پلاستیک و همچنین لنز آسیب برساند. هر چیزی که روی بدن خود قرار دهید می تواند برای لنز دوربین فیلم برداری سونی شما خطرناک باشد. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که دوربین فیلم برداری سونی و لنز شما در شرایطی که از آنها استفاده نمی کنید، قرار دارند. همچنین باید قبل از استفاده از دوربین فیلم برداری سونی، مواد شیمیایی را از روی دست و صورت خود بشویید.

پیشنهاد مطالعه: خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *