نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری سونی

خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری. آیا می دانید چه چیزی باعث خرابی لنز دوربین فیلم برداری سونی شما می شود؟ با دانستن این دلایل به راحتی می توانید از خرابی های بیشتر جلوگیری نمایید. در این مقاله ما به خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری سونی می پردازیم.

خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری

وارد شدن آسیب آب در خرابی های رایج در لنز دوربین فیلم برداری

اولین مورد احتمالا واضح ترین است، آسیب آب دوربین فیلم برداری سونی ها و لنزها را از بین می برد. اگرچه از نظر فنی، آب واقعاً مشکل اینجا نیست – آب رسانای ضعیف الکتریسیته است و به طور کلی به دوربین فیلم برداری سونی یا لنز شما آسیب نمی رساند. برای روشن شدن، این زمانی است که ما در مورد آب مقطر خالص صحبت می کنیم. با این حال، بیشتر آب دارای مواد معدنی، املاح و کثیفی در آن است – همانطور که اکثر وسایل الکترونیکی نیز دارند. بنابراین وقتی آب (غیر مقطر) را روی وسایل الکترونیکی می‌ریزید، مواد معدنی، نمک‌ها، کثیفی‌ها و زباله‌های موجود در آن آب به قطع برق کمک می‌کنند و به طور موثر الکترونیک را از بین می‌برند.

به ویژه آب شور بسیار رسانا است و یکی از دلایل اصلی تخریب بسیاری از تجهیزات ما در طول زمان است. در حالی که معمولاً زمانی که دوربین فیلم برداری سونی یا لنز در اقیانوس انداخته می‌شود، این اتفاق می‌افتد، هوای شور سواحل نیز می‌تواند باعث آسیب‌های زیادی در مدت زمان طولانی شود. به همین دلیل است که راجر یک بار گفت که هرگز تجهیزات دوربین فیلم برداری سونی دست دوم را از یک مکان ساحلی خریداری نخواهد کرد – نمک موجود در هوا به آرامی راه خود را به درزها وارد می کند و در نهایت باعث آسیب به لوازم الکترونیکی می شود. اما یک مقصر حتی بزرگتر برای خراب کردن وسایل وجود دارد که در آن شما اغلب آب های بزرگی پیدا می کنید – شن و ماسه.

آسیب شن و ماسه

بعدی در لیست راه های موثر برای از بین بردن تجهیزات عکاسی، ماسه است. شن و ماسه می تواند به بدنه دوربین فیلم برداری سونی آسیب برساند، اما به راحتی لنزها را از بین می برد. به بیان ساده، هیچ واشر لاستیکی کامل نیست، و آن واشرهای ناقص کوچک تقریباً در هر مهر و موم لنزهای شما قرار دارند. یک افت سریع در ماسه و تقریباً هر لنز ناگهان یک حلقه فوکوس ترد پیدا می کند، مهم نیست که لنز چقدر “مقاوم در برابر آب و هوا” است.

اگرچه همه ماسه ها با هم برابر نیستند، و مشکل عموماً با دانه های ریزتر شن است. تجربه هنری که به عنوان Burning Man شناخته می‌شود، همین چند هفته پیش بود، و علی‌رغم درخواست‌های قدیمی‌مان، مطمئناً وسایلی را به دست آوردیم که به اولین و آخرین مرد در حال سوختن آن رسیدیم. مهم‌تر از همه، چند Canon R5 C هستند که از یک فاجعه Burning Man برای ما بازگردانده شدند.

در تصاویر زیر، به راحتی می توان فهمید که چرا این دوربین فیلم برداری سونی ها دیگر کار نمی کنند. توجه به همه اینها حائز اهمیت است، زیرا کانن ادعا می کند که Canon R5 C همان آب بندی آب و هوای باکیفیت Canon R5 را دارد، چیزی که ما در گذشته جدا کرده ایم و تحت تاثیر قرار گرفته ایم. علیرغم اینکه چقدر آب بندی خوب به نظر می رسد، ماسه همیشه برنده است.

پیکسل شدن تصاویر

در حالی که به راحتی قابل طبقه بندی به عنوان شن و ماسه است، به خصوص Color Runs همیشه به دلیل پودر ریز مورد استفاده در دویدن، دنده را از بین می برد. دویدن رنگی سبکی از ماراتن است که تماشاگران را تشویق می کند تا پودر رنگی را به سمت شرکت کنندگان مسابقه پرتاب کنند. نتایج یک فرصت عالی برای عکاسی برای گرفتن رنگ‌های روشن است که چهره و بدن دوندگان را پوشش می‌دهند، اما تقریباً همیشه به قیمت تجهیزات مورد استفاده.

در حالی که به نظر می‌رسید که Color Run در سال‌های اخیر محبوبیت خود را کاهش داده است (یا شاید مردم بالاخره یاد گرفته‌اند که از آنها عکس نگیرند)، ما چندین دوربین فیلم برداری سونی در دهه گذشته با رنگ‌های پودری صورتی و آبی بازگشته‌ایم.

پیشنهادهایی برای پوشاندن دوربین فیلم برداری سونی خود با پوشش پلاستیکی قبل از عکاسی از یکی از این رویدادها ارائه شده است، اما به نظر می رسد هیچ چیز مانع از پیدا کردن این پودر بسیار خوب در داخل دوربین فیلم برداری سونی و لنز شما نمی شود. و هنگامی که در دوربین فیلم برداری سونی یا لنز شما قرار می گیرد، خارج شدن از آن تقریبا غیرممکن است.

انداختن دوربین فیلم برداری سونی

در نهایت، آخرین راه برای از بین بردن دوربین فیلم برداری سونی یا لنز خود در عرض چند ثانیه رایج ترین و واضح ترین راه است – جاذبه. در حالی که شن، آب، و اجراهای رنگی را می توان به عنوان سهل انگاری عمدی علامت گذاری کرد، همه مستعد افتادن دوربین فیلم برداری سونی خود یک یا دو بار هستند. و بر اساس تجربه شخصی من، اکثر دوربین فیلم برداری سونی ها و لنزها می توانند قبل از خرابی یک یا دو سقوط کنند. مسلماً برخی از وسایلم را زدم و بیش از یک بار شاهد سقوط دوربین فیلم برداری سونی و لنزم در ارتفاع 3-4 فوتی بودم. با این حال، بسته به ارتفاع و زاویه فرود، سقوط می تواند به سرعت وسایل شما را از بین ببرد و تعمیر پرهزینه ای را به همراه داشته باشد.

هیچ راه پیشگیرانه مطمئنی برای جلوگیری از افتادن وسایل شما وجود ندارد، اما چند چیز وجود دارد که می تواند کمک کند. همه دوربین فیلم برداری سونی‌های اجاره‌ای ما با تسمه‌های متصل به آن‌ها عرضه می‌شوند. مطمئناً، تسمه‌های دوربین فیلم برداری سونی خوب نیستند، اما به خوبی در نگه داشتن وسایل شما به بدن شما کار می‌کنند. و اگر مخالف داشتن بند مارک Canon، Sony یا Nikon با حروف بزرگ هستید، Peak Design و BlackRapid هر دو تسمه‌های فوق‌العاده براق و با قابلیت نصب آسان را پیشنهاد می‌کنیم.

مطمئناً، اینها تنها راه هایی نیستند که ما در طول سال ها شاهد آسیب دیدگی وسایل خود بوده ایم، اینها فقط رایج ترین و متداول ترین آسیب هایی هستند که می بینیم به ما بازگردانده شده است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی اهمیت قطر لنز دوربین فیلم برداری سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *