نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت تار شدن دوربین گوشی سونی

تار شدن دوربین گوشی . چندی پیش، عکس های تار دوربین گوشی سونی بهترین چیزی بود که هر کسی می توانست به آن امیدوار باشد. امروزه، همه انتظار عکس‌های شفافی را دارند که با کیفیت عکس‌هایی که توسط یک دوربین دیجیتال اختصاصی گرفته می‌شود، رقابت کند. ممکن است با عکس‌های تاری که ناگهان تلفنتان تولید می‌کند، سرتان را خارانید، یا نمی‌توانید قبل از گرفتن عکسی از گربه‌تان که در حال انجام کارهای خنده‌دار برای رسانه‌های اجتماعی است، فوکوس را در منظره یاب درست کنید. چند مورد از این نکات عیب‌یابی را امتحان کنید

تار شدن دوربین گوشی

تمیز کردن لنز در تار شدن دوربین گوشی

لنز کثیف دوربین بارزترین مقصر برای تار شدن عکس های گوشی سونی است. آلودگی های آغشته شده روی لنز نه تنها می تواند مستقیماً باعث تاری یا اعوجاج شود، بلکه می تواند در ویژگی فوکوس خودکار تلفن شما نیز اختلال ایجاد کند.

از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای لنزهای دوربین یا عینک برای پاک کردن لنزهای خود استفاده کنید. هیچ ماده پاک کننده ای را روی لنز یا پارچه اسپری نکنید زیرا شیشه لنز دوربین بیرونی گوشی سونی شما ممکن است پوششی داشته باشد که به برخی مواد شیمیایی واکنش ضعیفی نشان می دهد.

اگر تلفن مقاوم در برابر آب دارید، ممکن است بخواهید به آرامی شیشه لنز دوربین بیرونی را با مقدار کمی آب تمیز و تازه بشویید تا بقایای معدنی مانند ذرات ریز شن را پاک کنید. اگرچه شیشه لنز دوربین بیرونی مدرن از مواد سخت و سختی مانند یاقوت کبود ساخته شده است، مواد معدنی سختی که بین پارچه و شیشه شما گیر افتاده است همچنان می تواند آن را خراش دهد.

استفاده از حالت صحیح

برنامه دوربین شما احتمالاً حالت های مختلف عکسبرداری دارد. اگر به طور تصادفی یک حالت خاص مانند حالت پرتره یا ماکرو را فعال کرده اید، ممکن است برای یک عکس معمولی تمرکز سوژه غیرممکن باشد. از طرف دیگر، ممکن است لازم باشد یکی از این حالت‌ها، مانند حالت ماکرو، را زمانی که سوژه شما برای فوکوس کردن خیلی نزدیک به دوربین است، روشن کنید.

خاموش کردن فیلم محافظ یا محافظ صفحه

بیایید با چیزی شروع کنیم که ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما اگر تصویری کمی مبهم در منظره یاب برنامه خود می بینید، ممکن است چیزی روی صفحه نمایش خود داشته باشید که تصویر را مخدوش می کند.

اگر به تازگی یک گوشی سونی جدید را از جعبه خارج کرده اید، مطمئن شوید که فیلم محافظ را روی صفحه نمایش نگذاشته اید. راهنمای شروع سریع را با دقت بخوانید زیرا برخی از تلفن‌ها (مانند Samsung Galaxy S21 Ultra) دارای محافظ صفحه‌نمایش کارخانه‌ای هستند که نباید آن را جدا کرد مگر اینکه آسیب دیده باشد.

برخی از محافظ های صفحه نمایش بر وضوح صفحه نمایش شما تأثیر منفی می گذارند و همه چیز را مبهم نشان می دهند. می‌توانید با باز کردن یک برنامه غیردوربین و بررسی عناصر صفحه‌نمایش مانند متن، این موضوع را به راحتی بررسی کنید. اگر همه چیز روی صفحه کمی نرم به نظر می رسد، محافظ صفحه را بردارید یا آن را با محافظی جایگزین کنید که درجه وضوح بهتری دارد.

تمیز صفحه نمایش در تار شدن دوربین گوشی

با یک پارچه میکروفایبر تمیز گوشی سونی را به خوبی پاک کنید تا از وجود لایه چربی روی صفحه نمایش شما که باعث تیرگی تصویر می شود جلوگیری کنید.

بررسی لنز برای تراکم

اگر تلفن شما در معرض آب یا رطوبت زیاد قرار گرفته باشد، ممکن است به تراکم بین لنز و شیشه دوربین بیرونی منجر شود. اگرچه دوربین ممکن است در برابر نفوذ مایعات مهر و موم شده باشد، اما همچنان نیاز به عبور هوا دارد تا فشار داخل مجموعه دوربین با اتمسفر بیرونی برابر شود. به همین دلیل است که اگر از گوشی سونی در شرایطی نزدیک تر از رطوبت راحت به جنگل استفاده می کنید، مایع می تواند در داخل شیشه متراکم شود.

اگر متراکم در داخل دوربین مشاهده کردید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که صبر کنید تا تبخیر شود. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، گوشی سونی را در دمای اتاق و در رطوبت معمولی نگه دارید. اگر مشکل برطرف نشد یا همچنان برمی‌گردد، ممکن است گوشی سونی شما دچار آسیب آب شده باشد و باید از یک متخصص آن را ارزیابی کنید.

برداشتن قاب گوشی سونی

اکثر قاب‌های گوشی سونی دارای بریدگی‌های کافی برای دوربین‌های گوشی سونی شما هستند، اما برخی از مدل‌ها ممکن است بیش از حد همپوشانی داشته باشند، مخصوصاً زمانی که از دوربین با زاویه بازترین گوشی سونی خود استفاده می‌کنید. برای تلفن‌هایی که از حسگرهای ویژه برای اندازه‌گیری فاصله برای فوکوس استفاده می‌کنند، ممکن است قاب تا حدی آن سنسور را مبهم کند، حتی اگر بخشی از هیچ لنزی را مبهم نکند.

در حالی که این احتمال وجود ندارد، اگر مشکوک هستید که مورد شما مشکل است، به سرعت آن را بردارید و چند عکس آزمایشی بگیرید تا احتمال آن را رد کنید.

ضربه برای فوکوس

گاهی اوقات ویژگی فوکوس خودکار روی تلفن شما باعث اشتباه می شود. در بیشتر موارد، می‌توانید با ضربه زدن روی موضوعی که می‌خواهید روی آن فوکوس کنید در منظره یاب برنامه دوربین، این مشکل را برطرف کنید.

در برنامه دوربین آیفون، می‌توانید برای تغییر فوکوس روی هر جایی از کادر ضربه بزنید، اما از آنجایی که برنامه‌های دوربین گوشی سونی اندرویدی استاندارد نیستند، روش تنظیم دقیق فوکوس ممکن است از برندی به گوشی سونی دیگر متفاوت باشد. اگر به نظر می رسد ضربه زدن برای فوکوس در تلفن Android شما کار نمی کند، برای دستورالعمل ها به فایل راهنمای برنامه دوربین مراجعه کنید.

استفاده از حالت دستی

به طور پیش فرض، برنامه دوربین شما عمدتاً خودکار است. سعی می‌کند بهترین تنظیمات فوکوس و نوردهی را برای شما انتخاب کند، بنابراین اگر از سوژه‌ای عکس می‌گیرید که ویژگی فوکوس خودکار نمی‌تواند به درستی انجام شود، فقط باید نگران کادربندی و زمان‌بندی عکس خود باشید.

برخی از برنامه‌های دوربین گوشی سونی اندرویدی دارای حالت دستی یا Pro هستند که آن را بیشتر شبیه دوربین DSLR می‌کند. به عنوان مثال، در گوشی سونی سامسونگ گلکسی، می‌توانید حالت Pro و تنظیمات دوربین خود را با استفاده از چرخ فوکوس روی صفحه به صورت دستی انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *