نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سونی

خاموش شدن ناگهانی گوشی. تجربه اندروید بسیار هیجان انگیز است تا زمانی که در استفاده از گوشی سونی خود با مشکلاتی روبرو شوید. یکی از مشکلاتی که در برخی از گوشی ها ظاهر شده است این است که گوشی خود به خود خاموش می شود. این می تواند یک موقعیت بسیار ناامید کننده باشد، البته، در زمانی که گوشی خود به طور خودکار خاموش می شود، نمی توانید کاری با آن انجام دهید. تمام کارهایی مانند ارسال پیامک، تماشای یوتیوب، گوش دادن به موسیقی، خواندن، بازی کردن و هر کار دیگری که با گوشی سونی خود انجام می دهید خاموش می شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

بازنشانی داخلی دستگاه در خاموش شدن ناگهانی گوشی

بله، اولین چیزی که می تواند باعث شود گوشی سونی شما همچنان خاموش شود، تنظیم مجدد داخلی است. ممکن است سیستم گهگاه پس از استفاده طولانی مدت برای بارگیری مجدد حافظه خاموش شود و این طبیعی است، زیرا هیچ آسیبی به گوشی سونی وارد نمی کند.

خوب است که گهگاه پس از چند روز استفاده، دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا سیستم را بازنشانی کنید و حافظه پنهان برنامه ها را پاک کنید، که همچنین باعث می شود دستگاه شما به خوبی کار کند.

باتری معیوب

همانطور که همه ما می دانیم که باتری یکی از مهم ترین بخش های گوشی سونی است، اولین چیزی که باید بررسی کنید که آیا گوشی سونی اندرویدی شما به طور تصادفی خاموش می شود یا خیر، باتری است. در شرایطی که باتری جریان کافی ندارد، می تواند دستگاه را به طور مکرر خاموش کند.

یکی از راه حل های آن شارژ کردن گوشی است زیرا ممکن است باتری شما کم شده باشد. کافی است کابل USB و آجر شارژ را بردارید، آجر را به پریز وصل کنید و دستگاه را چند ساعت بگذارید تا شارژ شود و بررسی کنید که آیا اکنون به خوبی کار می کند یا خیر.

اگر گوشی سونی شما هنوز به خوبی کار نمی کند، به این معنی است که مشکل بزرگتری در کف دست خود دارید. احتمالا باتری شما معیوب است و باید آن را برای بررسی و تعویض به تعمیرگاه ببرید. سعی نکنید باتری داخلی را خودتان جدا کنید زیرا ممکن است منجر به از بین رفتن کل دستگاه شود

استفاده از CPU بالا در خاموش شدن ناگهانی گوشی

CPU گوشی شما قادر است تعداد زیادی برنامه را در پس زمینه اجرا کند. با این حال، استفاده طولانی مدت از جریان بالا توسط یک برنامه، نیاز به تنظیم مجدد CPU و خاموش شدن خودکار گوشی سونی شما دارد. اگر بعد از نصب یک برنامه جدید متوجه این موضوع شدید، می توانید سعی کنید برنامه را حذف نصب کرده و دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا علت مشکل است یا خیر.

از طرف دیگر، می‌توانید برخی از برنامه‌های خود را یکی یکی ثابت کنید و گوشی سونی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. می توانید برنامه های خود را با کشیدن آنها به برنامه فریزر در صفحه اصلی خود در HiOS و XOS ثابت کنید.

روشن و خاموش کردن برق برنامه ریزی شده

روشن و خاموش کردن برنامه‌ریزی‌شده یک ویژگی مفید در گوشی سونی‌های اندرویدی است که به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گوشی خود را در شب خاموش کنید و آن را در صبح بر اساس ترجیحات خود روشن کنید. نه تنها دستگاه شما را در شب خاموش می کند و به تنهایی صبح آن را روشن می کند، بلکه بر اساس زمانی که به آن اختصاص داده اید نیز کار می کند. به عنوان مثال، اگر این همان چیزی است که شما آن را تنظیم کرده اید، می تواند دقیقاً ساعت 1 بعد از ظهر گوشی سونی شما را خاموش کند.

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید که آیا گوشی سونی شما به طور خودکار خاموش می شود یا خیر، تنظیمات روشن و خاموش برنامه ریزی شده است. ممکن است ناخواسته آن را روشن کرده باشید یا توسط شخص دیگری روشن شده باشد و برای جلوگیری از خاموش شدن خودکار بیشتر باید آن را اکنون غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، لطفاً برنامه Settings را باز کنید و به سیستم بروید و روی Schedule power on & off ضربه بزنید تا بررسی کنید که آیا تنظیمات روشن است یا خیر. اگر روشن است، دلیل مشکل همین است و باید آن را خاموش کنید تا خاموش شدن گوشی خود به خود برطرف شود.

دکمه روشن و خاموش کردن معیوب

اگر هر یک از راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید و گوشی سونی شما مدام خاموش می‌شود، باید دکمه پاور سخت‌افزار را بررسی کنید.

به طور معمول، اکثر گوشی سونی های اندرویدی طوری طراحی شده اند که پس از 8 تا 10 ثانیه نگه داشتن دکمه پاور، مجدداً راه اندازی شوند. بنابراین، عملکرد نادرست دکمه روشن/خاموش می‌تواند باعث راه‌اندازی مکرر یا خاموش شدن خودکار دستگاه شما شود.

برای خلاص شدن از شر آن، اگر قاب گوشی را دارید ابتدا برای مدتی آن را بردارید. سپس باید بررسی کنید که آیا کیس دکمه پاور را نگه داشته است یا خیر. اگر متوجه شدید که دکمه پاور معیوب است، کافی است آن را برای بررسی به تعمیرگاه موبایل ببرید و آن را تعمیر کنید تا دستگاهتان دوباره کار کند.

اشکالات سیستم عامل در خاموش شدن ناگهانی گوشی

جدای از نقص سخت افزاری، اشکالات نرم افزاری و اشکالات سیستم عامل نیز می توانند باعث خاموش شدن خودکار دستگاه شما شوند. سازنده دستگاه شما همیشه در تلاش است تا اشکالات سیستم عامل را که ممکن است باعث کند دستگاه شما کار کند، باتری را تخلیه کند و حتی باعث بی ثباتی سیستم شود، برطرف کند. به همین دلیل است که شما باید به طور مرتب دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید. ممکن است به رفع خاموش شدن خودکار دستگاه شما پس از به‌روزرسانی نصب‌شده کمک کند.

برای بررسی و نصب به‌روزرسانی روی دستگاهتان، لطفاً برنامه تنظیمات گوشی خود را از راه‌انداز برنامه باز کنید و به System در پایین صفحه بروید و سپس روی «به‌روزرسانی سیستم» ضربه بزنید تا به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. مراحل نشان داده شده روی صفحه را دنبال کنید تا در صورت وجود هر گونه به روز رسانی معلق، به روز رسانی سیستم را دانلود و نصب کنید.

ممکن است لازم باشد قبل از دانلود به Wifi خود وصل شوید تا داده های خود را ذخیره کنید. همچنین مطمئن شوید که همانطور که در بالا توضیح داده شد فقط دستگاه خود را از برنامه به‌روزرسانی سیستم به‌روزرسانی می‌کنید، هر گونه تلاش برای نصب در جای دیگری ممکن است گوشی سونی شما را خراب کند و شما را از گارانتی خارج کند.

پیشنهاد مطالعه: خلاص شدن از شر صداهای ناخواسته ضبط سونی ماشین

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *