نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع علت نداشتن اینترنت در گوشی سونی

علت نداشتن اینترنت در گوشی چیست؟ گاهی اوقات، گوشی سونی شما به یک شبکه متصل می شود، اما در واقع به اینترنت دسترسی نخواهید داشت. دستگاه‌های اندرویدی مانند Pixel و Xiaomi این حالت را با «Connected to device» نشان می‌دهند. نمی توان اینترنت ارائه داد.» پیغام خطا. اغلب، راه اندازی مجدد گوشی سونی و روتر شما تنها چیزی است که برای رفع این مشکل نیاز است. در صورت ادامه یافتن خطا، می توانید مراحل عیب یابی این مقاله را (به ترتیب نشان داده شده) دنبال کنید تا دوباره به اینترنت دسترسی داشته باشید.

علت نداشتن اینترنت در گوشی
علت نداشتن اینترنت در گوشی

مرحله 1 علت نداشتن اینترنت در گوشی: تأیید دسترسی به اینترنت در شبکه

هنگام عیب‌یابی، باید با تشخیص اینکه آیا مشکل در سراسر شبکه است یا مختص دستگاه شما است، شروع کنید. برای انجام این کار به سادگی دسترسی به اینترنت را در هر دستگاه دیگری آزمایش کنید. اگر فقط دستگاه شما مشکل دسترسی به اینترنت دارد، به مرحله 2 بروید.

از سوی دیگر، اگر کل شبکه شما به اینترنت دسترسی ندارد، ابتدا باید چراغ‌های نشانگر روتر یا چراغ‌های روی مودم را بررسی کنید، اگر از آن استفاده می‌کنید. این به شما کمک می کند تا علل احتمالی را تعیین کنید که عبارتند از:

  • شل بودن کابل اینترنت
  • حالت عملکرد روتر نادرست
  • سخت افزار معیوب (روتر، مودم، خط اینترنت)
  • قطع خدمات در منطقه

راه اندازی مجدد همه اتصالات، راه اندازی مجدد روتر/مودم و بازنشانی کارخانه ای روتر (در صورت نیاز) به طور کلی باعث می شود اینترنت شما کار کند. اما اگر این اصلاحات کمکی نکرد، باید برای پشتیبانی با ISP خود تماس بگیرید.

تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی چگونه انجام میشود؟ برای پاسخ به این سوال به مقاله های بعدی ما در service-sony.ir مراجعه کنید.

مرحله 2 : شبکه را فراموش کرده و دوباره وصل شوید

با فرض اینکه مشکل فقط روی دستگاه شما باشد، فراموش کردن شبکه و اتصال مجدد به آن می تواند مشکل را برطرف کند. برای انجام این،

  • برنامه تنظیمات را اجرا کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید.
  • به شبکه Wi-Fi متصل شوید و روی پیکان جزئیات ضربه بزنید.
  • از پایین روی Forget Network ضربه بزنید و برای تایید Ok را فشار دهید.
  • اکنون دوباره روی شبکه ضربه بزنید و رمز عبور را برای اتصال مجدد وارد کنید.
علت نداشتن اینترنت در گوشی
علت نداشتن اینترنت در گوشی

مرحله 3: تنظیمات شبکه را تغییر دهید

تنظیمات Randomized MAC و همچنین تنظیمات DNS نامعتبر نیز می تواند باعث این خطا شود. برای رفع مشکل در چنین مواردی،

  • دوباره به Settings > WiFi > Network Details بروید.
  • در قسمت Privacy، Use device MAC را انتخاب کرده و ذخیره را فشار دهید.
  • بررسی کنید که آیا اینترنت اکنون کار می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، روی تنظیمات IP ضربه بزنید. اگر روی Static تنظیم شده بود، اکنون DHCP را امتحان کنید و برعکس.
  • برای تخصیص IP استاتیک، آدرس IP را تغییر دهید (فقط آخرین رقم) و از 8.8.8.8 و 8.8.4.4 به عنوان آدرس سرور DNS استفاده کنید.
  • روی علامت تیک از بالا سمت راست ضربه بزنید تا تغییرات را ذخیره کنید و بررسی کنید که آیا اینترنت کار می کند یا خیر.

مرحله 4: تنظیمات روتر را بررسی کنید

بازنشانی روتر به پیش‌فرض‌های کارخانه، ساده‌ترین راه برای خلاص شدن از شر هر پیکربندی است که می‌تواند مانع دسترسی به اینترنت در دستگاه شما شود. اما این روش کمی مخرب است، بنابراین اگر نمی خواهید تنظیمات سفارشی خود را از دست بدهید، می توانید مقصران احتمالی را به صورت جداگانه در بخش های زیر بررسی کنید.

Mesh یا Extenders را غیرفعال کنید

اگر از یک سیستم مش یا فقط چند توسعه دهنده استفاده می کنید، رومینگ می تواند دلیل این مشکل باشد.  سیستم‌های مش معمولاً به شما اجازه می‌دهند که مش را برای مشتریان خاص غیرفعال کنید. این برای دستگاه های ثابت مانند دوربین هایی است که با اتصال به نزدیک ترین گره به جای رومینگ بین گره ها بهترین کار را دارند.

می توانید از این گزینه برای غیرفعال کردن مش گوشی خود استفاده کنید. با انجام این کار، گوشی سونی شما باید مستقیماً به روتر اصلی متصل شود نه هر گره، که باید مشکل را برطرف کند.

همین ایده در مورد سیستم هایی با چند توسعه دهنده نیز صدق می کند. به جای اتصال به اکستندرها، مستقیماً به روتر اصلی متصل شوید و ببینید آیا این کمک می کند.

علت نداشتن اینترنت در گوشی
علت نداشتن اینترنت در گوشی

فیلتر کردن آدرس مک یا کنترل دسترسی

این یکی فقط در صورتی اعمال می شود که شما سرپرست شبکه فعلی نباشید. با مالک/سرپرست شبکه تماس بگیرید تا مطمئن شوید تنظیماتی مانند فیلتر کردن آدرس MAC، کنترل‌های والدین یا کنترل دسترسی تنظیم نشده‌اند. اگر دستگاه شما به این دلیل محدود شده باشد، به شبکه متصل می شود اما به اینترنت دسترسی نخواهد داشت.

اگر اینترنت هنوز کار نمی کند چه

در این مرحله، یا باید برای پشتیبانی با ISP خود تماس بگیرید یا گوشی سونی خود را به مرکز خدمات ببرید. اگر می خواهید قبل از آن آخرین تلاش خود را انجام دهید، می توانم چند گزینه را توصیه کنم.

ابتدا سیم کارت را بردارید یا به طور موقت آن را با سیم دیگری جایگزین کنید. در حالی که این ممکن است نامربوط به نظر برسد (و کمی غیر عملی)، من دیده ام که این به کاربران زیادی کمک می کند، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

در مرحله بعد، با فرض اینکه این مشکل دسترسی به اینترنت فقط در یک شبکه Wi-Fi خاص (به عنوان مثال، Wi-Fi خانگی شما) باشد، می توانید سفت افزار روتر را به روز کنید. اگر یک باگ میان‌افزار باعث این مشکل شده باشد، به احتمال زیاد در نسخه‌های جدیدتر وصله شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *