نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی

تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی چگونه انجام میشود؟ هنگامی که دستگاه شما شارژ نمی شود یا فقط زمانی شارژ می شود که کابل شارژ را در یک زاویه خاص وارد می کنید، این نشان می دهد که اتصال شل شده است. ممکن است به معنای مشکل در پورت شارژ یا اتصال کابل باشد. علاوه بر این، درگاه شارژ شما ممکن است به دلیل تجمع گرد و غبار روی درگاه شارژ، ساییدگی و پارگی عمومی به دلیل فشار مکانیکی روی کابل یا آسیب فیزیکی به پورت ها یا کانکتورها شل شود.

تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی
تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی

شل شدن پورت شارژ یا شل بودن کابل شارژ

پورت شارژ گوشی سونی شما روی برد مدار داخل گوشی سونی لحیم شده است. بنابراین، مگر اینکه گوشی سونی آسیب فیزیکی زیادی دیده باشد، معمولاً درگاه شارژ شل نمی‌شود. همچنین، آسیب به کابل شارژ می‌تواند نشان دهنده شل بودن درگاه شارژ باشد.

بنابراین، قبل از اینکه به این نتیجه برسیم که درگاه شارژ شل است، توصیه می کنیم ابتدا چند مرحله عیب یابی را انجام دهید.

  • سعی کنید از یک شارژر اصلی از منابع رسمی یا معتبر استفاده کنید. اگر دستگاه بدون هیچ مشکلی شروع به شارژ شدن کرد، مشکل از کابل شارژ قبلی است.
  • اگر دستگاه همچنان مشکل شارژ دارد، مشکل در پورت شارژ است.

گرد و غبار را حذف کنید

برای رفع هر گونه مشکل در تجمع گرد و غبار، می توانید پورت شارژ گوشی سونی خود را تمیز کنید. توصیه می کنیم از پین های کوچک غیر رسانا استفاده کنید. در اینجا چند چیز است که شما نیاز دارید،

  • نخ دندان / برس بین دندانی لاستیکی / خلال دندان (ترجیحا پلاستیکی)
  • یک چراغ قوه

توجه: از هیچ ماده رسانا یا مایعی برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده نکنید.

پس از در اختیار داشتن موارد ذکر شده، اکنون می توانید شروع به تمیز کردن درگاه های شارژ کنید.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • یک چراغ قوه بردارید و آن را قرار دهید تا بتوانید قسمت داخلی درگاه شارژ را ببینید.
  • دسته کوچک غیر رسانا را بردارید و گرد و غبار درگاه شارژ را به آرامی پاک کنید.
  • اگر در حال تمیز کردن درگاه شارژ USB-C هستید، مطمئن شوید که کانکتور مستقیم وسط درگاه را تمیز کرده اید.
  • سعی کنید کابل شارژ را به درگاه شارژ وصل کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.
تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی
تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی

بررسی آسیب فیزیکی در تعمیر یک پورت شارژ شل گوشی

آسیب فیزیکی می تواند به معنای آسیب به درگاه شارژ یا کابل شارژ باشد. در صورت افتادن گوشی سونی، ممکن است درگاه شارژ آسیب ببیند.

علاوه بر این، اگر عادت داشته باشید که به زور کانکتور کابل را از درگاه شارژ خارج کنید، ممکن است درگاه/کابل شارژ شل شود.

به مرکز تعمیرات مراجعه کنید

رفع آسیب‌های فیزیکی داخل درگاه شارژ می‌تواند برای کاربر عمومی پیچیده باشد زیرا درگاه شارژ به برد مدار گوشی سونی لحیم شده است. اگر دستگاه هیچ آسیب قابل مشاهده ای نداشته باشد و درگاه شارژ حاوی گرد و غبار و زباله نباشد، خطا ممکن است در خود دستگاه باشد.

در چنین مواردی، بررسی کنید که آیا می توانید گارانتی درخواست کنید یا خیر. اگر گارانتی باطل است، می توانید آن را از تعمیرگاه محلی تعمیر کنید.

تلفن همراه هم مانند هر وسیله دیگر مدتی بعد استفاده دچار خرابی شده و به تعمیر نیاز پیدا می کند. برخی از این مشکلات بدون نیاز به تعمیرکار صرفا با چند ترفند ساده برطرف میشود اما برای رفع بعضی از مشکلات باید حتما با یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه مشورت کنید. نمایندگی های مختلفی در زمینه عیب یابی و تعمیر گوشی های هوشمند در سراسر کشور وجود دارند. از این رو انتخاب نمایندگی معتبر سخت و چالش برانگیز است. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات گوشی سونی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند. کافیست با آن ها در ارتباط باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *