نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه اندازی مجدد در تلویزیون سونی

راه اندازی مجدد در تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ ما می دانیم که چقدر آزاردهنده است وقتی تلویزیون سونی شما مدام راه اندازی مجدد می شود و نمی توانید بفهمید چه مشکلی دارد. رایج‌ترین علت راه‌اندازی مجدد تلویزیون sony، نوسان ولتاژ در برد برق است که باعث راه‌اندازی مجدد می‌شود.

چند راه خوب برای خارج شدن از این حلقه راه‌اندازی وجود دارد، اما قبل از اینکه تلویزیون خود را باز کنید، باید راه‌حل‌های ساده‌تری را که در زیر توضیح داده شده است امتحان کنید، سپس به سراغ راه‌های تهاجمی‌تر بروید تا تلویزیون سونی خود را از حلقه راه‌اندازی مجدد خارج کنید.

راه اندازی مجدد در تلویزیون
راه اندازی مجدد در تلویزیون

راهنمای تعمیر راه اندازی مجدد در تلویزیون سونی

از آنجایی که دلایل مختلفی برای راه اندازی مجدد تلویزیون هوشمند سونی شما وجود دارد و همیشه مشخص نیست که کدام یک برای شما مناسب است، بهتر است به رفع مشکلات زیر مراجعه کنید، از ساده ترین به پیچیده ترین.

تاریکی نیمه صفحه تلویزیون سونی به چه دلایلی رخ داده و برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ پیشنهاد می‌کنیم  مقاله « تاریکی نیمه صفحه تلویزیون سونی » را مطالعه کنید. در این زمینه به شما کمک می‌کند.

تلویزیون سونی خود را چرخه برق بزنید

با وسایل الکترونیکی مدرن، این امکان وجود دارد که تلویزیون sony شما به دلیل چیزی که در حافظه فلش آن گیر کرده است، دوباره راه اندازی شود.

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند. این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.

  • تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  • دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز چشمک زن را ببینید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

اکثر مردم اکنون تلویزیون خود را ثابت و پشتیبان می‌گیرند. اگر این شما نیستید، پس ما چند راه حل اساسی دیگر داریم که باید قبل از ورود به تعمیرات سخت افزاری امتحان کنیم.

SimpLink را خاموش کنید

اگر تلویزیون سونی شما روشن شود و سپس خاموش شود، ممکن است مشکل HDMI وجود داشته باشد. می‌توانید تمام دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های متصل به بلوتوث و کابل‌های کواکسیال یا سیگنال را حذف کنید تا تلویزیون فقط یک کابل برق داشته باشد.

این به این دلیل است که اگر دستگاه‌های دیگر، به‌ویژه کنسول‌های بازی، از طریق HDMI به تلویزیون خود وصل شده‌اند، نقص در تنظیمات HDMI-CEC می‌تواند مانع روشن شدن درست تلویزیون شما شود.

HDMI-CEC امکان ارتباط دو طرفه بین تلویزیون و کنسول و ست تاپ باکس را فراهم می کند و به کنسول یا جعبه شما اجازه می دهد تلویزیون شما را به طور خودکار روشن و خاموش کند.

چگونه مشکلات تلویزیون سونی را برطرف کنیم

مشکل این است که اگر قبل از خاموش کردن تلویزیون، ورودی های تلویزیون خود را از ورودی کنسول خود جدا نکنید، تلویزیون شما به ریموت شما گوش نمی دهد و می تواند بدون ورودی شما خاموش و روشن شود.

جدا کردن همه کابل‌ها به طور موقت این مشکل را حل می‌کند، بنابراین اگر تلویزیون شما به طور معمول بدون کابل HDMI کار می‌کند، قبل از اتصال مجدد کابل‌ها، سعی کنید HDMI-CEC را خاموش کنید.

برای خاموش کردن HDMI-CEC در تلویزیون LG، به منوی Settings -> General -> SimpLink (HDMI-CEC) برای SimpLink، که نام LG برای HDMI-CEC است، نگاه کنید و آن را خاموش کنید.

همچنین ممکن است خاموش کردن Quickstart+ که در منوی عمومی موجود است کمک کند، زیرا این امر می‌تواند در حافظه پنهان تداخل ایجاد کند و اغلب دلیل خاموش شدن تلویزیون شما هنگام استفاده از برنامه‌های خاص با پهنای باند بالا مانند Netflix یا YouTube است.

راه اندازی مجدد در تلویزیون
راه اندازی مجدد در تلویزیون

هر تایمر را خاموش کنید

اگر پیام‌هایی مانند «تلویزیون سونی ظرف 30 ثانیه خاموش می‌شود» را روی صفحه می‌بینید، باید تایمر خواب و/یا تایمر خاموش شدن خودکار را بازنشانی کنید. می توانید تایمر خواب تلویزیون سونی را با موارد زیر خاموش کنید:

  • رفتن به تنظیمات.
  • سپس همه تنظیمات.
  • و سیستم.
  • به General بروید.
  • و زمان.
  • سپس تایمرها.
  • قبل از انتخاب تایمر خواب و اطمینان از اینکه روی خاموش تنظیم شده است.

مدل‌های جدیدتر تلویزیون sony این تنظیمات را در قسمت All Settings -> Support -> Energy Saving دارند.

سوکت دیواری و کابل برق خود را بررسی کنید

وقتی تلویزیون سونی شما به‌طور تصادفی راه‌اندازی مجدد می‌شود، طبیعتاً به این فکر می‌کنید که باید در خود تلویزیون شما نقصی وجود داشته باشد. در واقع، گاهی اوقات خطا ممکن است در منبع برق خانگی شما یا به طور خاص در محافظ برق یا دوشاخه هوشمندی باشد که تلویزیون شما به آن وصل شده است. بنابراین، باید تأیید کنید که پریز دیواری شما برق کافی را تامین می کند و در حین استفاده قطعی وجود ندارد.

چند روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • تلویزیون سونی را از پریز جدا کنید.
  • قطع کننده های برق یا دوشاخه های هوشمند را بردارید تا یک خط مستقیم به پریز دیواری خود داشته باشید.
  • دستگاه بزرگ دیگری را که می دانید کار می کند به همان سوکت وصل کنید و بررسی کنید که دستگاه جدید به طور معمول کار می کند. (این مهم است که این دستگاه تقریباً به اندازه تلویزیون شما انرژی مصرف کند تا مطمئن شوید که سوکت کاملاً کار می کند).
  • دستگاه دیگر را بردارید و تلویزیون خود را دوباره به این سوکت وصل کنید.
  • با استفاده از دکمه فیزیکی پاور که در جایی روی قاب آن (معمولاً زیر لوگوی ال‌جی) قرار دارد، تلویزیون خود را روشن کنید و آن را روشن کنید.
  • ببینید نور قرمز ثابت است یا خیر. اگر چنین است، این بدان معناست که تلویزیون شما ولتاژ کافی دریافت می کند.
  • اگر چراغ قرمز تلویزیون سونی مشکلی ندارد.

همچنین، حتما به کانکتور برق تلویزیون خود دقت کنید تا مطمئن شوید که پورت از خوردگی، کثیفی و گرد و غبار عاری است و مطمئن شوید که کابل برق عاری از پیچ خوردگی و گره است که می تواند به سیم های مسی هم از نظر مکانیکی و هم از نظر مکانیکی آسیب برساند. از افزایش مقاومت الکتریکی که باعث تولید گرما می شود و باعث آسیب می شود که ممکن است لزوماً واضح نباشد.

به دلیل آسیب احتمالی داخل کابل که به دلیل غلاف محافظ نمی توانید آن را ببینید، اگر کابل برق دارید یا می توانید آن را قرض بگیرید، می تواند ایده خوبی باشد که از یک کابل برق جدید استفاده کنید. اگر تأیید کرده اید که منبع تغذیه خانگی شما ثابت است، می توانیم فرض کنیم که مشکل در جایی از خود تلویزیون شما نهفته است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *