نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تاریکی نیمه صفحه تلویزیون سونی

تاریکی نیمه صفحه تلویزیون سونی چگونه انجام می‌شود؟ چند سالی که تلویزیون سونی خود را در اختیار دارید، ممکن است نیمی از صفحه نمایش تاریک شود، ممکن است نصف صفحه سیاه و نیمی سفید باشد یا ممکن است نیمه بالایی تلویزیون سونی تیره‌تر باشد. همه این مشکلات بسیار رایج هستند و همگی دلایل اصلی یکسانی دارند، اما این بدان معنا نیست که شما باید یک مدل جدید گران قیمت داشته باشید، همانطور که پشتیبانی سونی ممکن است پیشنهاد دهد.

درعوض، می‌توانید به‌راحتی با کمی دانش و کمی تلاش، مشکلات تاریکی نیمه‌صفحه تلویزیون سونی را در خانه برطرف کنید. در این مقاله ما شما را از طریق هر راه حل ممکن راهنمایی می کنیم تا به شما کمک کند تلویزیون خود را مجدداً راه اندازی و راه اندازی کنید.

تاریکی نیمه صفحه تلویزیون
تاریکی نیمه صفحه تلویزیون

تلویزیون سونی نیمه صفحه تاریک

تیره شدن نیمه صفحه تلویزیون ال‌جی را با تعویض چراغ‌های پس‌زمینه LED یا لحیم کردن مجدد اتصالات معیوب بین نوارهای LED، یا با افزودن نوارهایی به کابل نواری که برد T-Con را به پنل متصل می‌کند، برطرف کنید تا سیگنال‌های ساعت معیوب را مسدود کنید.

از آنجایی که منظور مردم از «تاریخ تلویزیون نیمه‌صفحه تلویزیون سونی » یا «تیره تلویزیون سونی در یک طرف»، متفاوت است، این مشکل می‌تواند ناشی از چند مشکل مختلف باشد که هر دو راه‌حل‌های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، یک نوار تاریک در تلویزیون سونی شما به دلیل مشکل نور پس‌زمینه ایجاد می‌شود، در حالی که خالی بودن کامل سمت چپ یا راست صفحه تلویزیون احتمالاً یک مشکل T-Con است.

ما هر راه حل ممکن را در زیر پوشش خواهیم داد، اما اطمینان حاصل کنید که توضیحات مربوط به هر کدام را به دقت بخوانید تا بتوانید رفع صحیح را با مشکل دقیق خود مطابقت دهید.

چرخه برق تلویزیون

با وسایل الکترونیکی مدرن، ممکن است نیمه تاریک بودن صفحه نمایش تلویزیون سونی به دلیل گیرکردن چیزی در حافظه فلش تلویزیون شما باشد، که در صورت مشاهده خطوط عمودی در تلویزیون نیز می تواند مشکل ساز شود.

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون شما، مشکلات مربوط به حافظه غیردائمی را برطرف می‌کند و بدون از دست دادن تنظیمات شخصی، برد اصلی را بازنشانی می‌کند.

  • این سریع و بدون درد است و باعث نمی‌شود که هیچ یک از تنظیمات ذخیره شده خود را از دست بدهید.
  • تلویزیون خود را خاموش و از برق بکشید.
  • دکمه فیزیکی پاور تلویزیون را حداقل به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از خازن های تلویزیون (که می توانند شارژ را برای چند دقیقه ذخیره کنند) تخلیه شود.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر موفق بوده اید باید چراغ قرمز ببینید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید، 30 دقیقه کامل منتظر بمانید – از مدت زمانی که اجزای داخل تلویزیون شما می توانند شارژ نگه دارند تعجب می کنید و می خواهید مطمئن شوید که به طور کامل تنظیم مجدد شده است.

اگرچه این یک مرحله بسیار اساسی به نظر می رسد، اما آن را نادیده نگیرید زیرا در اکثر موارد یک تنظیم مجدد نرم ساده اکثر مشکلات را برطرف می کند.

اکثر مردم اکنون تلویزیون خود را ثابت و پشتیبان می‌گیرند. اگر این شما نیستید، پس ما چند راه حل اساسی دیگر داریم که باید قبل از ورود به تعمیرات سخت افزاری امتحان کنیم.

تاریکی نیمه صفحه تلویزیون
تاریکی نیمه صفحه تلویزیون

کابل های HDMI خود را جدا کنید

این احتمال قوی وجود دارد که کابل نامناسب نویز سیگنالی را ایجاد کند که به صورت نیمه تاریک نمایش داده می شود و همچنین یکی از دلایل رایج رنگ های بنفش در تلویزیون های سونی است.

این به یکی می رسد:

  • کابل HDMI معیوب با شکستگی در آن
  • پورت HDMI آسیب دیده با پین های شکسته
  • اتصال ضعیف HDMI در جایی که کابل و کانکتور به طور کامل با هم تماس ندارند

برای بررسی HDMI و کابل های دیگر:

  • تلویزیون خود را خاموش کنید.
  • کابل های HDMI یا دیگر کابل های فیزیکی متصل به پشت تلویزیون را بردارید.
  • اگر هوای فشرده دارید، از آن برای تمیز کردن تماس های کابل و کانکتور تلویزیون استفاده کنید. اگر هوای فشرده ندارید، به آرامی روی آنها باد کنید.
  • کابل ها را محکم به شکاف های تلویزیون فشار دهید.
  • تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.

مشکل را برطرف نکرده است، سپس از ورودی HDMI دیگری استفاده کنید. اکثر تلویزیون ها دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند. اگر تلویزیونی دارید که در قسمت دیگری از تلویزیون قرار دارد، بهترین گزینه برای امتحان کردن آن است، زیرا باید اتصال جداگانه ای به برد اصلی تلویزیون داشته باشد.

کابل HDMI خود را به پورت جدید وصل کنید، شماره کنار آن را یادداشت کنید، سپس با استفاده از دکمه ورودی یا منبع روی کنترل تلویزیون یا دکمه ورودی یا منو در خود تلویزیون، این ورودی HDMI را در تلویزیون خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید تمام دستگاه‌های خارجی، از جمله دستگاه‌های متصل به بلوتوث و کابل‌های کواکسیال یا سیگنال را حذف کنید تا تلویزیون فقط یک کابل برق داشته باشد.

هنگامی که تلویزیون خود را روشن می کنید، به این معنی است که صفحه نمایش سیاه می شود زیرا هیچ تصویری دریافت نمی کند، به طور بالقوه تشخیص اینکه آیا نیمی از صفحه نمایش کار می کند یا خیر، دشوار می شود.

منوی روی صفحه را بالا بکشید تا ببینید آیا نیمی از صفحه هنوز تاریک است یا خیر. اگر اینطور است، به این معنی است که اتصالات خارجی شما خوب است و مشکل در سخت افزار تلویزیون شما قرار دارد.

اگر صفحه نمایش به طور یکنواخت روشن است، پس سعی کنید کابل های HDMI و سایر کابل ها را یکی یکی دوباره قرار دهید تا زمانی که کابل آسیب دیده را پیدا کنید که نیاز به تعویض دارد.

تأیید کنید که سوکت دیواری شما به درستی برق را تامین می کند

از آنجایی که تلویزیون های صفحه تخت به منبع تغذیه ثابت وابسته هستند، وقتی نوساناتی در ولتاژ وجود دارد، می تواند به عنوان ناهماهنگی با نور پس زمینه نشان داده شود و باعث ایجاد مناطق تاریک در تلویزیون شما شود.

اگر تلویزیون شما روشن است، پس می دانید که پریز دیواری شما برق را تامین می کند، اما سوال اینجاست که آیا این برق بدون نوسان ثابت است و ولتاژ کافی دارد؟ شایع ترین علت ولتاژ پایین از پریزهای دیواری، معیوب بودن محافظ برق است.

اگر دستگاه تست پریز دیواری ندارید، کافی است تلویزیون خود را از برق بکشید، هر گونه محافظ برق را بردارید و دستگاه دیگری را امتحان کنید که می‌دانید جریان مشابهی می‌کشد. بررسی کنید که آیا این همانطور که انتظار می رود کار می کند یا خیر.

همچنین می‌توانید تلویزیون خود را به پریز دیواری دیگری، ترجیحاً سوکتی که در طرف دیگر اتاق از پریز فعلی قرار دارد، وصل کنید، بدون هیچ محافظ برق یا سیم‌های داخلی مصرفی که ممکن است استفاده کنید.

Firmware تلویزیون خود را به روز کنید

مشکلات نرم افزاری و میان افزاری باعث ایجاد مشکلاتی در نمایشگر تلویزیون های سونی می شود. مانند هر محصول دیگری، باید مطمئن شوید که سیستم عامل تلویزیون خود را به آخرین نسخه به روز کرده اید، حتی اگر جدید باشد.

تلویزیون‌های هوشمند سونی از به‌روزرسانی خودکار سیستم‌افزار پشتیبانی می‌کنند، اما نمی‌توانید فرض کنید که این برای شما روشن است. برای بررسی اینکه آیا به‌روزرسانی خودکار برای سیستم‌افزار/نرم‌افزار تلویزیون هوشمند سونی شما روشن است:

  • دکمه تنظیمات را روی ریموت خود فشار دهید و به همه تنظیمات بروید.
  • روی پشتیبانی کلیک کنید.
  • سپس به روز رسانی نرم افزار.
  • با شرایط و ضوابطی که ممکن است ظاهر شود موافقت کنید، سپس در صورت خاموش بودن به‌روزرسانی خودکار را روشن کنید.
  • همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را در اینجا به‌صورت دستی بررسی کنید.

چگونه تلویزیون صفحه تخت سونی را تمیز کنیم؟ اگر این سوال برای شما هم به یک دغدغه و چالش تبدیل شده پیشنهاد می کنیم مقاله « نحوه تمیز کردن تلویزیون سونی صفحه تخت » را مطالعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *