نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با قطعات لنز دوربین عکس برداری سونی

قطعات لنز دوربین عکس برداری. اگرچه لنزهای دوربین عکس برداری سونی مانند یک تکه پلاستیک و شیشه به نظر می رسند، اما قسمت های متحرک زیادی در خارج و داخل دارند. هر یک از این قطعات متحرک عملکرد مهم خود را دارند که به شما در گرفتن یک عکس عالی کمک می کند. اگر هر یک از این قسمت های داخل لنز آسیب دیده باشد، عکس زیبای شما خراب می شود. در واقع لنز دوربین عکس برداری سونی مهم ترین قسمت دوربین عکس برداری سونی شماست. قسمت‌های داخلی لنز نور را خم می‌کند تا با تمرکز پرتوهای نور، به شما کمک کند تصویری واضح داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر جزء و عملکرد آن، ادامه مطلب را بخوانید.

قطعات لنز دوربین عکس برداری

خارج از لنز در قطعات لنز دوربین عکس برداری

قسمت بیرونی لنز شامل پنج قسمت است. هر کدام هدف متفاوتی دارند و همه آنها برای گرفتن بهترین عکس از دوربین عکس برداری سونی شما به یکدیگر وابسته هستند.

  • پایه لنز: یک نقطه سفید روی لوله لنز دوربین عکس برداری سونی وجود دارد که با نقطه روی دوربین عکس برداری سونی مطابقت دارد. اینجا جایی است که لنز را به بدنه دوربین عکس برداری سونی خود وصل می کنید. پس از تطبیق نقاط، لنز را بچرخانید تا در آن قفل شود.
  • دکمه رهاسازی لنز: اکثر دوربین عکس برداری سونی ها دارای دکمه قفل هستند که لنز دوربین عکس برداری سونی را در حالت فشرده نگه می دارد. وقتی این دکمه را فشار می دهید، می توانید مکانیسم ها را برای تنظیم فاصله کانونی و بزرگنمایی حرکت دهید تا همه چیز در فوکوس قرار گیرد.
  • حلقه زوم: برای تغییر فوکوس، حلقه زوم به شما امکان می‌دهد روی سوژه‌ای که در حال عکاسی هستید بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید. وقتی دور هستید و می‌خواهید عکس نزدیک‌تری بگیرید، می‌توانید با این حلقه زوم کنید تا بدون حرکت فیزیکی نزدیک‌تر شوید. زمانی که برای محوطه سازی یا عکاسی از یک گروه به عکس وسیع تری نیاز دارید، می توانید با همان حلقه بزرگنمایی کنید.
  • حلقه فوکوس: حلقه فوکوس قسمت های داخلی لنز دوربین عکس برداری سونی را حرکت می دهد تا به شما کمک کند سوژه را در فوکوس قرار دهید. بسته به اینکه لنز فوکوس دستی یا خودکار دارید، می توانید از حلقه فوکوس برای دریافت واضح ترین تصویر از سوژه استفاده کنید.
  • حلقه دیافراگم: بسیاری از دوربین عکس برداری سونی های قدیمی دارای یک حلقه دیافراگم هستند که اندازه دهانه لنز را تنظیم می کند تا نور کمتر یا بیشتر وارد شود. این همان چیزی است که f-stop نامیده می شود و با چرخاندن حلقه آن را انتخاب می کنید.

آیا تاکنون به مشکلات لنز دوربین عکاسی سونی و راه‌های رفع این مشکلات فکر کرده‌اید؟ اگر پاسختان نه است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « مشکلات رایج لنز دوربین عکاسی » را مطالعه کنید.

قسمت های داخلی لنز

مانند تلویزیون یا تلفن هوشمند، قسمت‌های داخلی لنز دوربین عکس برداری سونی شما معمولاً برای بسیاری از ما یک راز است. این به این دلیل است که تا زمانی که یک سرویس دهنده حرفه ای دوربین عکس برداری سونی نباشید، نمی دانید هیچ یک از این قسمت ها چیست.

بدتر این است که حتی اگر بدانید آنها چه هستند، احتمالاً هیچ ایده ای نخواهید داشت که آنها چگونه کاری را انجام می دهند. قسمت های داخلی لنز دوربین عکس برداری سونی را المان می نامند و از تکه های شیشه با اشکال و کیفیت های مختلف ساخته شده اند. آنها به شما کمک می کنند تا محدوده کانونی کامل مورد نیاز خود را بدست آورید. همانطور که گفته شد، هرچه بیشتر در مورد لنز دوربین عکس برداری سونی خود بدانید، بهتر است.

پیشنهاد مطالعه: راه های تشخیص خرابی لنز دوربین عکس برداری سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *