نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج لنز دوربین عکاسی

راهکارهای رفع مشکلات لنز دوربین عکاسی سونی

 لنز دوربین عکاسی / مانند همه چیز، لنزهای شما به مرور زمان فرسوده می شوند. توجه به این مشکلات برای جلوگیری از مشکلات آینده بسیار مهم است. مانند یک ماشین، تعمیر منظم وسایل شما می تواند به افزایش عمر کمک کند، بنابراین حتماً وسایل خود را مرتباً چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. در اینجا برخی از مشکلاتی که می توانید هنگام استفاده منظم از لنز با آن مواجه شوید، آورده شده است.

تکان دادن

با استفاده مکرر، پایه لنز می تواند با افزایش سن شل شود. این باعث می شود که لنز هنگام نصب آن روی دوربین سونی، کمی تکان بخورد. در حالی که مقدار کمی تکان دادن معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند، نتیجه گاهی اوقات می تواند منجر به اتصالات بد شود که نیاز به سرویس دارد.

لنز دوربین عکاسی

Zoom Jams

گاهی اوقات، لنزها هنگام بزرگنمایی گیر می کنند. اگرچه نادر است، اما معمولاً به این معنی است که در قطعات داخلی لنز مشکلی وجود دارد. این بدتر و بدتر می شود، بنابراین وقتی آن را تجربه کردید، توصیه می کنم لنز خود را برای سرویس بفرستید.

پیچ های شل

اگر شروع به مشاهده پیچ‌ های شل روی لنز خود کردید، توصیه می‌ شود آن را برای تعمیر بفرستید، زیرا اغلب پیچ‌ های داخلی نیز باز می ‌شوند. این در طول زمان اتفاق می افتد و پیچ ها اغلب با یک سرویس لنز استاندارد بررسی و سفت می شوند. پیچ‌ های شل اغلب چیزی هستند که منجر به گیر کردن زوم می ‌شوند.

عنصر جلوی شل

شل بودن عناصر جلویی می تواند به مرور زمان به دلیل اعمال فشار زیاد هنگام تمیز کردن شیشه یا حرکات مکرر در خلاف جهت عقربه های ساعت روی شیشه مشکل ساز شود. هنگام حفاظت از اجزای داخلی، عناصر جلو اهمیت کلیدی دارند، بنابراین اگر عنصر جلویی شما شل است، لنز را از سازنده تهیه کنید.

واحدهای تثبیت کننده تصویر

برخی از واحدهای لرزشگیر تصویر بلندتر از سایرین هستند و با استفاده طولانی مدت می توانند مشکل ساز شوند. حتما مراقب هر گونه مشکلی که ممکن است با سیستم IS باشد، باشید، مانند حرکات تند و ناگهانی غیرعادی هنگام فوکوس، عدم پرش هنگام حرکت در حالت حرکت، یا موتور های با صدای بلند. فنرها می توانند شل شوند و منجر به تعمیرات گران قیمت شوند. توصیه می ‌شود قبل از خاموش کردن دوربین سونی، IS را خاموش کنید، زیرا این کار اغلب سیستم IS را در جای خود قفل می‌ کند و به ایمن کردن آن در هنگام حمل و نقل کمک می‌ کند.

چگونه می‌توان خرابی اجزا و قطعات دوربین عکاسی سونی را تشخیص داد تا در اسرع وقت بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است به مقاله « آشنایی با قطعات لنز دوربین عکس برداری سونی » مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *