نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

میزان فضای ذخیره سازی PS5 را چگونه تشخیص بدهیم

چگونه میزان فضای ذخیره سازی PS5 را شناسایی کنیم؟ عرضه PS5 خبر خوبی برای دوستداران بازی است. در عین حال، فضای ذخیره سازی PS5 نیز مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. PS5 چقدر فضای ذخیره سازی دارد؟ این را در این مقاله فاش می کند و به شما نشان می دهد که چگونه حافظه قابل ارتقا PS5 را دریافت کنید. پلی استیشن 5 نیز PS5 نامیده می شود. در مقایسه با نسخه های قبلی خود دارای ویژگی های جدید و پیشرفته ای است. آنها چه هستند؟ برای به دست آوردن جزئیات، لطفاً مشخصات PS5 را بررسی کنید.

میزان فضای ذخیره سازی PS5
میزان فضای ذخیره سازی PS5

مشخصات PS5 یکی از امور ضروری میزان فضای ذخیره سازی PS5

در اینجا، ما مشخصات PS5 را به صورت جدول لیست می کنیم تا بتوانید احساسی بصری داشته باشید.

PS5 چقدر فضای ذخیره سازی دارد

کنسول PS5 با یک SSD PCIe Gen 4 M.2 NVMe با ظرفیت 825 گیگابایت عرضه می شود. SSD سریعتر از هر هارد دیسک PS4 (از جمله SSD نصب شده دستی) و بزرگتر از هارد دیسک مدل راه اندازی (حدود 500 گیگابایت) است. با این حال، فضای قابل استفاده آن عدد نیست. PS5 چقدر فضای ذخیره سازی دارد؟ علاوه بر این، در اینجا چند سوال دیگر در رابطه با فضای ذخیره سازی PS5 وجود دارد. با بررسی مطالب زیر می توانید پاسخ ها را بیابید.

فضای موجود دقیق چقدر است

اگرچه SSD تعبیه شده دارای ظرفیت 825 گیگابایت است، فضای ذخیره سازی واقعی PS5 667.2 گیگابایت است. به این دلیل است که مواردی مانند سیستم عامل، سیستم عامل و به روز رسانی ها مقداری فضا را اشغال می کنند. بنابراین، 158 گیگابایت در واقع تکه‌ای از فضای ذخیره‌سازی غیرقابل دسترس کنسول PS5 است.

این یک پدیده منحصر به فرد در PS5 نیست. به عنوان مثال، Xbox Series X دارای 1 ترابایت فضای ذخیره سازی است، اما فضای قابل استفاده تنها 802 گیگابایت است.

چرا PS5 به جای 1 ترابایت، SSD 825 گیگابایتی دارد

در مورد این سوال، طراح اصلی کنسول – مارک سرنی پاسخ داده است. راه حل سونی اختصاصی است، 825 گیگابایت بهترین گزینه برای رابط 12 کاناله است. علاوه بر این، مزایای دیگری نیز دارد. به سادگی می توان گفت، سونی آزادی بیشتری برای انطباق با طراحی خود دارد.

چند بازی را می توانید روی هارد ذخیره کنید

از آنجایی که اندازه بازی ها متفاوت است، تعداد دقیق بازی هایی که می توانید روی هارد PS5 ذخیره کنید، مشخص نیست. به عنوان مثال، برخی از بازی ها به فضای کمتر از 1 گیگابایت نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا 100 گیگابایت فضا نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، ماهیت سفارشی SSD PS5 می‌تواند اندازه کلی فایل‌ها را کاهش دهد زیرا توسعه‌دهندگان برای کاهش سرعت خواندن نیازی به کپی داده‌ها ندارند. با این وجود، این احتمال وجود دارد که بازی‌های نسل بعدی دارای دارایی‌های با وضوح بالاتری باشند، که در نهایت می‌تواند اندازه کلی فایل را افزایش دهد.

فضای ذخیره سازی PS5
فضای ذخیره سازی PS5

چگونه فضای ذخیره سازی موجود PS5 را ببینیم

می توانید فضای ذخیره سازی قابل استفاده PS5 را با کلیک کردن روی تنظیمات > فضای ذخیره سازی > ذخیره سازی کنسول مشاهده کنید. برای اینکه ببینید تک تک بازی‌ها چقدر فضای اشغال می‌کنند، کافی است بازی‌ها و برنامه‌ها را انتخاب کنید.

اگرچه 667 گیگابایت فضای ذخیره سازی کمی نیست، اما می توان آن را به سرعت توسط بازی های نسل بعدی که دارای اندازه های نصب بالون هستند اشغال کرد. همانطور که می دانید برخی از بازی ها به ده ها یا حتی صدها گیگابایت نیاز دارند.

آیا حافظه قابل افزایش PS5 وجود دارد؟ چگونه می توان فضای ذخیره سازی PS5 را به دست آورد؟ بخش زیر پاسخ ها را به شما نشان می دهد.

نحوه افزایش فضای ذخیره سازی برای PS5

اگرچه PS5 دارای یک اسلات افزایش حافظه SSD است، در حال حاضر غیرفعال است. سونی مدعی شده است که در آینده با انتشار آپدیت جدید، درگاه SSD را فعال خواهد کرد. اما تاریخ مشخصی مشخص نیست.

اگرچه، سونی اعتراف کرده است که گسترش و ارتقای فضای ذخیره سازی PS5 با راه حل های آماده امکان پذیر است.

در اینجا سه ​​گزینه ذخیره سازی قابل ارتقا PS5 برای شما آورده شده است. از طریق این روش ها می توانید فضای بیشتری به دست آورید و بازی های بیشتری را نصب کنید. با مشاهده جدول زیر می توانید با ویژگی های درایوهای مختلف PS5 آشنا شوید.

روش 1 آزاد کردن فضا در PS5

گالری رسانه در PS5 در ابتدا برای ضبط یک ویدیو در هر بار برنده شدن در بازی ایجاد شده است. از این رو، به شما توصیه می شود از اینجا فضا را آزاد کنید. با مراحل داده شده می توانید این ویدیوها را حذف کنید یا مستقیماً این ویژگی را خاموش کنید.

مرحله 1: کنسول PS5 را راه اندازی کنید و روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

مرحله 2: در منوی تنظیمات، روی Captures and Broadcasts کلیک کنید.

مرحله 3: روی Trophies > Save Trophy Videos کلیک کنید تا این ویژگی خاموش شود.

راه دیگر برای آزاد کردن فضای PS5، وصل کردن یک هارد دیسک خارجی یا SSD است. سپس هر بازی PS4 را روی درایو خارجی منتقل کنید. با انجام این کار، می توانید فضای بیشتری برای نصب بازی هایی که نیاز به SSD PS5 NVMe دارند، به دست آورید.

روش 2 یک NVMe SSD بزرگتر دارای گواهی سونی نصب کنید

متفاوت از ارتقاء SSD خارجی Xbox Series X و Xbox Series S، ارتقاء SSD PS5 انتظار می‌رود که SSD PCIe 4.0 NVMe SSD غیرخودی باشد. این نوع درایو ساخته شده توسط هر سازنده ای تنها در صورتی می تواند روی PS4 نصب شود که توسط سونی تایید شده باشد.

در حالی که بازی‌های PS4 را می‌توان در درایو متصل ذخیره کرد و بازی کرد، نمی‌توانند از مزایای بارگیری سریع در NVMe SSD داخلی بهره ببرند.

روش 3 یک هارد اکسترنال را وصل کنید

مانند PS4، PS5 نیز از هارد دیسک های خارجی پشتیبانی می کند. می توانید یک هارد اکسترنال را به کنسول PS5 وصل کنید، اما فقط بازی های PS4 را می توان روی آن جابه جا کرد. اگرچه سونی هنوز جزئیات سازگاری را اعلام نکرده است، اما می‌توانید هر درایوی را که مطابق با مشخصات سونی باشد را به کنسول متصل کنید.

این نشان می دهد که می توانید بدون پرداخت هزینه برای افزودنی یک برند خاص، فضا را گسترش دهید. در حال حاضر، سونی محدودیت‌های خاصی را برای سرعت و اندازه درایو اضافی تأیید نکرده است.

در اینجا بهترین هارد اکسترنال PS5 برای شما آورده شده است.

  • WD_Black P50 Game Drive
  • SSD T5 سامسونگ 500 گیگابایت
  • Crucial X6
  • SanDisk Extreme Portable
  • هارد قابل حمل 4 ترابایتی WD My Passport

قبل از اتصال هارد اکسترنال به کنسول PS5، باید درایو را فرمت کنید. درایو را به چه فایل سیستمی فرمت کنید؟ از آنجایی که PS5 فقط exFAT و FAT32 را پشتیبانی می کند، باید درایو را به هر یک از آنها فرمت کنید.

FAT32 به طور گسترده در دستگاه ها استفاده می شود، اما از یک فایل بیش از 4 گیگابایت پشتیبانی نمی کند. به طور کلی، فایل های بازی بزرگتر از 4 گیگابایت هستند. از این رو، توصیه می شود درایو را به exFAT فرمت کنید.

فضای ذخیره سازی PS5
فضای ذخیره سازی PS5

به عنوان یک مدیر حرفه ای پارتیشن، MiniTool Partition Wizard به شما امکان می دهد تا یک دستگاه ذخیره سازی را به راحتی به exFAT فرمت کنید. با دنبال کردن مراحل ارائه شده می توانید درایو را فرمت کنید. علاوه بر فرمت درایو، این برنامه به شما کمک می کند فایل های حذف نشدنی را حذف کنید، داده های از دست رفته را بازیابی کنید، تکه های فایل را به سرعت کپی کنید، سیستم عامل را به SSD/HD منتقل کنید و سایر عملیات مربوط به درایو را نیز انجام دهید.

مرحله 1: هارد اکسترنال را به رایانه خود وصل کنید.

مرحله 2: MiniTool Partition Wizard را اجرا کنید تا وارد رابط اصلی آن شوید.

مرحله 3: روی درایو متصل از نقشه دیسک کلیک راست کرده و گزینه Format را در منوی پاپ آپ کلیک کنید. همچنین می توانید روی درایو کلیک کرده و در پنل اکشن روی Format Partition کلیک کنید.

مرحله 4: در پنجره بالا بر روی exFAT از منوی کشویی فایل سیستم کلیک کنید. شما همچنین مجاز به پیکربندی تنظیمات دیگر مانند برچسب پارتیشن و اندازه خوشه با توجه به تقاضای خود هستید. پس از آن بر روی OK کلیک کنید و Apply را ذخیره و عملیات را اجرا کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: آموزش گرفتن نسخه پشتیبان از داده‌ها PS5

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *