نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده نمایید اما در پایان فرایند شستشو با ظروفی مات روبرو شوید در این شرایط تنها به دنبال علت مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی هستید. بعد از مدتی استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است متوجه مات شدن ظروف شوید و این مشکل یکی از شایع ترین هاست و البته دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است دلایل فنی داشته باشد که باید مشکل توسط تعمیرکار شناسایی و بررسی گردد اما برخی مواقع دلایل غیر فنی و رعایت نکردن برخی اصول می تواند این مشکل را ایجاد نماید.

مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

خوشبختانه مشکلات غیر فنی قابل حل شدن است و با رعایت نکات ایمنی می توانید مشکل را برطرف نمایید. فقط لازم است بدانید این مشکلات غیر فنی چیست ؟ گاهی اوقات ممکن است به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب درگیر مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شوید این روزها مواد شوینده مختلفی برای استفاده از آن ها در ماشین ظرفشویی وجود دارد که در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت می باشد. البته ممکن است به دلیل استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته و یا مواد شوینده ای که تاریخ انقضای آن ها گذشته است در انتهای فرآیند شستشو شاهد مات شدن ظروف باشید. بنابراین لازم است در انتخاب مواد شوینده مناسب دقت نمایید.

گاهی اوقات تنظیمات اشتباه ماشین ظرفشویی می تواند بر کیفیت شستشوی ظروف تاثیرگذار باشد لازم است براساس سختی آب محل زندگی برنامه شستشو را انتخاب نمایید البته در صورت قرار دادن ظروف چرب داخل ماشین ظرفشویی دمای انتخابی هم می تواند بسیار تاثیرگذار در پاک شدن ظروف باشد. بهتر است قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی و برنامه های تعیین شده در آن به نحوه استفاده از آن ها مسلط شوید.

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شود ؟

در برخی مواقع قرار دادن نامناسب ظروف و چیدمان نادرست می تواند سبب تمیز نشدن و یا کدر بودن ظروف شود با قرار دادن نامناسب ظروف ممکن است برخی از قسمت ها به طور کامل شسته نشود و یا باقی مانده غذا ها و یا مواد شوینده بر روی ظروف باقی بماند در این صورت در انتهای فرایند شستشو از نتیجه رضایت نخواهید داشت. البته گاهی اوقات ممکن است گرفتگی سوراخ های بازوی شستشوی ظرفشویی مانع از خروج آب شود در نتیجه آب کافی وارد ماشین ظرفشویی نشده و ظروف تمیز نمی شود.

علت قطع برق ماشین ظرفشویی

همه ما می دانیم که تمیز کردن فیلتر ها در ماشین ظرفشویی یک امر ضروری است و این کار باید بعد از هر بار شستشو انجام شود زیرا ذرات غذا ممکن است باعث مسدود شدن فیلتر ها شود که نتیجه تمیز نشدن ظروف را در پی دارد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم دلایل فنی بسیاری هم وجود دارد که می تواند منجر به تمیز نشدن ظروف و یا مات بودن آن ها شود بهتر است قبل از بررسی های فنی مشکلات ساده را بررسی نمایید در صورت لزوم به موارد و مشکلات فنی بپردازید.

شیر ورودی ماشین ظرفشویی یکی از قطعاتی است که در صورت خرابی می تواند دلیل اصلی تمیز نشدن ظروف باشد اگر برای مات بودن و یا تمیز نشدن ظروف از تعمیر کار ماشین ظرفشویی برای تعمیر دستگاه کمک بخواهید اولین موردی که توسط متخصصین بررسی می شود شیر ورودی آب ظرفشویی است زیرا خرابی این قطعه سبب عدم آبگیری دستگاه می شود و نبود آب کافی می تواند به تمیز نشدن ظروف کمک کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *