نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطع و وصل تصویر تلویزیون

قطع و وصل تصویر تلویزیون سونی و علل به وجود آمدن آن

قطع و وصل تصویر تلویزیون یکی از خرابی های رایج در تلویزیون سونی ممکن است مسئله ی قطع و وصل تصویر تلویزیون باشد.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و توجه به این موضوع که همه ی برند های تولید کننده تلویزیون همه ی تلاش خود را برای ساخت تلویزیون ها انجام می دهند و روز به روز تلویزیون های پیشرفته تری هم از نظر صدا و هم از نظر تصویر به بازار عرضه می کنند اما هنوز هم ممکن است تلویزیون ها پس از مدتی دچار اشکال شود و در قطعه و یا قطعاتی از آنها اختلال ایجاد شود.

لازم به ذکر است که گاهی ممکن است بروز این اشکال ربطی به شرکت سازنده نداشته باشد و به نحوه استفاده نادرست از تلویزیون ربط داشته باشد. مثلا ممکن است اتصال کابل ها نامناسب و یا فلش ویروسی به تلویزیون وصل شود و مشکلاتی از این قبیل.

بیشتر بدانیدقطع و وصل تصویر تلویزیون

قطع و وصل تصویر تلویزیون نیز از آن دسته از اختلالاتی ست که پس از هربار روشن کردن تلویزیون یا هرچند وقت یکبار ممکن است پدید آید.

به طور عمده قطع و وصل شدن تصویر ممکن است به دو صورت خود را نشان دهد. اول اینکه ممکن است تصویر تصویر ابتدا به طور کامل قطع شده و دوباره وصل شود و د رحالت دوم ممکن است قسمتی از تصویر به شدت تیره شود به طوری که اصلا تصویر قابل رؤیت نباشد.

منشأ قطع و وصل تصویر ممکن است خرابی در بک لایت، مین برد، پاور و یا خود پنل باشد بهرت است بدانید که این قطعات نام برده شده در ایجاد تصویر دخیل هستند.

در هر صورت با مشاهده چنین مشکلی در تلویزیون خود بهتر از هرچه سریع تر این مشکل را با یک تیم مجرب و با تجربه در جراین گذاشته تا با استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته مشکل دستگاه شما را حل کنند و به قطعات دیگر آسیب نرسانند.

دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سونی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ممکن است ناشی از بروز مشکل د ر4 قطعه سخت افزاری (بک لایت، مین برد، پاور و یا پنل) باشد.

برای رفع این مشکل باید در وهله اول تلویزیون عیب یابی شود و سپس اقدام به تعمیر آن نمایید.

این نکته را بدانید که هم برای تشخیص و هم برای تعمیر، تلویزیون شما نیاز به یک کارشناس خبره را دارد تا با تجهیزات ویژه و پیشرفته این عیب یابی را شروع کند.

در ادامه مطالب به طور مفصل به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت:

وجود خرابی در بک لایت تلویزیون سونی

یکی از عوامل مهم در قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ممکن است خرابی در لامپ های تصویر باشد.

در همه مدل های تلویزیون ال سی دی و ال ای دی زمانی که یک لامپ دچار اختلال می شود و یا به بیان ساده تر خراب می شود این مشکل به تدریج می تواند مسری و باعث خرابی دیگر لامپ ها نیز شود.

نتیجه ی این خرابی لامپ ها، سوختن کامل این لامپ هاست که قطع کامل تصویر نتیجه نهایی آن بوده است.

در بعضی مدل ها نیز دو سری لامپ وجود دارد که خرابی در این مورد با مورد قبل کمی متفاوت است.

در این شرایط زمانی که یک سری از لامپ ها سوخته و از کار افتاده باشد، سری معیوب برای یک لحظه روشن و مجدداً خاموش می شود.

برای رفع مشکل قطع و وصل تصویر ناشی از خرابی در بک لایت، می تواند این قطعه را تعویض کنید.

وجود خرابی در مین برد تلویزیون سونی

از دیگر قطعاتی که در ایجاد تصویر نقش مهمی دارد قطعه مین برد است. مین برد به دلیل عملکرد مهم آن (نقش مین برد در تلویزیون مانند نقش مادر برد در کامپیوتر است) ممکن است یکی از دلایل قطعی تصویر باشد.

اگر در این قطعه اختلالی به وجود آید نتیجه ی آن تولید تصاویر نامطلوب است در بعضی شرایط نیز ممکن است تلویزیون به طور خود به خودی خاموش و حتی روشن شود.

وجود خرابی در پنل تلویزیون سونی

یکی دیگر از دلایل قطع تصویر خرابی در پنل است به این گونه که اگر به پنل تلویزیون ضربه بخورد و یا مایعات به پنل نفوذ کند باعثت اختلال در عملکرد این قطعه می شود لازم به ذکر است که تشخیص خرابی پنل فقط توسط کارشناس انجام می پذیرد.

وجود خرابی در برد پاور تلویزیون سونی

یکی دیگر از علل قطع تصویر خرابی در برد پاور است.

برد پاور در عملکرد کلی تلویزیون نقش مهمی دارد به دلیل اینکه انرژی مورد نیاز برای تلویزیون را تأمین می کند (تبدیل برق شهری به برق مستقیم برای تأمین نیاز تلویزیون). حال اگر این قطع دچار خرابی و اختلال شود و یا اینکه قدرت آن کاهش پیدا کند ممکن است قسمت های گوناگونی از تلویزیون را تخت تأثیر قرار دهد که یکی از این قسمت ها مربوط به اختلال در تصویر است.

در این شرایط به وجود آمده ممکن است تصویر به طور کامل قطع و یا به شدت تیره شود.

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سونی

باید به این نکته توجه کنید که برای رفع هرنوع مشکلی ابتدا باید منشأ آن را پیدا کرد و بعد از عیب یابی اقدام به رفع این مشکل در تلویزیون را انجام دهید.

بنابراین اگر منشأ قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون بک لایت، مین برد، پاور و یا پنل بود باید اقام به تعمیر و یا در صورت لزوم(گاهی ممکن است تخریب به حدی شدید باشد که دیگر تعمیر آن راه حل موضوع نباشد و فقط تعویض آن خرابی را رفع کند) تعویض قطعه انجام شود.

در هر صورت در مسئله تعمیر و یا تعویض شما نیاز به یک تعمیر کار زبده و خبره دارید تا با استفاده از قطعات اورجینال و تجهیزات به روز مشکل تلویزیون سونی شما را حل نماید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *