نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطع شدن ناگهانی صدا ضبط سونی

قطع شدن ناگهانی صدا ضبط. ضبط سونی ماشین یک منبع سرگرمی بسیار مناسب در حین رانندگی است. با این حال، با گذشت زمان ممکن است بدون دلیل صدای استاتیک از ضبط سونی خود را تجربه کرده باشید، که اساساً تجربه شنیداری شما را از بین می برد. بنابراین، چرا ضبط سونی من ناگهان ساکن است؟ هنگام رانندگی با ماشین خود، حتی اگر مسافت بسیار کوتاهی باشد، ممکن است صدای ثابتی از بلندگوهای ماشین را تجربه کنید. این امکان وجود دارد که ضبط سونی شما تحت تأثیر تداخل قرار گرفته باشد.

قطع شدن ناگهانی صدا ضبط

علت قطع شدن ناگهانی صدا ضبط سونی

موارد زیادی وجود دارد که استاتیک ضبط سونی ماشین در همه ایستگاه ها برای مدت کوتاهی شما را آزار می دهد. سپس، نویز ساکن ممکن است از بین برود و به حالت عادی بازگردد. اگر از بین نرود، در اینجا برخی از مشکلات تداخل احتمالی وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید:

  • تیونر ضبط سونییی بد
  • کابل آنتن شکسته یا پایه آنتن شل. (اگر آنتن پایه دارید که روی آن پیچ شده است، بررسی کنید که آیا کانکتورها محکم هستند یا خیر)
  • تجهیزات الکتریکی نزدیک که ممکن است باعث تداخل شوند، مانند خطوط برق فشار قوی یا ترانسفورماتورها.
  • اگر ماشین شما دارای سیستم امنیتی است، ممکن است به درستی کار نکند.
  • ایستگاه های ضبط سونییی FM/AM نزدیک
  • برج های پخش تلویزیونی در نزدیکی
  • برج سلولی نزدیک

رفع مشکل قطع شدن ناگهانی صدا ضبط سونی

هر زمان که صدای ضبط سونیی خود را ایستا و اعوجاج می بینم بی نهایت آزارم می دهد. بنابراین، دانستن دلایل مشکلات و نحوه رفع آنها مهم است. در اینجا برخی از بهترین توصیه ها برای شما آورده شده است:

  • باید اتصالات سیم آنتن خود را بررسی کنید. ممکن است سیم ها شل شده یا از ترمینال آنتن جدا شده باشند.
  • اگر مشکلی با آنها وجود ندارد، باید ضبط سونی خود را بررسی کنید و عملکرد کابل آنتن را بررسی کنید.

ماشین خود را حرکت دهید و ببینید آیا تغییری در استاتیک ناشی از بلندگوهای ماشین وجود دارد یا خیر. می‌توانید روی سرعت‌گیرها رانندگی کنید و دست اندازهاها را ردیابی کنید تا ببینید آیا این تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

سایر مناطق تداخل را بررسی کنید، به خصوص زمانی که به ساختمان های بزرگ و خطوط برق نزدیک هستید.

  • هنگام مواجهه با یک ضبط سونی ثابت در ماشین که ممکن است برای مدت طولانی دوام بیاورد، می توانید سعی کنید فرستنده را خاموش کنید، ضبط سونی ماشین خود را ریست کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.
  • اگر سیستم دزدگیر ماشین دارید، مطمئن شوید که به درستی کار می کند.
  • ممکن است بخواهید باتری ماشین خود را نیز بررسی کنید. باتری شما ممکن است ضعیف باشد و باید با یک باتری جدید تعویض یا شارژ شود.
  • ممکن است بخواهید ببینید آیا کانال هایی بدون سیگنال وجود دارد یا خیر و ضبط سونی خود را به این کانال تغییر دهید. اگر ضبط سونی شما دارای ویژگی اسکن است، از آن استفاده کنید تا زمانی که فرکانس هایی را بیابید که ایستا یا تداخل ایجاد نمی کنند.
  • اگر با این استراتژی ها شانس ندارید، یک تقویت کننده آنتن AM/FM تهیه کنید. این ممکن است به حذف استاتیک و بهبود قدرت سیگنال کمک کند زیرا تجربه گوش دادن شما را تقویت می کند.

تاثیر تداخل بر ضبط سونی

تداخل اختلالی است که در دریافت یک انتقال ضبط سونییی اختلال ایجاد می کند. تداخل می تواند از منابع خارجی مانند پدیده های طبیعی و ساختارهای دست ساز در میدان الکترومغناطیسی سیگنال های پخش رخ دهد.

منابع تداخل غیرقابل پیش بینی هستند، اما ممکن است ناشی از سایر تجهیزات الکترونیکی، خطوط الکتریکی، موانع فیزیکی و شرایط محیطی نزدیک شما باشند.

ضبط سونی شما به احتمال زیاد از تداخل هایی رنج می برد که ممکن است به دلیل حساسیت گیرنده و سطح توان آنتن باعث ایجاد استاتیک در بلندگوهای خودرو شود.

این مشکل می تواند از کابل آنتن نیز باشد. مشکل ممکن است مربوط به کابل شل یا آسیب دیده باشد، بنابراین باید بررسی کنید که آیا کابل به درستی وصل شده است یا خیر.

نتیجه

ضبط سونی ماشین و سرگرمی های دیگر می تواند بخشی لذت بخش از رانندگی باشد. اما گاهی اوقات ممکن است هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شویم.

ممکن است تعجب کنید، “چرا ضبط سونی من ناگهان ساکن است؟” اما، احتمالا مشکل در ضبط سونی شما نیست. ممکن است یک اتصال شل یا چیز دیگری باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که تداخلی وجود دارد.

به همین دلیل است که همیشه باید از کابل های آنتن خود مراقبت کنید و مطمئن شوید که به تنهایی محکم هستند. اگر این نکات را دنبال کنید، می توانید از استاتیک ضبط سونی ماشین جلوگیری کنید و بدانید که چگونه آن را به سرعت تعمیر کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت نگرفتن سیگنال ضبط سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «قطع شدن ناگهانی صدا ضبط سونی»

  1. سلام من یه ضبط سونی مدل GT-280 دارم که مشکل صدا پیدا کرده.
    وقتی ماشین رو روشن میکنم تا یک ربع صداش ضعیفه ولی بعد یک ربع صداش به حالت عادی برمیگرده.
    به نظر شما مشکل از کجاست ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *