نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون سونی

عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون. رفع مشکل وای فای تلویزیون سونی یکی از موضوعاتی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. امروزه علاوه بر تلفن همراه و لپ تاپ، شبکه های وای فای نیز در تلویزیون سونی های هوشمند گنجانده شده است. گاهی اوقات شبکه وای فای تلویزیون سونی فعال نمی شود و نمی توان از وای فای تلویزیون سونی برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. بسیاری از چیزها باعث ایجاد مشکلات وای فای تلویزیون سونی می شوند. در این مقاله به بررسی مشکلات وای فای تلویزیون سونی و عوامل ایجاد مشکل در این شبکه می پردازیم.

عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون

دلایل عدم اتصال وای فای به تلویزیون سونی

این روزها امکانات زیادی در تلویزیون سونی های هوشمند وجود دارد و امکان استفاده از بسیاری از این قابلیت ها تنها از طریق اتصال وای فای امکان پذیر است. گاهی اوقات کاربران با مشکل عدم اتصال وای فای به تلویزیون سونی مواجه می شوند. معمولاً موارد مختلفی در این مشکل دخیل است. به طور کلی، مشکلات وای فای تلویزیون سونی مربوط به تنظیمات مودم یا تلویزیون سونی است. در ادامه چند روش عیب یابی مشکلات وای فای تلویزیون سونی و نحوه رفع آنها را توضیح داده ایم.

رمز وای فای صحیح

در قسمت اول عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون سونی، بهتر است صحت رمز عبور را بررسی کنید. در بسیاری از موارد، وارد کردن رمز اشتباه وای فای باعث می شود تلویزیون سونی به وای فای متصل نشود. همچنین هنگام وارد کردن رمز عبور از فارسی یا انگلیسی بودن صفحه کلید اطمینان حاصل کنید. زیرا تغییر زبان باعث اشتباه بودن رمز عبور می شود. اگر رمز عبور صحیح است، اما Wi-Fi به تلویزیون سونی وصل نمی شود، باید فاصله بین Wi-Fi و تلویزیون سونی را بررسی کنید.

بررسی فاصله بین دستگاه Wi-Fi و تلویزیون سونی

پس از بررسی صحیح بودن رمز وای فای، تغییر فاصله بین دستگاه وای فای و تلویزیون سونی بهتر است. در بیشتر موارد، دور از دستگاه Wi-Fi است که باعث می شود Wi-Fi روشن نشود. برای رفع این مشکل، وای فای را در جایی نزدیک به تلویزیون سونی نصب کنید تا سیگنال قوی تری برای اتصال ایجاد شود. حالا تلویزیون سونی را روشن کنید و مشکل وای فای تلویزیون سونی را بررسی کنید. اگر مشکل به دلیل فاصله دستگاه وای فای با تلویزیون سونی نیست، بهتر است یکپارچگی سیم ها و اتصالات متصل به دستگاه وای فای را بررسی کنید. در برخی موارد، قطع شدن کابل های متصل به وای فای مانع از اتصال تلویزیون سونی به اینترنت وای فای می شود.

راه اندازی مجدد تلویزیون سونی و دستگاه Wi-Fi

موضوع دیگری که در عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون سونی باید بررسی شود نحوه خاموش کردن تلویزیون سونی و وای فای است. در بسیاری از موارد، خاموش کردن تلویزیون سونی به مدت 15 دقیقه توسط کنترلر ممکن است باعث ایجاد مشکل در اتصال Wi-Fi شود. برای بررسی مشکلات وای فای تلویزیون سونی، بهتر است ابتدا تلویزیون سونی را روشن کرده و پس از چند دقیقه بدون استفاده از کنترل و تنها با جدا کردن دو شاخه تلویزیون سونی، آن را خاموش کنید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و دوباره تلویزیون سونی را روشن کنید. همچنین بهتر است دو شاخه وای فای را جدا کرده و دوباره وصل کنید.

بررسی آدرس MAC تلویزیون سونی فعال یا غیرفعال

در بررسی مشکلات وای فای تلویزیون سونی، بهتر است بررسی کنید که آیا آدرس MAC فعال است یا غیر فعال. فعال شدن مک آدرس در برخی تلویزیون سونی ها باعث می شود که بسیاری از درس های وای فای غیرممکن شوند. در واقع مک آدرس باعث ایجاد محدودیت در اتصال وای فای می شود. برای اطلاع از فعال بودن یا نبودن آدرس مک در تلویزیون سونی، ابتدا تنظیمات Wi-Fi تلویزیون سونی را وارد کرده و آدرس MAC تلویزیون سونی را در لیست Wi-Fi مجاز وارد کنید.

DNS تلویزیون سونی در عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون

یکی از دلایل عدم اتصال به وای فای تلویزیون سونی به روز نبودن DNS تلویزیون سونی است که باعث ایجاد مشکل در اتصال به وای فای می شود. برای به روز رسانی DNS تلویزیون سونی ابتدا وارد منوی دستگاه تلویزیون سونی شده و وارد تنظیمات تلویزیون سونی شوید. حالا از قسمت تنظیمات به تنظیمات شبکه و شبکه بپیوندید. گزینه start را انتخاب کرده و گزینه IP settings را انتخاب کنید. بعد، حالت DNS و دستی را انتخاب کنید. در پایان عدد 8888 را وارد کرده و ok را بزنید.

جدا کردن دستگاه های ذخیره سازی از تلویزیون سونی

برای رفع مشکل وای فای تلویزیون سونی، بهتر است دستگاه هایی که برای ذخیره سازی به تلویزیون سونی متصل هستند را جدا کنید. فلش، رم، هارد اکسترنال و غیره برخی از وسایل ذخیره سازی هستند که ممکن است هنگام اتصال به تلویزیون سونی باعث ایجاد مشکل شوند. پس از جدا کردن دستگاه های ذخیره سازی، دوباره وای فای تلویزیون سونی را وصل کنید. اگر همچنان مشکل عدم اتصال به وای فای تلویزیون سونی وجود داشت، می توانید از تکنسین ماهر برای تعمیر کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات پورت HDMI تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *