نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت چشمک زدن کنترلر PS5 به رنگ آبی

چشمک زدن کنترلر PS5 . برای برخی از کاربران، آنها فقط متوجه شدند که کنترلر DualSense PS5 آنها شروع به چشمک زدن نور آبی کرده است و ورودی ها روی کنسول ثبت نمی شوند. برای برخی دیگر، کنسول در حالت استراحت است و هر چقدر هم که دکمه پلی استیشن (PS) را فشار دهند، نمی‌توانند آن را از حالت استراحت خارج کنند. اگر کنترلر PS5 شما با نور آبی چشمک می زند و چه به صورت بی سیم و چه با کابل وصل نمی شود، پس تنها نیستید. در این راهنما، ما قصد داریم چند روش سریع اثبات شده برای تعمیر کنترلر PS5 خود را به شما نشان دهیم.

چشمک زدن کنترلر PS5

کنترلر PS5 چشمک زن آبی

برای رفع آبی چشمک زدن کنترلر PS5، باید آن را ریست کنید. برای انجام این کار، یک پین را در سوراخ کوچک پشت کنترلر وارد کنید و قبل از رها کردن آن، دکمه داخل آن را به مدت 7 ثانیه فشار دهید. پس از اتمام، اکنون می توانید کنترلر خود را به کنسول متصل کنید.

این به احتمال زیاد مشکل را برای شما حل می کند. در غیر این صورت، حداقل 10 راه دیگر برای رفع مشکل در سال 2023 بر اساس گزارش کاربرانی که در گذشته با همین مشکل مواجه بوده اند وجود دارد. بیایید نگاهی گذرا به این راه حل های اثبات شده بیندازیم:

قرار دادن کنسول در حالت استراحت

اگر نمی خواهید پیشرفت خود را در یک بازی بدون نقطه ذخیره از دست بدهید، این روش می تواند به شما کمک کند کنترل آبی چشمک زن و عدم اتصال PS5 خود را برطرف کنید.

  • برای قرار دادن کنسول خود در حالت استراحت بدون کنترل، دکمه پاور کنسول پلی استیشن 5 خود را فشار دهید و بلافاصله پس از یک بوق آن را رها کنید.
  • اکنون باید کنسول خود را به رنگ نارنجی چشمک بزند که نشانگر حالت استراحت است
  • اکنون دکمه پلی استیشن (PS) روی کنترلر یا دکمه پاور روی کنسول را یک بار فشار دهید تا از حالت استراحت بیدار شود.
  • هنگامی که کنسول دوباره روشن می شود، چراغ آبی چشمک زن PS5 باید متوقف شود و همه چیز باید خوب کار کند.

از طرف دیگر، اگر کنسول شما از قبل در حالت استراحت است و نمی توانید آن را با کنترلر بیدار کنید، ورودی شما ثبت نمی شود.

خاموش کردن اجباری و راه اندازی مجدد کنسول

این یکی به احتمال زیاد مشکل را برای شما برطرف می کند، همانطور که برای بسیاری از کاربرانی که مشکلات مشابهی داشتند، همین مشکل را برطرف می کند. همچنین اگر در صفحه‌ای گیر کرده باشید که از شما می‌خواهد دکمه PS را روی کنترلر خود فشار دهید، بدون اینکه ورودی از کنترلر ثبت شود.

دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دو بار بوق برای خاموش کردن کنسول بصدا در آید. پس از خاموش شدن، روی دکمه پاور ضربه بزنید تا دوباره روشن شود. پس از روشن شدن مجدد، کنترلر DualSense باید به خوبی کار کند و نور آبی چشمک زن باید متوقف شود.

چرخه برق کنسول

بسیاری از کاربران Reddit گزارش دادند که توانستند به سادگی با انجام چرخه برق روی کنسول خود، آبی چشمک زدن کنترلر PS5 را برطرف کنند. این شبیه به راه اندازی مجدد کنسول شما است، اما در رفع مشکلاتی مانند این کمی متفاوت و موثرتر است.

به هر حال، داده ها، فایل ها، برنامه ها، بازی ها و تنظیمات شما دست نخورده خواهند بود. در واقع، تقریباً به نظر می رسد که فقط یک راه اندازی مجدد معمولی است، اما اینطور نیست.

در اینجا نحوه روشن کردن کنسول خود آورده شده است:

  • ابتدا دکمه روشن/خاموش کنسول را فشار داده و نگه دارید تا چراغ نشانگر روشن/خاموش متوقف شود و کنسول خاموش شود.
  • کابل برق را از پریز جدا کنید (بسیار مهم است، اگر کابل برق را جدا نکنید چرخه برق نیست)
  • 30-60 ثانیه صبر کنید
  • کابل برق را دوباره به پریز برق بزنید و دوباره آن را روشن کنید.

پس از روشن شدن، کنترلر شما باید آبی چشمک بزند و باید به کنسول شما متصل شود.

ریست کردن کنترلر

تنظیم مجدد کنترلر می تواند به جلوگیری از چشمک زدن نور آبی بدون اتصال به آن کمک کند، و این یک روش بسیار آسان است. همچنین اگر نمی‌خواهید پیشرفت بازی را از دست بدهید، به شما کمک می‌کند مشکل را برطرف کنید.

برای ریست کردن کنترلر PS5، یک پین (گیره کاغذ یا اجکتور سیم کارت) را در سوراخ پشت کنترلر خود قرار دهید، آن را روی آن فشار دهید و آن را به مدت 7 ثانیه نگه دارید و اجازه دهید بعد از آن برود. کنترلر شما بازنشانی می شود و اکنون می تواند به کنسول شما متصل شود.

هنگامی که آن را روی سوراخ فشار می دهید، یک کلیک احساس خواهید کرد، مطمئن شوید که آن را تا 7 ثانیه رها نکنید. پس از تنظیم مجدد، اکنون می توانید آن را به کنترلر خود متصل کنید و نور آبی چشمک زن متوقف می شود.

استفاده از PS5 حالت Safe Mode Restart

راه‌حل دیگری برای چشمک زدن چراغ آبی کنترلر PS5 بدون تنظیم مجدد کنسول، راه‌اندازی مجدد آن از منوی حالت امن است. برای انجام این کار، ابتدا باید کنسول خود را در حالت ایمن بوت کنید.

اکنون، در اینجا نحوه بوت کردن کنسول خود در منوی حالت امن آمده است:

  • ابتدا با فشار دادن دکمه پاور در پنل جلویی کنسول را خاموش کنید (نمایشگر روشن/خاموش برای چند لحظه قبل از خاموش شدن چشمک می زند)
  • هنگامی که کنسول خاموش است، دکمه پاور را دوباره فشار داده و نگه دارید و تنها پس از شنیدن صدای بوق دوم (حدود 7 ثانیه پس از اولین بوق) آن را رها کنید.
  • بعد، کنترلر را با کابل USB وصل کنید (باید با کابل شارژ وصل شوید).
  • دستورالعملی را روی صفحه مشاهده خواهید کرد که دکمه PS را روی کنترلر فشار دهید، روی آن کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی دکمه PS، منوی حالت امن برای شما نمایش داده می شود.
  • اکنون در منو روی Restart PS5 (اولین گزینه) کلیک کنید.

پس از راه اندازی مجدد کنسول، کنترلر متصل می شود و مشکل نور آبی چشمک زن باید برطرف شود.

حالت ایمن

اگر نمی توانید وارد حالت ایمن شوید، احتمالاً به این دلیل که PS5 شما بلافاصله پس از اولین بوق خاموش می شود، دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کنسول خود را به حالت ایمن در آورید:

  • همانطور که قبلا توضیح دادم، کنسول خود را دوباره چرخه برق بزنید. این بار، قبل از اینکه دوباره کنسول خود را در حالت ایمن بوت کنید، آن را تا 3-5 دقیقه بگذارید.
  • اگر این کار نکرد، ممکن است کابل USB، کابل برق یا کابل HDMI شما از کار بیفتد. بنابراین، کابل USB، کابل برق و کابل HDMI دیگری را امتحان کنید (کابل HDMI را به یک درگاه دیگر و کابل برق را به یک پریز برق دیگر وصل کنید).

پس از اتمام، باید بتوانید به حالت ایمن بوت شوید و PS5 خود را از حالت ایمن مجددا راه اندازی کنید. اگر این مشکل را برای شما حل کرد، خوب است. در غیر این صورت، 3 کار دیگر وجود دارد که می توانید در حالت ایمن برای رفع مشکل کنترلر خود انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: حل کردن مشکلات صدای PS5

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *