نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حل کردن مشکلات صدای PS5

مشکلات صدای PS5. PS5، مخفف PlayStation 5، یک کنسول بازی ویدیویی خانگی محبوب است که توسط Sony Interactive Entertainment ارائه شده است. این جانشین PS4 (پلی استیشن 4) است و در بین دوستداران بازی بسیار محبوب است. در مقایسه با PS4، PS5 از نظر عملکرد بسیار بهبود یافته است، که باعث می شود بسیاری از کاربران PS4 تصمیم بگیرند به PS5 ارتقاء دهند. این تجربه بازی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. متأسفانه، ممکن است مشکلاتی نیز روی آن رخ دهد.

از زمانی که PS5 برای اولین بار منتشر شد، بسیاری از کاربران در حین بازی با مشکلات مختلفی از جمله خرابی PS5، روشن/خاموش نشدن PS5، کدهای خطای مختلف و غیره مواجه شدند. اخیراً مشکل بدون صدا در PS5 رایج است. کاربرانی که با این مشکل مواجه می‌شوند نمی‌توانند صدایی را در حین بازی با کنسول بشنوند، که تجربه‌های بازی آنها را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشکلات صدای PS5

علت نداشتن صدا PS5

چرا PS5 صدا نمی دهد؟ مقصر می تواند از موردی به مورد دیگر متفاوت باشد. دلایل بسیاری برای مشکل در زیر ذکر شده است:

  • مشکل در پورت یا کابل HDMI
  • حالت HDMI نامناسب در تلویزیون.
  • مشکل با قابلیت صوتی سه بعدی در PS5.
  • مشکلات مربوط به به روز رسانی نرم افزار قبلی سیستم.

در اینجا چند راه حل ممکن برای عیب یابی مشکل PS5 بدون صدا وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که با کدام مشکل مواجه هستید، می توانید راه حل های زیر را یکی یکی امتحان کنید تا صدای PS5 شما به درستی کار کند.

راه حل 1 اطمینان از خروجی صحیح

اگر به طور تصادفی تلویزیون خود را خاموش کنید، در حین بازی PS5 چیزی نمی شنوید. بنابراین، قبل از انجام عملیات پیشرفته، لطفاً بررسی کنید که آیا تلویزیون شما بی صدا است یا خیر. اگر اینطور است، تلویزیون خود را خاموش کنید. همچنین باید کنسول PS5 خود را قطع کنید. اگر تلویزیون و PS5 خود را خاموش کنید، اما هنوز صدایی در PS5 وجود ندارد، باید به راه حل بعدی بروید.

راه حل 2 بررسی پورت و کابل HDMI

معمولاً کنسول PS5 را می توان از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کرد. گاهی اوقات مشکل صدای PS5 می تواند ناشی از مشکل پورت یا کابل HDMI باشد.

برای اینکه بفهمید آیا مشکل به دلیل درگاه HDMI شما رخ می دهد یا خیر، می توانید سعی کنید به پورت HDMI دیگری متصل شوید. کنسول های PS5 می توانند با هر HDMI کار کنند، اما برای بهبود عملکرد، استفاده از HDMI 2.1 توصیه می شود. با این حال، اگر تلویزیون شما از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند، باید از پورت HDMI 1.4 استفاده کنید.

و برای بررسی کابل HDMI، می توانید از کابل در دستگاه های مختلف استفاده کنید یا کابل HDMI دیگری را امتحان کنید. اگر پورت و کابل HDMI شما بدون مشکل کار می کند، می توانید راه حل بعدی را ادامه دهید.

راه حل 3 استفاده از حالت استاندارد HDMI

برخی از کاربران گزارش دادند که تنها زمانی که از حالت Enhanced HDMI در تلویزیون استفاده می کنند، با مشکلات صدای PS5 مواجه می شوند. و بعد از تغییر حالت HDMI به Standard مشکل را حل کردند. بنابراین، شما همچنین می توانید امتحان کنید.

راه حل 4 غیرفعال کردن حالت 3D Audio Mode در PS5

حالت صوتی سه بعدی نیز می تواند منجر به PS5 بدون صدا شود. طبق گفته سونی، صدای سه بعدی PS5 در حال حاضر فقط روی هدست ها پشتیبانی می شود. علاوه بر این، برخی از بازی‌های PS5 نیز از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، ممکن است صدایی در PS5 وجود نداشته باشد.

بنابراین، برای حل مشکل، باید حالت صدای سه بعدی را غیرفعال کنید. و فقط باید به Settings > Sound > Audio Output رفته و قابلیت Enable 3D Audio را خاموش کنید.

به هر حال، اگر هدفون شما به DualSense متصل باشد، نمی توانید چیزی از بلندگوهای PS5 خود بشنوید. لطفاً هدفون خود را از برق بکشید یا هدفون بی سیم خود را جفت کنید تا بتوانید صدا را به تلویزیون خود تغییر دهید.

یکی از مشکلات متداول ps5، ایجاد صداهای ناهنجار به خصوص هنگام بازی است. برای رفع این صدای ناهنجار روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با مطالعه مقاله « آموزش برطرف کردن صدای PS5 Twitch No » اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

راه حل 5 تغییر تنظیمات صدای خود در PS5

برای رفع مشکل PS5 در مورد صدا، باید تنظیمات صدای خود را نیز بررسی کنید و دستگاه خروجی صوتی پیش فرض را روی تلویزیون یا بلندگوی خود تنظیم کنید.

و می توانید به Settings > Sound > Audio Output بروید، تلویزیون یا بلندگوی خود را انتخاب کنید و سپس X را فشار دهید تا آن را تغییر دهید.

علاوه بر این، استفاده از سیستم صدای Dolby نیز ممکن است کمک کند. در تنظیمات صدا موجود است. و فقط باید AUDIO Format (Priority) را انتخاب کنید و Dolby Digital را به عنوان فرمت صوتی اولویت تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که برای ذخیره تنظیمات تغییر یافته، X را فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه: علت عدم استفاده از HDR روی PS5

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «حل کردن مشکلات صدای PS5»

  1. سلام ببخشید من ps5 م روشن بود بعد یکی یهو اومد اشتباهی محافظ برق رو از برق کشید بعدش هم ps5 م رو بد جا به جا کردم الان احساس میکنم یه صدای ریزی میده دستگاه عادیه یا مشکلی پیش اومده واسش؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *