نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت اصلی داغ شدن تبلت سونی

داغ شدن تبلت به چه دلایلی رخ می دهد و برای رفع آن چه اقداماتی باید انجام داد؟ گرمایش یکی از رایج ترین مشکلات هر دستگاهی به خصوص برای کاربران تبلت سونی است. اگر تبلت سونیی دارید که داغ می شود، ممکن است بخواهید بدانید “چرا تبلت سونی من داغ می شود” برخی از دلایل خاص رایج برای داغ شدن تبلت سونی وجود دارد. روشنایی صفحه نمایش، استفاده بیش از حد، شارژ بیش از حد، استفاده شدید، شارژ بی حوصله، سیستم خنک کننده معیوب و مسدود شدن دریچه محفظه تبلت سونی از دلایل قابل توجه داغ شدن تبلت سونی هستند. در این مقاله، همه دلایل را به تفصیل بیان خواهیم کرد و بدیهی است که حتی راه حل را در اینجا پیدا خواهید کرد.

داغ شدن تبلت
داغ شدن تبلت

چرا تبلت سونی من داغ می شود

برخی از تبلت سونی ها برای مدت طولانی آنقدر داغ می شوند که حتی نمی توانید آنها را لمس کنید. واضح است که مشکلی وجود دارد. اگر اینطور باشد، این مشکل گرمایش ممکن است برای همیشه حل نشود. تبلت سونی شما ممکن است به کلی ویران شود. سپس شما باید یک جدید بخرید. اگرچه تقریباً همه مسائل قابل حل است. اغلب اوقات، مشکل یک چیز جزئی است که می توانید آن را به سادگی با کمی هزینه و بدون آموزش فنی برطرف کنید.

اول از همه، شما باید مشکلاتی را که دلایل داغ شدن تبلت سونی شما هستند را شناسایی کنید. سپس تصمیم بگیرید که برای رفع سریع آن چه کاری انجام دهید. با این حال، وحشت نکنید. بیایید همه جوانب را با جزئیات بررسی کنیم. فکر می کنم بتوانید تمام اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

گرمایش بستگی به نحوه استفاده شما از تبلت سونی دارد

بزرگترین دلیل داغ شدن بیش از حد، استفاده نادرست از تبلت سونی شما برای هر هدفی است. بیایید به سوء استفاده های رایجی که می تواند باعث مشکلات گرمایشی شود نگاه کنیم.

استفاده فشرده – اگر ویدیوهای زیادی را تماشا می کنید یا برای مدت طولانی کاوش می کنید که بار زیادی روی رایانه لوحی شما ایجاد می کند، مطمئناً داغ خواهید شد.

استفاده بیش از حد – یکی از بزرگترین دلایل داغ شدن تبلت سونی است. اگر چندین برنامه برای مدت طولانی با هم اجرا شوند، به تبلت سونی نیاز دارد تا بارهای اضافی را برای این کار تحمل کند. به دلیل حجم کاری زیاد، انرژی بیشتری مصرف می کند. و برای استفاده بیشتر از انرژی، گرمتر می شود.

روشنایی صفحه – این منبع بزرگ داغ شدن تبلت سونی است. حتی قادر است گرما را بیشتر از خود ایجاد کند. امروزه بیشتر تبلت سونی ها دارای صفحه نمایش HD هستند که نسبت به قبل دما را افزایش می دهند.

علت داغ شدن بیش از حد باتری تبلت سونی چیست

تبلت سونی الکترونیکی و قابل حمل است، به این دلیل که تبلت سونی شما دارای باتری است. برخی از دلایل داغ شدن تبلت سونی در زیر که مسئول باتری است، آورده شده است.

باتری خراب – اگر باتری تبلت سونی شما مسئول داغ شدن است و منقضی شده یا سال ها از آن استفاده شده است، باید باتری جدید را تعویض کنید. زیرا نمی توانید باتری منقضی شده خود را تعمیر کنید. با این حال، شما می توانید یک باتری جدید با قیمت 50-200 دلار خریداری کنید.

شارژ بیش از حد – معمولاً ما تبلت سونی خود را برای نگهداری آن شارژ می کنیم. اما گاهی ممکن است در این فرآیند به تبلت سونی خود آسیب برسانید. زیرا در صورت نیاز آن را به برق وصل می کنید. اما ممکن است گاهی فراموش کنید که برق را از برق بکشید که منجر به شارژ بیش از حد می شود. شارژ بیش از حد نیز باعث گرم شدن بیش از حد می شود. کیفیت، خدمات و طول عمر باتری شما را کاهش می دهد.

شارژ بی حوصله – همچنین ممکن است در این فرآیند به تبلت سونی خود آسیب برسانید. در حین شارژ کردن تبلت سونی، در حال بررسی تبلت سونی هستید. این باعث می شود باتری با سرعت دو برابر کار کند.

یک دستگاه انرژی را از یک منبع دریافت می کند و آن را از آن منبع می رساند. به همین دلیل است که باتری شما را از بین می برد، در اثر انفجار آویزان می شود و تبلت سونی شما را به سرعت بیش از حد گرم می کند.

داغ شدن تبلت
داغ شدن تبلت

تبلت سونی به دلیل مشکلات خنک کننده داغ می شود

به طور کلی، هر وسیله الکترونیکی هنگام کار کمی گرما می گیرد. به همین دلیل است که سازندگان یک سیستم خنک کننده راه اندازی کرده اند. بیایید برخی از مشکلات سیستم خنک کننده را شناسایی کنیم.

خنک کننده بد – تولید کنندگان سیستم خنک کننده را طراحی می کنند. اگر مشکلی در سیستم خنک کننده رخ دهد، باعث داغ شدن تبلت سونی می شود. اگر واقعاً مشکل خنک کننده است، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مشکلات تهویه – اگر رایانه لوحی خود را روشن کنید، شروع به گرم شدن می کند. بنابراین، ممکن است مشکل تهویه داشته باشد. اکثر مردم از کیس برای محافظت استفاده می کنند. اما می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند.

راه حل برای گرم شدن چیست

پس از آشنایی با همه این مسائل نباید دچار هراس شوید. زیرا راه حل های بسیار خوبی برای مشکل گرمایش تبلت سونی ها وجود دارد. حالا بیایید نگاهی به یک راه حل موثر بیندازیم.

مقداری از قدرت پردازش را خالی کنید: اگر برنامه‌های غیر ضروری را باز یا نصب کرده‌اید، باید آن‌ها را پاک کنید. با ضربه زدن روی نماد X می توانید همه برنامه ها را به روز کنید.

از آب و هوای گرم دور نگه دارید: معمولاً باتری در دماهای گرم سریعتر آسیب می بیند. شما نباید تبلت سونی را مستقیماً در آفتاب نگه دارید. زیرا در آفتاب گرم می شود. همچنین نباید تبلت سونی خود را در ماشین داغ نگه دارید.

تبلت سونی داغ خود را مجددا راه اندازی کنید: باید تبلت سونی خود را مجددا راه اندازی کنید. کار بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد می شود. این عملکرد می تواند قلب را درمان کند.

کیس را از تبلت سونی خود بردارید: شما باید مراقب قاب های چرمی ضخیم، پلاستیکی یا بسته بندی شده باشید. این قاب‌های ضخیم ممکن است گرمای تبلت سونی شما را در خود نگه دارند. اگر نیاز به خنک شدن دارد، باید آن را از قاب آن خارج کنید.

روشنایی صفحه را پایین نگه دارید: روشنایی زیاد باعث داغ شدن آن می شود. بنابراین زمانی که نیاز به خنک شدن دارد باید روشنایی را کم کنید.

باتری معیوب یا آسیب دیده را تعویض کنید: اگر تبلت سونی شما به دلیل باتری معیوب یا آسیب دیده داغ می شود، به جای تعمیر، باید آن را تعویض کنید. شما باید مراقب مدل تبلت سونی خود و تعادل مدل باتری جدید باشید.

حالت هواپیما می تواند گرما را کاهش دهد: در ناحیه شبکه سیگنال ضعیف، می‌توانید در پایین صفحه به حالت هواپیما بروید. این یک راه بسیار موثر برای کاهش گرمای بیش از حد است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *