نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علامت رایج اتصال بد زمین

علامت رایج اتصال بد چیست؟ یک آمپلی فایر همیشه نیاز به اتصال به زمین دارد. در دنیای صدا، اتصال ممکن است بی اهمیت به نظر برسد. به هر حال، اینطور نیست که یونیت سر شما برای کارکرد نیاز به اتصال خوبی به زمین داشته باشد. با این حال، هنگام اتصال ساب های قدرتمند، تقویت کننده ها و سایر اجزاء به سیستم صوتی ضبط سونی ماشین، اتصال زمین برای عملکرد صحیح بسیار مهم است. بدون اتصال زمین مناسب، برق نمی تواند به یک زیر، بلندگو یا تقویت کننده جریان یابد. هنگامی که اتصال قطع می شود، برق به قطعه ارسال نمی شود و کار نمی کند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه تشخیص درستی برای رفع مشکل انجام می‌دهید، در اینجا علائم زیر مبنی بر خرابی زمین در آمپر وجود دارد.

علامت رایج اتصال بد
علامت رایج اتصال بد

روشن نشدن آمپر

در این نوع شرایط لازم است از سیم های زمین آمپر کمک بگیرید. اگر یکی از تسمه ها یا سیم های زمین شکسته شود، آمپر به هیچ وجه روشن نمی شود. این مشکل معمولاً به دلیل آسیب‌دیدگی تسمه‌های زمین یا تماس بد بین سیم‌های زمین آمپر و سیم زمین رخ می‌دهد.

صدای ناله برای دوره های طولانی

این نوع صدا از دیگر علائمی است که نشان دهنده خرابی زمین در آمپلی فایر ضبط سونی ماشین است. ممکن است به این معنی باشد که تقویت کننده معیوب است یا اتصالات شل است.

این علامت یک علامت قوی است و همچنین می تواند نشان دهنده شکستگی یا شل شدن سیم در دسته سیم یا اتصال دهنده های سیم های مثبت و منفی اتصال به زمین باشد. برای تعمیر یا تعویض آمپلی فایر با یک مکانیک مشورت کنید.

روشن و خاموش کردن مکرر آمپر

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای سیستم صوتی ضبط سونی ماشین بیفتد این است که به طور تصادفی روشن و خاموش شود. آزار دهنده است، اینطور نیست؟ این می تواند دردناک باشد، به خصوص زمانی که به خواب عمیقی می روید و با صدای خاموش یا روشن شدن رادیو از خواب بیدار می شوید. وقتی نمی‌دانید ماشین شماست یا آمپلی‌کننده آن صدا را ایجاد می‌کند، ناامیدکننده‌تر است. اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که این را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که چرا برخی از دارندگان ضبط سونی ماشین یک محافظ آمپر می خرند که برای کاهش صدای زمین طراحی شده است.

بوی سوختگی داخل وسیله نقلیه

وقتی بوی سوختگی را در داخل وسیله نقلیه خود استشمام می کنید، معمولاً به این معنی است که آمپلی فایر شما خراب است. این به این دلیل است که یک آمپر ضبط سونی ماشین برای عملکرد به برق نیاز دارد و وقتی سیم‌کشی زمین آمپر معیوب باشد، آمپر کار نمی‌کند.

آمپر روی حالت محافظت می رود

اگر دائماً آمپر خود را در حالت حفاظتی پیدا می کنید، به احتمال زیاد زمین بد است. این زمانی اتفاق می افتد که زمین تقویت کننده معیوب شده باشد. همچنین ممکن است خاموش شدن حرارتی را تجربه کند.

سیگنال ورودی ارسال شده توسط تقویت کننده به طور مداوم قطع می شود و باعث می شود آمپر به حالت محافظت برود. آمپلی فایرهای زیادی در بازار وجود دارد، اما اگر اتصال زمین معیوب باشد، همه آنها از همان حالت حفاظتی عبور می کنند.

گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر

گرمای بیش از حد معمولا اولین علامتی است که نشان می دهد مشکلی در تقویت کننده وجود دارد. در هنگام گرم شدن بیش از حد آمپر، آمپر از بین می رود که می تواند به آن آسیب برساند. اگر آمپر بیش از حد گرم شود، بسته به میزان آسیب می تواند به سیم کشی آمپر آسیب برساند و حتی به بلندگوها آسیب برساند. اغلب آمپر به دلیل زمین خراب بیش از حد گرم می شود.

اتصال زمین نامناسب منبع رایج مشکلات آمپلی فایر است زیرا می تواند از شارژ مجدد باتری به درستی جلوگیری کند و هنگامی که زمین خراب باشد، تقویت کننده نمی تواند به درستی کار کند.

به دلایلی، بلندگوهای سیستم صوتی ضبط سونی ماشین معمولاً علائم گرم شدن بیش از حد را نشان می دهند. این چیزی نیست جز نشانه ای از معیوب بودن بلندگوهای تقویت کننده و نیاز به تعمیر.

برخی از علائم رایجی که بلندگوهای تقویت کننده می توانند گرمای بیش از حد را نشان دهند عبارتند از گرمای بیش از حد، تساوی بیش از حد، خازن های کوتاه، بهره ورودی بالا، مدارهای باز و غیره.

آمپر به جریان بیشتری نیاز دارد

یکی دیگر از علائم زمین بد این است که آمپر احساس می کند که به جریان بیشتری نیاز دارد، اما باتری آن را تامین نمی کند. اگر آمپر را خاموش و سپس دوباره روشن کنید، ممکن است برای جلوگیری از آسیب بیشتر به قطعات داخلی، به حالت محافظت برود. اگر آمپلی فایر ولتاژ یا افت ولتاژ کافی نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، بنابراین اگر آمپلی فایر قدرت کافی برای بلندگوها تامین نکند، ممکن است آمپلی فایر نتواند به درستی کار کند.

آمپر کلیپینگ

می‌دانید که چه زمانی تقویت‌کننده ضبط سونی ماشینی شما شروع به خرابی می‌کند، اما چه چیزی می‌تواند آن را به عنوان قطع شدن am تشخیص دهد؟ اگر آمپلی فایر دائماً قطع شود، پیک ها و فرورفتگی های صافی در صدا ایجاد می کند که منجر به اعوجاج نامطلوب در فرکانس های خاص می شود.

قطع کننده آمپلی فایر یک پدیده الکتریکی است که زمانی رخ می دهد که خروجی آمپر به اوج خود می رسد و باعث ایجاد اثرات نامطلوب بر سیستم صوتی ضبط سونی ماشین می شود. این اثرات شامل اعوجاج برش، عدم حجم و از دست دادن شفافیت است. با قطع کردن، سیگنال به سطحی بالاتر از آستانه می‌پرد و باعث ایجاد اعوجاج می‌شود.

اگر خروجی آمپلی فایر توسط درایورها تنظیم نشود، باعث خاموش شدن حرارتی می شود و در نتیجه به بلندگوها یا تجهیزات صوتی آسیب می رساند. در صورتی که سیگنال صوتی به صورت دیجیتالی کنترل شود، بریده شدن ممکن است رخ دهد.

آمپر وزوز می کند یا صدای جیغ تولید می کند

یک علامت رایج این است که همه جا وزوز می کند! در بیشتر موارد، منبع همان مشکل را می توان به سرعت پیدا کرد و راه حل آن آسان است. با این حال، گاهی اوقات تشخیص مشکل می تواند دشوارتر باشد.

به عنوان مثال، اگر آمپر شما مشکل وزوز دارد، ممکن است به زمین بد باشد، اما علائم آمپر ممکن است نتیجه خرابی ایزولاتور حلقه زمین یا سیم کشی معیوب باشد.

خروجی ضعیف از یونیت سر

یونیت سر شما ممکن است به دلایل مختلفی سیگنال صوتی ضعیفی تولید کند. اولین احتمال این است که خروجی پیش آمپلی فایر یونیت هد ولتاژ کافی برای راه اندازی تقویت کننده را تامین نمی کند.

اگر اینطور است، باید مطمئن شوید که تمام اتصالات بلندگو و سیم های بلندگو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی کار می کنند. همچنین می تواند به این معنی باشد که آمپ بدی دارید. احتمال دیگر این است که آمپلی فایر برق کافی از باتری دریافت نمی کند. اگر باتری جریان کافی نداشته باشد یا افت ولتاژ وجود داشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. سیم زمین بد نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *