نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن ضبط سونی ماشین و داشتن علائم برق

مهم ترین دلیل روشن نشدن ضبط سونی کدام است؟ دینام صدای ناله می دهد و سیستم صوتی صداهای ناخوشایندی ایجاد می کند. چگونه تضمین کنیم که صدای ماشین شما به درستی زمین شده است. هنگام بررسی یکپارچگی سایر اتصالات، به خاطر داشته باشید که اتصال زمین بسیار مهم است. اگر یک سیستم صوتی اتومبیل بزرگ نصب کنید، زمین بزرگتر مورد نیاز است.

توجه به این نکته نیز ضروری است که شاسی خودرو باید به عنوان زمین عمل کند. بسیاری از مردم اشتباه می‌کنند که سیستم صوتی خودروی خود را با پست باتری منفی به زمین متصل می‌کنند. این ایده بدی است زیرا تمام امواج دستگاه های مختلف از جمله دینام از این مکان عبور می کند. با استفاده از آن به عنوان زمین، تمام نویز این موارد به سیستم صوتی دعوت می شود. این چیزی است که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد.

روشن نشدن ضبط سونی
روشن نشدن ضبط سونی

هد یونیت را تست کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید

اگر رادیو شما برق و زمین دارد اما در هیچ نوع حالت ضد سرقت نیست، به احتمال زیاد از کار افتاده است و باید تعویض شود. اگر می‌خواهید دستگاه را آزمایش کنید، سیم برق و زمین را مستقیماً به 12 ولت مثبت و منفی وصل کنید. با این حال، اگر برق و زمین هر دو در خودرو کار کنند، بعید است که پس از برداشتن دستگاه نتیجه متفاوتی دریافت کنید. این امکان وجود دارد که یونیت اصلی باید تعویض شود.

ضبط سونی خراب شده است

در نهایت، اگر همه موارد بالا را امتحان کرده باشید و همچنان ضبط سونی ماشین روشن نمی شود اما قدرت دارد، می توان تصور کرد که کارکرد نادرست دارد. بردن آن به یک مرکز خدمات مجاز بهترین روش برای تعیین اینکه آیا واقعاً این اتفاق می افتد یا خیر.

نمایندگی محلی شما خدمات تشخیصی رایگان را برای کمک به شما در تعیین مشکل ارائه می دهد. آنها همه چیز را از بلندگوها گرفته تا سیم‌کشی‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم، ضبط سونی خودروی شما را در صورتی که هنوز تحت گارانتی باشد، به صورت رایگان تعویض می‌کنند.

چگونه می توانم یک ضبط سونی ماشین را تعمیر کنم که روشن نمی شود اما برق دارد

ضبط سونی خودرو را از موقعیت DIN آن در داشبورد، که یک اسلات استاندارد بین المللی است، خارج کنید. برای قرار گرفتن در بریدگی‌های هر طرف پانل و بیرون آوردن سر از براکت نصب، احتمالاً به مجموعه‌ای از ابزارهای حذف ضبط سونی ماشین نیاز دارید. شما باید بتوانید گروه بندی خاصی از سیم ها را که به دسته های سیم در پشت سر متصل هستند، مشاهده کنید.

دسته سیم می تواند بلندگوها، قدرت و لوازم جانبی مانند ساب ووفر را به دو یا سه ناحیه تقسیم کند. با بررسی دقیق، مطمئن شوید که هیچ سیم شلی وارد مهار نشده است.

  • اطمینان حاصل کنید که دسته ها به ضبط سونی خودرو متصل هستند. ترمینال زمین و سیم های ثابت را پیدا کنید.
  • مولتی متر خود را آماده کنید. تنظیم DC را روی مولتی متر خود تنظیم کنید. پروب منفی باید روی ترمینال زمین و پروب مثبت روی سیم ثابت قرار گیرد. اگر در یافتن سیم ثابت مشکل دارید، دفترچه راهنمای کاربر ضبط سونی را بررسی کنید. همچنین دانستن این نکته مفید است که کابل های زمین معمولاً به رنگ سبز یا زرد هستند.
  • آنچه خوانده اید را بررسی کنید. اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید، مولتی متر باید دوازده ولت را بخواند. اگر صدا در حالت کار است، باید آن را نشان دهد که آیا ماشین روشن است یا خیر. اگر مولتی متر شما مقداری را نشان نمی دهد، برای بررسی فیوزها آماده شوید.
روشن نشدن ضبط سونی
روشن نشدن ضبط سونی

سیم سوئیچ 12 ولت را تست کنید

احتمالاً فیوز را سوخته اید. اگر سیم ثابت دارای ولتاژ باشد و مولتی متر حدود دوازده ولت را نشان دهد، می توانیم سیم سوئیچ دوازده ولتی را آزمایش کنیم.

  • سیم را پیدا کنید سیم کلید 12 ولت یا زرد یا قرمز است. نشانگرهایی که انواع سیم را نشان می دهند در پشت ضبط سونی یافت می شوند.
  • احتراق خودرو خود را در موقعیت مناسب قرار دهید. اکنون کلید شما باید در موقعیت لوازم جانبی باشد. با پراب منفی روی زمین، سیم کلید ولت را با پروب مثبت مولتی متر لمس کنید.
  • نتایج را بررسی کنید. اگر مولتی متر هیچ مقداری را اندازه گیری نمی کند، فیوز در جعبه استفاده ماشین سوخته است و همه چیز را به درستی انجام داده اید. اگر ولتاژ اندازه گیری شده دوازده ولت باشد، سیم سوئیچ و فیوز آن در وضعیت خوبی قرار دارند.

چرا ضبط ماشین ناگهان از کار افتاده و صدایی پخش نمیکند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله « 5 دلیلی توقف ناگهانی ضبط سونی ماشین » را مطالعه کنید.

حضور زمینی دستگاه را بررسی کنید

اگر اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که همه چیز درست است، اما ضبط سونی شما هنوز روشن نمی‌شود، باید حضور دستگاه را در زمین بررسی کنیم.

  • محل سیم زمین را تعیین کنید. سیم زمینی که صدا را به خودرو متصل می کند باید تماس گرفته شود. سیم های زمین همیشه سیاه هستند.
  • بررسی کنید که آیا حضور زمینی قابل قبول است یا خیر. حالت مولتی متر را به Continuity تغییر دهید. پروب مثبت را روی سیم زمین سیاه قرار دهید در حالی که پروب منفی روی ترمینال زمین باقی می ماند. در صورت وجود زمین، مولتی متر شما باید صدا ایجاد کند.
  • سیم معیوب باید تعویض شود. اگر چیزی نمی شنوید و مطمئن هستید که همه چیز را به درستی انجام داده اید، تقریباً مطمئناً مشکل مربوط به سیم کشی است. بررسی کنید که کابل های ضبط سونی و زمین خودرو هر دو متصل باشند.

در صورت لزوم سیم را جدا کرده و برش دهید، سپس آن را دوباره وصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و سیم زمین خودرو را تعویض کنید.

  • فیوز را بررسی کنید. جعبه فیوز را در ماشین خود پیدا کنید. آنها را می توان در زیر کاپوت ماشین یا زیر فرمان پیدا کرد. درب جعبه فیوز را با پیچ گوشتی سر صاف باز کنید. پس از آن، بررسی کنید که آیا می توانید فیوز ضبط سونی را پیدا کنید و آن را بردارید. برای اینکه بفهمید دمیده شده است یا خیر، از مولتی متر استفاده کنید. فیوز خودرو مانند هر فیوز دیگر تست می شود.

به سادگی پروب مثبت را در سمت مثبت و پروب منفی را در سمت منفی مولتی متر قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید توجه به خواندن است. در صورت سوختن فیوز آن را تعویض کنید. با این حال، اگر فیوز عملکرد خوبی دارد، باید ماشین خود را توسط مکانیک بررسی کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *