نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن دوربین فیلم برداری سونی

آیا تا به حال به دلایل روشن نشدن دوربین فیلم برداری فکر کرده‌اید؟ زمانی که دوربین فیلم برداری سونی از روشن کردن خودداری کرد، با یک وضعیت ناامید کننده مواجه شدیم. در این مقاله، مراحل روشن نشدن دوربین فیلم برداری سونی و نحوه تعمیر آن را به شما آموزش می دهیم.

روشن نشدن دوربین فیلم برداری
روشن نشدن دوربین فیلم برداری

نحوه رفع روشن نشدن دوربین فیلم برداری سونی

اینها چند راه حل ممکن برای رفع روشن نشدن دوربین فیلم برداری سونی شما هستند.

مطمئن شوید که باتری شارژ شده است

هنگامی که دوربین فیلم برداری سونی شما روشن نمی شود، باید از شارژ کامل باتری آن اطمینان حاصل کنید. به دلیل کم بودن باتری، نمی‌توانید آن را روشن کنید.

باتری دوربین شما اگر برای مدت طولانی روشن گذاشته باشید یا مدتی از آن استفاده کرده باشید، ممکن است خالی شود. بنابراین، باید دوربین خود را با استفاده از کابل شارژ USB و آداپتور برق AC به شارژر وصل کنید.

کابل برق را به آداپتور AC وارد کنید و آن را به پریز برق وصل کنید. سر دیگر کابل به طور ایمن به درگاه شارژ دوربین شما وارد می شود. هنگام شارژ شدن دوربین، نور LED را روی دوربین خواهید دید. اگر لامپ باتری خاموش است، باید بررسی کنید که آیا دوربین به درستی به برق وصل شده است یا خیر.

پس از حدود 20 یا 30 دقیقه وصل کردن آن به شارژر، می توانید دوربین خود را تنظیم کنید. با این حال، شارژ کامل دوربین فیلم برداری سونی شما 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های فیلم‌برداری هوشمند، کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تخصصی و حرفه‌ای سونی در ارتباط باشید.

باتری را به درستی وارد کنید

اگر دوربین بعد از 30 دقیقه شارژ روشن نشد، باید موقعیت باتری را بررسی کنید. مطمئن شوید که باتری تا انتها داخل محفظه باتری قرار گرفته باشد. اگر باتری به درستی قرار نگیرد، درب محفظه باتری بسته نمی شود. به دلیل تراز نبودن مخاطبین باتری یا تماس با یکدیگر، دوربین شما روشن نخواهد شد. اما اگر باتری را به درستی بررسی و جاسازی کرده اید، اما روشن نمی شود، روش های زیر را دنبال کنید.

روشن نشدن دوربین فیلم برداری
روشن نشدن دوربین فیلم برداری

محفظه باتری را تمیز کنید

اگر درب محفظه باتری چفت نمی شود، باید بررسی کنید که محفظه باتری عاری از اشیاء خارجی باشد. دلیل رایج روشن نشدن دوربین انسداد/ کثیفی در محفظه باتری است. شما باید به کنتاکت های باتری روی باتری و داخل محفظه باتری برای ذرات گرد و غبار/آوار نگاه کنید.

اگر چنین است، باید آنها را با یک پارچه خشک تمیز کنید و با استفاده از یک برس، محفظه باتری را به آرامی تمیز کنید. اگر نمی دانید چگونه تمیز کنید، می توانید با یک نمایندگی مجاز خدمات فیلم برداری سونی تماس بگیرید.

دکمه پاور را بررسی کنید

استفاده طولانی مدت از دستگاه می تواند باعث ورود کثیفی به داخل دکمه پاور و عملکرد صحیح آن شود. شما می توانید دکمه را با فشار دادن آن بررسی کنید. اگر صدای لمسی را احساس نکنید، دکمه ممکن است معیوب باشد. در حالی که دکمه را فشار می دهید نباید نرم باشد. در این صورت باید با یک تکنسین خبره تماس بگیرید یا اگر سابقه فنی دارید خودتان می توانید آن را رفع کنید.

صفحه نمایش معیوب است

در موارد معدودی، دوربین شما ممکن است روشن باشد، اما صفحه نمایش آن ممکن است آسیب دیده یا فقط خالی باشد و به نظر می رسد که روشن نیست. با کلیک کردن روی عکس می توانید آن را بررسی کنید. اگر صدای شاتر دوربین را می شنوید به این معنی است که دوربین شما روشن است و صفحه نمایش آن کار نمی کند. می توانید با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید یا آن را به نمایندگی های مجاز خدمات فیلم برداری سونی ببرید.

کابل شارژ را تغییر دهید

همچنین باید به دنبال کابل شارژ معیوب باشید زیرا اگر کابل شارژ معیوب باشد و باتری شارژ نمی شود. اگر این دلیل است، باید کابل شارژ را با کابل سازگار دیگری جایگزین کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. برای شارژ باتری دوربین نیز می توانید یک دستگاه جدید بخرید. همچنین، باید مطمئن شوید که شارژر را از دو طرف محکم در دوربین و سوکت برق قرار داده اید.

تاثیر باتری مرده در روشن نشدن دوربین فیلم برداری

اگر شارژر جدیدی دارید و دوربین را برای حدود 1 یا 2 ساعت به شارژر وصل کنید، باز هم کار نمی کند. اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی کار می کند.

در پشت دستگاه باتری دار است که باتری به دلیل استفاده نادرست یا طولانی مدت از بین می رود. بنابراین، شما باید باتری را بررسی کنید. اگر کار نکرد، آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید. اگر استفاده از باتری جدید نیز دوربین را رفع نکرد، مشکل مربوط به دوربین شما خواهد بود.

محیط عملیاتی را بررسی کنید

محیطی که از دوربین فیلم برداری سونی خود استفاده می کنید می تواند روی باتری دوربین تأثیر بگذارد و باعث روشن نشدن آن شود. اگر از دوربین در هوای بسیار سرد یا گرم استفاده می کنید، می توانید با مشکل روشن نشدن دوربین مواجه شوید. بنابراین، باید دوربین خود را به دمای اتاق ببرید و سعی کنید بعد از چند دقیقه آن را روشن کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: خرابی چشمک زدن دوربین فیلم برداری سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *