نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع روشن نشدن PS4

آیا با راهکارهای رفع روشن نشدن PS4 آشنایی دارید؟ بسیاری از بازی‌های PS4 با روشن کردن کنسول بازی ویدیویی حتی پس از فشار دادن دکمه پاور با مشکل مواجه شده‌اند.  پریز برق و کابل ها به درستی وصل شده بودند و نمی توانستم بفهمم چرا جواب نمی دهد. همچنین مانند معمول هیچ صدای نور یا بوق را نشان نمی داد. دلایل رایجی برای این وجود دارد. این آسیب سخت افزاری به کنسول شما، نقص در نوار برق، کابل یا پریز برق، تجمع گرد و غبار و حشرات و مشکلات نرم افزاری است.

روشن نشدن PS4
روشن نشدن PS4

چرا PS4 من روشن نمی شود

چند دلیل رایج و مهم وجود دارد که باعث می شود با مشکل روشن نشدن PS4 خود مواجه شوید. منبع تغذیه می تواند دلیل اصلی روشن نشدن PS4 باشد. ابتدا باید بررسی کنید که PS4 به درستی به دوشاخه برق وصل شده باشد و کابل استفاده شده برای اتصال PS4 در وضعیت خوبی باشد یا خیر. اگر کابل برق شل باشد، منبع تغذیه به درستی کار نمی کند. بنابراین PS4 نمی تواند روشن شود.

گاهی اوقات از نوارهای برق استفاده می کنیم. اگر پاور استریپ‌ها قادر به کنترل برق نیستند، که برای PS4 اجباری است، این یک دلیل دیگر است. اگر PS4 را به درستی با نوار برق وصل نکردید. باز هم دلیل دیگری شد. وجود حشرات داخل کنسول یکی از دلایل اصلی روشن نشدن PS4 است. سطح آن سیاه است و گرما دارد، بنابراین حشرات همیشه داخل کنسول قرار می گیرند.

اگر PS4 شما به طور غیرمنتظره ای خاموش شود و همزمان روشن نشود، ممکن است بیش از حد داغ شده باشد. اگر پریز برقی که برای وصل کردن PS4 استفاده می شود به درستی کار نمی کند، این نیز دلیلی برای روشن نشدن PS4 خواهد بود. آسیب کنسول و مشکلات نرم افزاری ممکن است دلیل روشن نشدن PS4 باشد.

راه های آسان برای تعمیر PS4 که روشن نمی شود

ما چند روش آسان را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند به شما در حل مشکل PS4 که روشن نمی شود کمک کند.

تنظیم مجدد اتصال برق

موثرترین و ساده ترین روش برای تعمیر PS4 که روشن نمی شود، تنظیم مجدد اتصال برق است. این اولین و مهمترین مرحله ای است که می توانید اجرا کنید. قبل از شروع، مطمئن شوید که PS4 شما کاملاً خاموش است.

سپس کابل برق را برای حداقل 30 ثانیه از PS4 جدا کنید. پس از 30 ثانیه، می توانید آن را دوباره وصل کنید و اکنون می توانید کنسول را روشن کنید. اگر کار نکرد و PS4 هنوز کار نمی کند، به سراغ گزینه بعدی بروید.

Power Cycle کنسول PS4

ممکن است اکثر کاربران با اولین روش ساده مشکل را برطرف کرده باشند. اما به طور اجتناب ناپذیر درصد کمی وجود خواهد داشت که هنوز نمی توانند PS4 خود را روشن کنند. برای چنین کاربرانی روش بعدی را امتحان کنید.

این یک روش ساده دیگر است.

  • کنسول را با نگه داشتن دکمه پاور خاموش کنید تا چراغ چشمک زن سفید خاموش شود، حتی اگر قبلاً خاموش باشد.
  • هنگامی که چراغ های سوراخ روی کنسول خاموش می شوند، ممکن است نزدیک به 30 ثانیه طول بکشد.
  • سپس تمام کابل های برق متصل به کنسول خود را بردارید. اجازه دهید کنسول شما حداقل 20 دقیقه استراحت کند.
  • اکنون کنسول شما قطع شده است، حتی اگر هنوز باید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • سپس کنسول را وصل کنید و بررسی کنید که آیا روشن است یا خیر.

از کابل متفاوت استفاده کنید

کابل برقی که استفاده می کنید ممکن است آسیب دیده باشد. بنابراین ابتدا کابل برق خود را برای هر گونه آسیب فیزیکی، خواه وجود داشته باشد یا نه، بررسی کنید. اگر کابل از نظر فیزیکی آسیب دیده است، آن را با کابل دیگری تعویض کنید. اکنون می توانید بررسی کنید که آیا کنسول روشن می شود یا خیر.

گاهی اوقات هیچ آسیب قابل مشاهده ای به کابل نمی رسد. در چنین شرایطی، می توانید کابل را با کابل دیگری جایگزین کنید و بررسی کنید که آیا کنسول روشن می شود یا خیر.

معمولاً PS کابل های برق IEC C7 را ترجیح می دهد. ایکس باکس وان اس و سایر دستگاه‌های الکترونیکی نیز همین امر را ترجیح می‌دهند.

این کابل قادر است برق مورد نیاز PS4 و سایر دستگاه ها را تامین کند. این کابل های با کیفیت را در فروشگاه های برق پیدا خواهید کرد.

پریز برق با کاربر متفاوت

در برخی شرایط، به جای وصل کردن مستقیم آنها به منبع تغذیه، باید از نوارهای برق استفاده کنیم. اگر از نوارهای برق استفاده می کنید، یکی دیگر را امتحان کنید یا کنسول را مستقیماً به منبع برق وصل کنید.

سپس بررسی کنید که آیا کنسول شما روشن است یا خیر. در غیر این صورت، هر دستگاه دیگری را به همان پریز برق وصل کنید و بررسی کنید که آیا آن دستگاه روشن است یا خیر. اگر هم روشن نمی شود، باید از یک نوار برق یا دوشاخه دیگر برای اتصال PS4 استفاده کنید.

توجه: بهتر است هنگام تست PS4 خود از دوش برق پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل اضافه بار شود و منجر به خطر آتش سوزی شود.

کنسول را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

اگر کنسول به دلیل مشکلات نرم افزاری روشن نمی شود، راه اندازی مجدد آن در حالت ایمن می تواند مشکل را برطرف کند.

  • دکمه پاور را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا کنسول شما به طور کامل خاموش شود و همه کابل ها به غیر از کابل برق از کنسول جدا شوند.
  • دکمه پاور PS4 خود را فشار دهید و حدود 8 ثانیه نگه دارید. در این مدت دو صدای بوق را خواهید شنید. درست پس از صدای بوق دوم، می توانید صفحه سیاهی را با پیام «PS4 خود را با استفاده از کابل USB وصل کنید» مشاهده کنید و سپس دکمه «PS» را فشار دهید. بنابراین از اینجا، سیستم شما می تواند در حالت امن راه اندازی شود.
  • اکنون باید کنترلر و PS4 خود را با کابل USB وصل کنید. یک دکمه PS در مرکز کنترلر وجود دارد و سپس آن دکمه را فشار دهید.
  • از لیست گزینه هایی که روی صفحه ظاهر می شود، گزینه “Restart” را انتخاب کنید.

کنسول PS4 را تمیز کنید

فرض کنید برای مدت طولانی از PS4 خود استفاده نکرده اید. احتمال تجمع گرد و غبار بسیار زیاد است. در عین حال، اگر به طور منظم از PS4 خود استفاده می کنید، تمیز نکردن آن از گرد و غبار نیز دلیل بزرگی برای شروع نکردن است.

بنابراین در هر دو مورد، باید کنسول خود را از گرد و غبار تمیز نگه دارید و به درستی از آن نگهداری کنید. می توانید از هوای فشرده برای تمیز کردن گرد و غبار داخل و اطراف پورت برق کنسول استفاده کنید. در حین انجام این فرآیند باید بسیار مراقب باشید که گرد و غبار را از سوراخ های هواکش کنسول خود خارج کنید.

اشکالات دشمن مضر دیگری در PS4 ما هستند. در نتیجه استفاده از PS4 کمی گرما تولید می کند. بنابراین این یک مکان راحت برای ترک اشکال است. بنابراین اگر بسیاری از آنها از PS4 ما به عنوان پناهگاه استفاده کنند، به شدت روی کنسول تأثیر می گذارد و دلیلی برای شروع نکردن می شود. اگر متوجه شدید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا آن اشکالات را برطرف کرده و کنسول را به خوبی تمیز کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *