نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن شارژ بی سیم سونی

دلایل کار نکردن شارژ بی سیم چیست؟ شارژ بی سیم یک تحول تکنولوژی شگفت انگیز است زیرا برای شارژ موبایل خود نیازی به حمل سیم های زیادی ندارید. کافی است دستگاه را روی پد شارژ قرار دهید تا ظرف یک ثانیه شارژ شود. بیایید به تمام دلایل احتمالی که می تواند شارژ بی سیم سونی شما را نیز متوقف کند نگاهی بیاندازیم.

دلایل کار نکردن شارژ بی سیم
دلایل کار نکردن شارژ بی سیم

چرا شارژ بی سیم سونی کار نمی کند

شارژ بی سیم ضعیف تر از شارژ سیمی است. بنابراین، باید از یک پریز برق سازگار با شارژر بی سیم خود استفاده کنید. قبل از شروع، چند راه حل ساده و سریع را با شارژر خود امتحان کنید. ممکن است شروع به کار کند

  • یک آداپتور برق دیگر را امتحان کنید
  • کابل شارژ USB دیگر را امتحان کنید
  • قاب موبایل خود را بردارید و گوشی موبایل خود را شارژ کنید
  • محل شارژر خود را تغییر دهید

اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، باید تمام دلایل احتمالی را بدانید زیرا شما نیز با یکی از دلایل مواجه هستید.

مسئله سازگاری

اگر به تازگی یک شارژر بی سیم برای سونی خود خریداری کرده اید، بررسی کنید که با موبایل شما سازگار باشد. برخی از شارژرهای بی سیم با همه موبایل های اندرویدی سازگار نیستند. مهم نیست که کدام مارک شارژر را خریداری کرده اید. می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید که آیا شارژر شما با تلفن همراه شما سازگار است یا خیر. باید بررسی کنید که موبایل شما چقدر برای شارژ نیاز دارد. سپس بهتر است یک شارژر بی سیم سازگار انتخاب کنید.

بررسی کنید گزینه شارژ بی سیم سریع شما روشن است.

اگر از شارژر بی سیم سازگار استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا شارژ بی سیم سریع شما روشن است یا خیر. برای بررسی اینکه آیا شارژ بی سیم شما روشن است، این مراحل را دنبال کنید.

  • به برنامه تنظیمات بروید
  • گزینه Device care را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید
  • روی نماد “باتری” کلیک کنید، دو یا سه گزینه را مشاهده خواهید کرد
  • روی شارژ بی سیم سریع کلیک کنید

تمام شد و شارژ بی سیم سریع سونی شما فعال شده و آماده استفاده است. شارژر بی سیم را به برق وصل کنید و تلفن همراه خود را قرار دهید تا بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

روشن کردن شارژ بی سیم
روشن کردن شارژ بی سیم

سونی خود را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد هر تلفن همراه اندرویدی ضروری است زیرا اشکالات جزئی را برطرف می کند و برای عملکرد روان دستگاه مهم است. اگر مدت زیادی است که موبایل خود را راه اندازی مجدد نکرده اید، برای مشکل شارژ بی سیم آن را مجددا راه اندازی کنید. این مراحل را برای راه اندازی مجدد سونی خود دنبال کنید.

  • ولوم پایین و دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید
  • منوی “خاموش خاموش” و “ریستارت” ظاهر می شود.
  • بر روی دکمه “Restart” کلیک کنید

تلفن همراه شما به طور خودکار خاموش و روشن می شود. اگر نمی توانید از صفحه نمایش تلفن همراه استفاده کنید یا پاسخگو نیست، دکمه کاهش صدا و دکمه کناری را با هم به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا تلفن همراه دوباره راه اندازی شود.

سونی خود را به روز کنید

گاهی اوقات نرم افزارها و برنامه های تلفن همراه شما به روز رسانی های معلق دارند که در پس زمینه اجرا می شوند. نکته دیگر این است که برخی از برنامه هایی که دانلود کرده اید در پس زمینه اجرا می شوند و باتری را تخلیه می کنند.

از آنجایی که شارژر بی سیم کندتر از شارژ سیمی است، این برنامه ها انرژی منتقل شده توسط شارژر بی سیم را تخلیه می کنند و شما متوجه هیچ شارژی روی صفحه نمایش تلفن همراه خود نمی شوید. به روز رسانی نرم افزار و برنامه های تلفن همراه خود نیز مفید خواهد بود. برای به روز رسانی نرم افزار، این مراحل را دنبال کنید.

  • به برنامه تنظیمات بروید
  • به‌روزرسانی‌های سیستم یا به‌روزرسانی نرم‌افزار را جستجو کنید
  • بررسی کنید که آیا تلفن همراه شما به‌روزرسانی‌های معلق دارد یا خیر
  • آن را از طریق داده تلفن همراه یا وای فای به روز کنید

لطفاً به روز رسانی برنامه را از فروشگاه بازی بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را به روز کنید. سپس موبایل خود را بین پد شارژ قرار دهید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

منابع برق خراب است

 سونی مشکلی ندارد. وقت آن است که شارژر بی سیم خود را بررسی کنید.

قبل از بررسی هر چیز دیگری:

  • منابع برق را بررسی کنید تا ببینید آیا از جایی شکسته یا آسیب دیده اند.
  • آداپتور برق را بررسی کنید و همچنین بررسی کنید که پورت USB آن در داخل خراب است.
  • کابل شارژ USB را از هر دو طرف بررسی کنید. شکسته یا آسیب دیده است. ممکن است سیم داخل کابل به دلیل پیچ خوردگی سیم پاره شده باشد.
  • شارژر خود را با یک پریز برق دیگر بررسی کنید. اگر یک مورد آسیب دیده است، آن را تعویض کنید و دوباره سعی کنید موبایل خود را شارژ کنید.

قاب موبایل ضخیم یا نازک

شارژ بی سیم با قاب های ضخیم موبایل متوقف می شود. بنابراین، هنگام شارژ باید از یک قاب نازک موبایل استفاده کنید. تقریباً همه شارژرهای بی سیم با یک قاب ضخیم موبایل کار می کنند که بیش از 3 میلی متر نباشد. فرض کنید که احساس می کنید قاب موبایل شما دلیلی برای مشکل می شود.

در این صورت می توانید یک قاب موبایل جدید را به صورت آنلاین و آفلاین خریداری کنید که مخصوص شارژ بی سیم ساخته شده و کیس موبایل Qi-friendly نامیده می شود. بنابراین، یک کیس موبایل سازگار با Qi مشکل شما را برطرف می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: روشن کردن شارژ بی سیم سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *