نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل و علائم خرابی هارد پلی استیشن

خرابی هارد پلی استیشن . یکی از بدترین شرایطی که کاربران PS4 ممکن است با آن مواجه شوند، خرابی هارد PS4 است. اگر خرابی جدی باشد، PS4 اصلا کار نخواهد کرد. در غیر این صورت، خرابی سطح پایین ممکن است باعث تاخیر/ کندی عملکرد PS4 یا حتی خرابی شود. نکته بد در اینجا این است که این یک مسئله غیر معمول نیست، بلکه یکی از مواردی است که اتفاق می افتد. و چه قبلاً خرابی هارد PS4 را تجربه کرده باشید یا نه، همیشه خوب است که خود را در مورد این وضعیت آموزش دهید تا بدانید در صورت وقوع چگونه به درستی با آن برخورد کنید.

خرابی هارد پلی استیشن

نقص مکانیکی و خرابی هارد پلی استیشن

در حالی که بیشتر اجزای PS4 الکتریکی هستند، هارد دیسک یکی از معدود قطعات مکانیکی است. بنابراین، ناگزیر در یک نقطه شکست خواهد خورد. این نوع خرابی زمانی رخ می دهد که هد خواندن-نوشتن یا سایر اجزاء در نتیجه سایش و پارگی معمولی معیوب شوند.

شکست منطقی

این به خرابی غیر فیزیکی اشاره دارد، یا به عبارت دیگر زمانی که آسیب در ساختار فایل یا نرم افزار هارد دیسک به جای سخت افزار واقعی رخ می دهد. عوامل زیادی می توانند در شکست منطقی نقش داشته باشند، از جمله آلودگی به بدافزار، خطای انسانی و فایل های خراب. گاهی اوقات خرابی می تواند به اندازه کافی گسترده باشد که سیستم بوت نشود. در بیشتر موارد خرابی منطقی، یک نرم افزار بازیابی هارد دیسک می تواند با موفقیت داده ها را بازیابی کند زیرا هیچ آسیبی به سخت افزار درایو وارد نمی شود.

خرابی هارد پلی استیشن علائم و دلایل

انواع مختلفی از خرابی هارد PS4 وجود دارد. یک مورد واضح وجود دارد، جایی که هارد PS4 شما به طور کامل کار نمی کند. شاید کنسول شما حتی هنگام راه‌اندازی آن را تشخیص ندهد و پیامی ببینید که PS4 شما هارد دیسک ندارد (کد خطا CE-34335-8)، یا شاید کنسول PS4 شما شروع به بوت شدن کند و نتواند از آن عبور کند.

همچنین خرابی های ظریف تری در هارد PS4 وجود دارد که به نظر می رسد درایو در حال کار است، اما مشکلاتی وجود دارد. PS4 شما ممکن است گهگاه یخ بزند، ممکن است صداهای غیرعادی را از درایو بشنوید، یا ممکن است با خراب شدن داده ها مواجه شوید.

هر نوع صدای کلیک از یک درایو مکانیکی نشانه بدی است. این نشان می دهد که هدی که داده ها را از صفحات روی درایو می خواند و می نویسد، از کار افتاده است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، بهتر است درایو را به طور کامل خاموش کنید و اگر اطلاعات هارد PS4 برای شما ارزشمند است، نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما هیچ صدای عجیبی از یک درایو حالت جامد نخواهید شنید، زیرا آنها هیچ قطعه متحرکی ندارند.

علت های اصلی خرابی هارد

خرابی هارد دیسک به وضعیتی اطلاق می شود که درایو دیسک سخت شروع به کار نکردن می کند و اطلاعات ذخیره شده غیرقابل دسترس می شود. متأسفانه، هارد دیسک عمر محدودی دارد. طول عمر معمولی هارد دیسک چیزی بین 3-5 سال است. این به سادگی به میزان کار روزانه هارد دیسک بستگی دارد. همچنین شرایط محیطی نقش اساسی در تعیین طول عمر هارد دیسک دارد. به عنوان یک دستگاه سخت افزاری، هارد دیسک مستعد مشکلات و خطاهای شدید است. خرابی هارد PS4 یکی از آزاردهنده ترین شرایطی است که می توانید با آن روبرو شوید.

بنابراین، از آنجایی که هارد PS4 یک دستگاه مکانیکی است، در معرض فرسودگی است، حتی اگر بهتر از فرزندان خود با آن رفتار کنید. حدود 60 درصد از خرابی هارد دیسک از طریق خرابی مکانیکی قابل پیش بینی رخ می دهد و 40 درصد باقیمانده از خرابی ها به دلیل استفاده نادرست رخ می دهد.

علائم خرابی هارد

هارد درایوها به طرق مختلف مستعد خرابی هستند، بنابراین علائم خرابی هارد دیسک می تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که برخی از علائم زیر می تواند نشانه مشکلات دیگری نیز باشد و لزوماً نشان دهنده خرابی هارد دیسک نیست. در موارد عدم اطمینان، بهتر است کنسول PS4 را برای ارزیابی حرفه ای توسط یک تکنسین استفاده کنید.

برخی از رایج ترین علائم خرابی هارد دیسک عبارتند از:

  • گرمایش غیر معمول یا بیش از حد.
  • خطاهای مکرر خواندن یا نوشتن دیسک.
  • خرابی یا یخ زدن مکرر PS4، چه در حین راه اندازی یا انجام وظایف.
  • دسترسی به پوشه ها و فایل ها امکان پذیر نیست.
  • داده های ناپدید شدن
  • هارد دیسک برق دارد اما نمی تواند عملکردهای معمول را انجام دهد.
  • سیستم PS4 نمی تواند هارد دیسک را تشخیص دهد یا کاراکترهای بی معنی را نمایش می دهد.
  • هارد دیسک قابل دسترسی است اما عقب مانده یا به نظر می رسد که “هنگ” است.
  • صداهای غیرمعمول، از جمله کلیک غیرقابل توضیح، جیغ زدن یا ساییدن.

به طور کلی، همه کنسول‌های بازی مشکل دارند، اما نیازی نیست که از خرابی هارد درایو وحشت کنید، مگر اینکه یک یا چند مورد از علائم بالا ظاهر شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای قالب هارد PS4

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «دلایل و علائم خرابی هارد پلی استیشن»

  1. کنسول من کاملا سالم بود و ۱۴ ،۱۵ تا بازی داخلش بود ،اما یه روز روشن کردم و یه پیام داد که از 6.0 update بشه به 6.1،دو سه جا پرسیدم گفتن هارد سوخته،و این که تعمیر بهتره یا تعویض؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *