نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل خاموشی بلندگوهای سینما خانگی

خاموشی بلندگوهای سینما خانگی/ صدای خفه شده می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله ساخت اتاق، عایق صوتی ضعیف و کابل های ارزان و آسیب دیده بلندگو. چند ترفند وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن بهترین عملکرد سیستم صوتی خود امتحان کنید. از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید با ایستادن در قسمت های مختلف اتاق در حین پخش انواع موسیقی به شما کمک کند تا منبع مشکل را شناسایی کنید. به دستگاه صوتی دیگری بروید. در برخی موارد، مشکل ممکن است منبع صدا باشد. اگر مشکل ظاهری با یک استریو متفاوت وجود نداشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که آن بلندگو باشد. کابل‌های بلندگو را بررسی کنید و سعی کنید آن‌ها را برای مجموعه دیگری تغییر دهید. بررسی کنید که آیا مشکلات آشکاری مانند پارگی یا خوردگی وجود دارد یا خیر. اگر متوجه صداهای ترق و ترق می‌شوید یا زمانی که صدا به بلندگوها می‌رسد، ممکن است مشکل از کابل‌ها باشد. نوار صوتی با کیفیت بهتر نصب کنید. اگر مشکل این است که بلندگوهای شما صدای زیادی تولید نمی کنند، نوار صوتی می تواند جایگزین آسان تری برای دریافت بلندگوهای جدید باشد.

خاموشی بلندگوهای سینما خانگی

چرا صدای فراگیر خفه می شود

صدای فراگیر بسیار متفاوت از صدای استریو است. ایده این است که شما صداهای هر 5 بلندگو را دقیقاً با همان سطح و وضوحی که در دنیای واقعی می شنوید می شنوید. همین امر در مورد صداهای باس (فرکانس پایین) و تریبل (فرکانس بالا) صدق می کند.

اما، وقتی صحبت از بلندگوهای تلویزیون شما می شود، همه چیز عالی نیست. صدا قبل از اینکه به 5 بلندگو برسد از طریق سیم ها و اجزای متعددی اجرا می شود. از آنجایی که صدا از طریق هر جزء منتقل می شود، تحت تأثیر سیم کشی نامناسب و طراحی ضعیف قرار می گیرد. در قلب مشکل، کابل بلندگو با طراحی ضعیف است. از آنجایی که بخشی از سیستم صدای فراگیر است، باید حداقل به اندازه سایر اجزای سیستم با کیفیت باشد.

به دلیل نحوه اتصال، کابل بلندگو احتمالا یکی از اجزایی است که بیشتر از یک مشکل سیم‌کشی دارد. اگر بیش از یک مجموعه بلندگو دارید، احتمالاً با جدا شدن سیم بلندگو آشنا هستید. با جدا شدن سیم بلندگوی بزرگ، صدا تحت تأثیر هر یک از شکاف ها قرار می گیرد. یک شکاف منفرد می تواند تفاوت های قابل توجهی در حجم و وضوح ایجاد کند.

موانع صدا

هنگام ارائه صدا در اتاق نشیمن، عوامل متعددی می تواند مانع از رسیدن صدا به گوش شما شود و در نتیجه صدایی خفه شود. در بیشتر موارد، معمولاً انسدادی وجود دارد که مسیر صدا را مسدود کرده و مانع از رسیدن آن به گوش شما می شود. بنابراین، اگر صدای خفه‌ای را در اتاق نشیمن خود تجربه می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید چه چیزی می‌تواند صدا را مسدود کند. در اینجا برخی از موانع احتمالی وجود دارد.

سیم کشی معیوب

اگر فقط می توانید صدا را در یک بلندگو بشنوید، بهترین چیزی که باید بررسی کنید سیم کشی داخل واحد بلندگو است. سعی کنید کانکتور کابل بلندگوی دیگری را به همان خروجی بلندگو وصل کنید تا زمانی که صدا را از هر دو بلندگو بشنوید. اگر در سیم‌کشی داخل اسپیکر ایرادی وجود داشت، در این صورت اسپیکر با سیم‌کشی معیوب اکنون باید صدا تولید کند. اگر اینطور نیست، ممکن است نقص دیگری داشته باشید، مانند خراب شدن درایور بلندگو، و باید واحد بلندگوی خود را به تعمیرگاه صدا ببرید.

داشتن تنظیمات اشتباه در گیرنده AV شما

تنظیم اشتباه روی AV دریافتی شما می تواند بر سیستم صدای فراگیر شما تأثیر بگذارد. ممکن است تفاوت های جزئی در تنظیمات صدای فراگیر شما وجود داشته باشد. نمی‌توانم به شما بگویم چه چیزی برای شما بهتر عمل می‌کند، زیرا بستگی به نوع بلندگوهایی که دارید، چه نوع سیستم سینمای خانگی دارید و چه چیزی را بیشتر دوست دارید، دارد. بنابراین یک گزینه این است که این کار را با آزمون و خطا انجام دهید – سعی کنید تنظیمات گیرنده AV خود را تغییر دهید، آن را آزمایش کنید و ببینید تفاوت به نظر می رسد.

آموزش تعویض بلندگوی گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *