نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل اجرا نشدن بازی در ایکس باکس

اجرا نشدن بازی در ایکس باکس، اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است برای هر کسی بیافتد و اوقات فراغت ما را خراب کند. ایکس باکس از کنسول‌های نسل نهمی می‌باشد که توسط غول فناوری مایکروسافت تولید و عرضه می‌شود. ایکس باکس با انحصاری کردن بسیاری از بازی‌ها، سعی در به چالش کشیدن رقیب دیرینه خود، یعنی پلی استیشن دارد و برای این عرصه، بهترین و قوی‌ترین کنسول را با کمک مهندسین نخبه طراحی کرده است. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی با مشکل اجرا نشدن بازی در ایکس باکس مواجه شده‌اید و نمی‌دانید چکار کنید؛ نگران نباشید ما آمده‌ایم تا به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید.

ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن
ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن

رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ایکس باکس

 

مشکلی همچون اجرا نشدن بازی در ایکس باکس، علت‌های مختلفی دارد که در ادامه با هم به آنها می‌پردازیم. روش‌های رفع ایراد در ایکس باکس عبارتند از:

  • کثیف بودن دیسک
  • ضربه و فشار کوچک به درایور
  • نصب بازی در ایکس باکس
  • کندل لیبل ( برچسب ) دی وی دی بازی‌ها
  • اجرای بازی با Xbox live
  • پیکربندی هارد
تعمیرات ایکس باکس
تعمیرات ایکس باکس

کثیف بودن دیسک

یکی از دلایل، کثیف بودن دیسک می‌باشد. این کثیفی می‌تواند با گرد و غبار، مواد غذایی و حتی خط و خش ایجاد شود و همین موضوع باعث می‌شود لنز به درستی نتواند اطلاعات روی دیسک را بخواند و بازی اجرا نشود. برای رفع این مشکل، ابتدا دیسک را با استفاده از محلول مخصوص تمیز کردن دیسک، خمیر دندان یا آب بشویید. سپس با یک پارچه تمیز به آرامی تمیز کنید و پس از خشک شدن دیسک، آن را درون کنسول بگذارید و بازی را اجرا کنید.

ضربه و فشار کوچک به درایور

یک ضربه کوچک یا فشار بخش درایور ایکس باکس، احتمالا مشکل اجرا را حل می‌کند. دقت کنید فشاری که می‌آورید، خیلی آرام باشد.

نصب بازی در ایکس باکس

می‌توانید از شر دیسک خلاص شوید و بازی را در ایکس باکس نصب کنید تا دیگر نیازی به دیسک نداشته باشید.

کندل لیبل ( برچسب ) بازی

مخدوش شدن لیبل دیسک بازی، در 60% مواقع باعث اجرا نشدن بازی در ایکس باکس می‌شود. به این دلیل که دیسک سبک‌تر می‌شود و با سرعت بیشتری در درایور می‌چرخد. اگر لیبل دیسکتان نصف و نیمه مخدوش شده، با استفاده از مواد محلولی مانند استون، قسمت‌های باقیمانده را پاک کنید و سپس دیسک را در کنسول گذاشته و اجرا شدن بازی را امتحان کنید.

اجرای بازی با Xbox live

گاهی اوقات بازی آپدیت می‌شود یا دیتابیس آن خراب می‌شود و با مشکل روبرو می‌شوید. با استفاده از این سرویس، بازی به آخرین نسخه آپدیت می‌شود و این مشکل برطرف خواهد شد.

پیکربندی هارد

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و جوابگو نبود، به سراغ این روش بیایید. در طول گذر زمان فایل‌های اضافی بازی‌ها در حافظه ثبت می‌شود که در آینده سبب اجرا نشدن بازی در ایکس باکس یا اختلالات دیگر می‌گردد. بدین منظور توصیه می‌کنیم هر 6 ماه یکبار، کش حافظه هارد را پاک کنید. کافیست به بخش Setting ایکس باکس بروید و روی گزینه Storage Device کلیک کنید؛ سپس هارد را انتخاب کنید و دکمه X را فشار دهید تا وارد تنظیمات شود. به دنبال گزینه Clear Cache بگردید و آن را بزنید. پس از انجام این مراحل، کنسول را خاموش کرده و دوباره روشن کنید؛ حال بازی را اجرا کنید. اگر اجرا نشد، با کارشناسان نمایندگی تعمیرات ایکس باکس تماس بگیرید.

ریست کردن ایکس باکس
ریست کردن ایکس باکس

نتیجه گیری

تمامی روش‌های گفته شده در این مقاله، از بروزترین منابع تعمیرات ایکس باکس و شرکت مایکروسافت بهره‌گیری شده است. اگر تمام موارد بالا را امتحان کردید، اما باز هم مشکل اجرا نشدن بازی در ایکس باکس پابرجا است، با مرکز تعمیرات ایکس باکس تماس بگیرید و مشکل خود را بازگو کنید. کارشناسان نمایندگی تعمیرات ایکس باکس در و تعمیر پلی استیشن، به شما در حل مشکل‌تان کمک خواهند کرد. اگر کارشناس تشخیص دهد که کنسول باید تعمیر شود، می‌توانید درخواست سرویس تعمیرات ایکس باکس در محل کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک تعمیرکار به محل شما اعزام کنیم تا مشکل اجرا نشدن بازی در ایکس باکس را برطرف کند.

‫2/5 ‫(5 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *