نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی سونی

خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی به چه دلیلی اتفاق می افتد؟ هیچ بحثی وجود ندارد که اتصال داده 3G و 4G بسیار منعطف تر و راحت تر است، اما شما نمی توانید سرعت برتر Wi-Fi را شکست دهید. بسته به شرکت مخابراتی‌تان، می‌توانید با استفاده از اتصالات Wi-Fi هر زمان که می‌توانید از پرداخت صورت‌حساب‌های تلفن بزرگ جلوگیری کنید. در حالی که همه اینها عالی هستند، واضح است که Wi-Fi تمایل زیادی به تخلیه باتری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سعی می کنند این عملکرد را بهینه کنند و آن را کمتر از چرخه عمر باتری قاتل کنند. مسلم است که عملکرد Wi-Fi در اکثر پایانه ها بسیار عالی نیست، زیرا بسیاری از کاربران گزارش می دهند که Wi-Fi Android آنها به طور تصادفی خاموش می شود و به داده های تلفن همراه باز می گردد. زمانی که تلفن بیکار است یا زمانی که عمل خاصی انجام شده باشد، این اتفاق می افتد.

خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی
خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی

دلایل خاموش شدن مداوم اتصال Wi-Fi گوشی سونی

از آنجایی که این مشکل دلایل بالقوه متعددی دارد، ما راهنمای اصلی روش‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که به احتمال زیاد مشکل شما را حل می‌کند. اما ابتدا، بیایید به رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود Wi-Fi شما دائماً خاموش و روشن شود نگاهی بیندازیم.

قبل از اینکه به مسائل فنی بپردازیم، اجازه دهید احتمال وجود یک روتر معیوب را از بین ببریم. سعی کنید به یک شبکه Wi-Fi دیگر متصل بمانید یا روتر فعلی را با دیگری تعویض کنید. اگر مشکل تکرار نشد، به یک روتر جدید نیاز دارید.

اکنون که دلایل را می دانیم، بیایید راه حل ها را ببینیم. مطمئن شوید که هر راهنما را به ترتیب دنبال کرده اید تا زمانی که راه حلی را پیدا کنید که برای دستگاه شما کارآمد باشد.

روش 1: روشن نگه داشتن وای فای در هنگام خواب

این شاید مقصر شماره یک خاموش کردن وای فای باشد. بسیاری از تلفن‌ها دارای قابلیتی هستند که به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری با غیرفعال کردن اتصال Wi-Fi زمانی که تلفن شما در حالت بیکار است، به کار می‌رود. بسته به سازنده شما، می توانید آن را در زیر تایمر Wi-Fi، Wi-Fi Sleep یا نامی مشابه پیدا کنید. در اینجا نحوه خاموش کردن آن آمده است:

  • به تنظیمات > وای فای بروید و روی دکمه عمل (دکمه بیشتر) ضربه بزنید.
  • به Advanced بروید و روی Wi-Fi timer ضربه بزنید.
  • بررسی کنید که آیا تایمر انتخاب شده است یا خیر. اگر هست، آن را خاموش کنید.
  • به Settings > Location > Menu Scanning بروید و آن را روی Wi-Fi scanning قرار دهید.
  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • بررسی کنید که آیا Wi-Fi همچنان قطع می شود یا خیر. اگر همچنان ادامه دارد، به اصلاح بعدی بروید.

روش 2: بهینه ساز اتصال را خاموش کنید

Connection Optimizer یکی از ویژگی های سونی است اما با نام های مختلف در اکثر دستگاه ها قابل یافتن است. با توجه به اتصال بهتر، با تغییر خودکار بین Wi-Fi و داده، تجربه کاربر را بهبود می بخشد. اما، در بسیاری از مواقع این کار باعث می‌شود تلفن شما بی‌خیال بین وای‌فای و داده‌های تلفن همراه جابه‌جا شود.

اکنون، به خاطر داشته باشید که مسیر دقیق در تولیدکنندگان مختلف متفاوت است، اما مکان تقریباً یکسان است. در اینجا نحوه خاموش کردن Connection Optimizer آمده است:

  • به Settings > More Networks > Mobile Networks بروید.
  • روی Connection Optimizer ضربه بزنید.
  • تنظیمات را خاموش کنید و گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید.

روش 3: خاموش کردن حالت ذخیره باتری

برخی از دستگاه ها هنگام صرفه جویی در باتری بسیار تهاجمی تر از سایرین هستند. اچ‌تی‌سی و هواوی به این دلیل معروف هستند که اجازه نمی‌دهند تخلیه‌کننده‌های انرژی بیش از حد باتری آن‌ها را بخورند. برخی از حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی وای‌فای را هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود به‌طور خودکار خاموش می‌کنند.

اگر فقط به خاطر یک یا دو ساعت بیشتر گوشی خود را دائماً در حالت صرفه جویی در باتری قرار می دهید، ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید. بیایید حالت ذخیره انرژی را غیرفعال کنیم و ببینیم که آیا مشکل خود به خود حل می شود یا خیر:

  • به تنظیمات > باتری بروید.
  • کلید کنار حالت ذخیره انرژی را غیرفعال کنید.
  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • وای فای را روشن کنید و برای مدتی بیکار بگذارید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به روش بعدی بروید.

روش 4: غیرفعال کردن مکان با دقت بالا

همانطور که می دانید گوشی شما در هنگام استفاده از GPS قادر است با چند حالت کار کند. اگر GPS شما روی دقت بالا تنظیم شده باشد، از Wi-Fi نیز برای مثلث بندی موقعیت شما و بهبود دقت مکان استفاده می کند. بنا به دلایلی، این کار تضاد را تسهیل می کند و ممکن است باعث راه اندازی مجدد وای فای شما شود. در اینجا نحوه اطمینان از عدم استفاده سرویس های مکان از Wi-Fi شما آورده شده است:

  • به Settings > Security & Privacy بروید و روی Location Services ضربه بزنید.
  • توجه: مکان ممکن است در تولید کنندگان متفاوت باشد. اگر نمی‌توانید سرویس‌های موقعیت مکانی را پیدا کنید، جستجوی زیر را به صورت آنلاین انجام دهید: «خدمات مکان + | مدل تلفن شما|».
  • بررسی کنید تا ببینید کدام حالت در حال استفاده است. به خاطر داشته باشید که علاوه بر دقت بالا، برخی از حالت‌های ذخیره باتری نیز از Wi-Fi استفاده می‌کنند.
  • مطمئن شوید که GPS Only را انتخاب کرده اید و دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: 4 اشتباه اصلی تار شدن تصاویر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *