نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

توضیحات کامل مشخصات PS5 Ray Tracing

آیا با مشخصات PS5 Ray Tracing  آشنایی دارید؟ این مقاله به بررسی ردیابی پرتوهای PS5 می‌پردازد، از جمله هر آنچه که می‌خواهید در مورد ردیابی پرتو PS5، ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری PS5، ردیابی پرتوهای AMD PS5 و غیره بیاموزید، آن را بخوانید و اطلاعات مورد نظر خود را از زیر بیابید.

مشخصات PS5 Ray Tracing
مشخصات PS5 Ray Tracing

Ray Tracing چیست

در زمینه گرافیک کامپیوتری سه بعدی، طبق ویکی پدیا، ردیابی پرتو نوعی فناوری رندر برای ایجاد تصویر از طریق ردیابی مسیر نور به صورت پیکسل در صفحه تصویر و شبیه سازی اثرات برخورد با اشیاء مجازی است.

این تکنیک می تواند درجه بالایی از واقع گرایی بصری را ایجاد کند، بیشتر از فناوری های رندر اسکن لاین معمولی، اما با هزینه محاسباتی بیشتر. این امر ردیابی پرتو را برای نرم‌افزارهایی که زمان نسبتاً طولانی‌تری برای رندر کردن گرافیک‌ها هزینه می‌کنند، مانند تصاویر کامپیوتری و جلوه‌های بصری فیلم و تلویزیون (VFX) تحمل می‌کند، اما برای برنامه‌های بلادرنگ، مانند بازی‌های ویدیویی، ضعیف‌تر است. که در آن سرعت در ارائه هر فریم بسیار مهم است.

ردیابی اشعه قادر به شبیه سازی اثرات نوری مختلف مانند پراکندگی، شکست، انعکاس، پدیده های پراکندگی (مانند انحراف رنگی) است. در حالی که ردیابی مسیر نوعی ردیابی پرتویی است که قادر به تولید عمق میدان، سایه‌های ملایم، نور غیرمستقیم، انسداد محیطی، تاری حرکت و کاستیک است. این یک روش رندر بی طرفانه است. با این حال، برای به دست آوردن تصاویر مرجع با کیفیت و بدون آثار نویز، باید پرتوهای زیادی را ردیابی کرد.

درباره PS5 Ray Tracing

همانطور که می توانید از مطالب بالا متوجه شوید، فناوری ردیابی پرتو بسیار سخت و محبوب است. بیشتر در فیلم ها استفاده می شود، اما چیزی نیست که در بازی های فعلی کنسول می بینید. با این حال، با PS5 قدرتمند، ردیابی اشعه دیگر در بازی های ویدیویی روی کنسول ها نادر نخواهد بود. و در حال حاضر بازی هایی با ردیابی پرتو مانند Ratchet & Clank: Rift Apart وجود دارد. با این حال، برخی از بازی‌ها مانند Demon’s Souls از ردیابی پرتو در PS5 پشتیبانی نمی‌کنند.

“شتاب ردیابی پرتو در سخت افزار GPU وجود دارد.” مارک سرنی، معمار سیستم پلی استیشن 5 گفت. او مایل است تاکید کند که ویژگی جدید ردیابی اشعه PS5 یک راه حل کامل است و روشن می کند که این یک تعمیر ساده در سطح نرم افزار نخواهد بود. PS5 از موتور گرافیکی مبتنی بر AMD Radeon RDNA 2 با حداکثر 2.23 گیگاهرتز (10.3 TFLOPS) استفاده می کند.

مشخصات PS5 Ray Tracing
مشخصات PS5 Ray Tracing

شرایط فعلی و آینده ردیابی پرتو

علاوه بر ردیابی پرتو PS5، جدیدترین نسل کنسول بازی مایکروسافت Xbox Series X که در 10 نوامبر 2020 منتشر شد، از ردیابی پرتو نیز پشتیبانی می کند. به نظر می رسد که ردیابی پرتو، فناوری داغ آینده در زمینه گرافیک است.

با این حال، برخی از مردم در مورد ردیابی پرتو خوش بین نیستند. اول از همه، رندر ردیابی پرتو در زمان واقعی از نظر محاسباتی سنگین است، به همین دلیل است که کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 20 دارای واحدهای ردیابی پرتوی اختصاصی هستند. در حالی که سایر پردازنده‌های گرافیکی از شبیه‌سازی نرم‌افزاری برای ارائه رندر ردیابی پرتو استفاده می‌کنند، که به اندازه کافی برای اجرای موثر ردیابی پرتو قدرتمند نیست.

بروزرسانی پلی استیشن 5 چگونه انجام می‌شود؟ مطالعه مقاله « راهنمای جامع بروز کردن سیستم عامل PS5 » در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند.

نکات مهم درباره مشخصات PS5 Ray Tracing

شما نمی توانید از ردیابی پرتو در یک بازی 4K در حالی که با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود استفاده کنید، مگر اینکه از یک رایانه بسیار قدرتمند مانند رایانه شخصی با GeForce RTX 2080 Super استفاده کنید. در غیر این صورت، تغییر به ردیابی پرتو مطمئناً نرخ فریم شما را در اکثر ماشین‌های قدرتمند کاهش می‌دهد، هرچند با فناوری نمونه‌گیری فوق‌العاده یادگیری عمیق (DLSS).

با این حال، ردیابی پرتوهای Xbox Series X و PS5، که هر دو از پردازنده‌های PC مشتق شده و پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده می‌کنند، می‌توانند همه اینها را تغییر دهند. مشخصات هر دو کنسول بهتر از یک کامپیوتر بازی رده بالا نیست. با این حال، بهینه‌سازی‌ها و نحوه کارکرد سخت‌افزار با هم در یک کنسول اختصاصی می‌تواند عملکرد بیشتری نسبت به مشخصات خام ارائه دهد.

بنابراین، قرار است در آینده از کنسول‌های بازی کامل ردیابی پشتیبانی کند. بنابراین، ترکیبی از رندرهای ردیابی پرتو و شطرنجی‌سازی سنتی‌تر برای تولید گرافیک و نورپردازی واقعی‌تر، کم‌تر و در عین حال مؤثرتر.

علاوه بر این، کنسول های جدید آینده می توانند ردیابی پرتو در بازی ها را عادی کنند. اگر کاربرانی که کنسول‌های پشتیبانی‌شده از ردیابی پرتویی دارند، بسیار بیشتر از رایانه‌های شخصی باشند، توسعه‌دهندگان به احتمال زیاد ردیابی پرتو را در بازی‌های خود تجهیز می‌کنند. و این می‌تواند به لطف بهینه‌سازی نرم‌افزار، ردیابی اشعه را کم‌تر کند. در نهایت، کاربرانی که رایانه‌هایی با کارت‌های گرافیکی کمتر قدرتمند دارند، همچنان می‌توانند از ردیابی اشعه لذت ببرند.

برای دریافت هرگونه خدمات در زمینه عیب‌یابی و تعمیر انواع پلی استیشن 5، کافیست روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح تا 8 شب با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *