نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیمات دمای رنگ و تلویزیون سونی

تنظیمات دمای رنگ و تلویزیون سونی چگونه انجام میشود؟ پس از راه اندازی و روشن کردن تلویزیون سونی یا ویدئو پروژکتور، کانال یا منبع محتوای دیگری را انتخاب کرده و شروع به تماشا می کنید. بیشتر اوقات، تنظیمات تصویر پیش فرض ارائه شده خوب به نظر می رسند. با این حال، سازندگان تلویزیون سونی چندین گزینه را برای تنظیم دقیق تصویر در نظر می گیرند.

تنظیمات دمای رنگ و تلویزیون سونی
تنظیمات دمای رنگ و تلویزیون سونی

گزینه های تنظیم کیفیت تصویر تلویزیون سونی

یکی از راه‌های تنظیم دقیق کیفیت تصویر تلویزیون سونی، از پیش تنظیم تصویر یا تصویر است. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استاندارد
  • واضح
  • سینما
  • بازی
  • ورزش ها
  • کاربر یا سفارشی

هر یک از پیش تنظیم ها تعیین می کند که تصاویر نمایش داده شده بر اساس منابع محتوای انتخاب شده چگونه به نظر می رسند. گزینه های User یا Custom اجازه می دهد تا تنظیمات از پیش تعیین شده را بر اساس اولویت بیشتر تنظیم کنید. در اینجا نحوه تجزیه این است:

  • روشنایی: نواحی تاریک را روشن تر یا تیره تر می کند.
  • کنتراست: مناطق روشن را روشن تر یا تیره تر می کند.
  • رنگ: اشباع (شدت) تمام رنگ های تصویر را افزایش یا کاهش می دهد.
  • رنگ (رنگ): مقدار سبز یا سرخابی را در تصویر تنظیم می کند (در درجه اول برای انتخاب رنگ پوست مناسب استفاده می شود).
  • وضوح: درجه کنتراست لبه را در تصویر تنظیم می کند. رزولوشن رو تغییر نمیده از این تنظیم کم استفاده کنید، زیرا می تواند مصنوعات لبه را نمایش دهد.
  • نور پس زمینه: خروجی نور از نور پس زمینه یا سیستم نور لبه برای تلویزیون سونی های LED و LCD را افزایش یا کاهش می دهد. این تنظیم برای تلویزیون سونی های پلاسما یا OLED در دسترس نیست.

علاوه بر تنظیمات فوق، یکی دیگر از تنظیمات از پیش تعیین شده (یا سفارشی) ارائه شده دمای رنگ است.

OLED تلویزیون چیست و چگونه کار می کند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مقالات دیگر ما در service-sony.ir را مطالعه کنید.

دمای رنگ چیست

دمای رنگ اندازه گیری فرکانس های نوری است که از یک سطح سیاه هنگام گرم شدن ساطع می شود. با گرم شدن سطح سیاه، نور تغییر رنگ می دهد. اصطلاح قرمز داغ اشاره ای است که به نظر می رسد نور ساطع شده قرمز باشد. با گرمای بیشتر، رنگ ساطع شده از قرمز، زرد و در نهایت به سفید (سفید-گرم) و سپس آبی می شود.

دمای رنگ با استفاده از مقیاس کلوین اندازه گیری می شود.

  • سیاهی مطلق صفر کلوین است.
  • سایه های قرمز از حدود 1000 تا 3000 هزار متغیر است.
  • سایه های زرد از 3000 تا 5000 هزار متغیر است.
  • سایه های سفید از 5000 تا 7000 هزار متغیر است.
  • رنگ آبی از 7000 تا بیش از 10000 هزار متغیر است.
دمای رنگ چیست
دمای رنگ چیست

نحوه استفاده از دمای رنگ

دمای رنگ با لامپ ها استفاده می شود. بسته به نوع لامپ، نور یک اتاق ممکن است ویژگی های گرم، خنثی یا خنک داشته باشد. با نور طبیعی فضای باز به عنوان نقطه مرجع، برخی از نورها دمای گرم تری را به داخل اتاق می اندازند که منجر به رنگ زرد رنگ می شود. از سوی دیگر، برخی از چراغ‌ها دمای خنک‌تری دارند که منجر به ریختگی آبی می‌شود.

دمای رنگ نیز در ضبط و نمایش تصویر استفاده می شود. یک عکاس یا سازنده محتوای ویدیویی بر اساس نتیجه دلخواه، دمای رنگ را تصمیم می گیرد. استفاده از چیزهایی مانند نورپردازی یا عکسبرداری در شرایط مختلف روز یا شب، این کار را انجام می دهد.

عامل تعادل سفیدی در تنظیمات دمای رنگ و تلویزیون سونی

عامل دیگری که بر دمای رنگ تأثیر می گذارد، تعادل رنگ سفید است. برای اینکه تنظیمات دمای رنگ به درستی کار کنند، تصاویر گرفته شده یا نمایش داده شده باید به مقدار سفید ارجاع داده شوند.

عکاسان حرفه ای، فیلمسازان و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی از تراز سفیدی برای ارائه دقیق ترین مرجع رنگ استفاده می کنند.

رنگ سفید مرجع استاندارد شده دمایی که سازندگان محتوای فیلم و ویدیو و همچنین سازندگان پروژه های تلویزیون سونیی و ویدیویی از آن استفاده می کنند 6500 درجه کلوین است (که D65 نیز نامیده می شود). مانیتورهای تلویزیون سونیی حرفه ای که در فرآیند ایجاد، ویرایش و پس از تولید استفاده می شوند مطابق با این استاندارد کالیبره شده اند.

نقطه مرجع سفید D65 کمی گرم در نظر گرفته می شود. با این حال، به اندازه تنظیم دمای رنگ از پیش تعیین شده گرم در تلویزیون سونی گرم نیست. D65 به عنوان نقطه مرجع سفید انتخاب شد، زیرا بیشترین تطابق را با میانگین نور روز دارد و بهترین سازش برای منابع فیلم و ویدیو است.

تنظیمات دمای رنگ در تلویزیون سونی ها و ویدئو پروژکتورها

صفحه تلویزیون سونی را به عنوان یک سطح ساطع نور گرم شده با قابلیت نمایش تمام رنگ های مورد نیاز در نظر بگیرید. اطلاعات تصویر از پخش تلویزیون سونیی، کابلی یا ماهواره ای، دیسکی، جریانی یا منبع دیگری به تلویزیون سونی منتقل می شود. اگرچه رسانه ممکن است حاوی اطلاعات دمای رنگ صحیح باشد، تلویزیون سونی یا ویدئو پروژکتور ممکن است دمای رنگی پیش فرض داشته باشد که ممکن است دمای رنگ مورد نظر را به دقت نمایش ندهد.

همه تلویزیون سونی ها دمای رنگ یکسانی را از جعبه نمایش نمی دهند. تنظیمات پیش فرض کارخانه ممکن است خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. دمای رنگ درک شده تلویزیون سونی نیز ممکن است در نتیجه شرایط نور اتاق (نور روز در مقابل شب) کمی متفاوت به نظر برسد.

بسته به برند و مدل تلویزیون سونی، تنظیمات دمای رنگ ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  • تنظیمات از پیش تنظیم شده، مانند استاندارد (عادی، متوسط)، گرم (کم)، خنک (بالا).
  • تنظیم مداوم از گرم به سرد، مشابه نحوه تنظیم صدا، رنگ (اشباع)، رنگ (رنگ)، کنتراست و وضوح (به تصویر زیر مراجعه کنید).
  • ممکن است تنظیمات دمای اضافی برای هر رنگ (قرمز، سبز و آبی) در دسترس باشد. یک تکنسین آموزش دیده باید از این گزینه استفاده کند.
  • تنظیم گرم (W) باعث تغییر جزئی به سمت قرمز می شود، در حالی که تنظیم سرد (C) تغییر جزئی آبی را اضافه می کند. اگر تلویزیون سونی شما دارای گزینه های استاندارد، گرم و خنک است، هر کدام را انتخاب کنید یا از تنظیمات دستی برای مشاهده تغییر از گرم به سرد استفاده کنید.

هنگام انجام کالیبراسیون تصویر دقیق تر از تنظیمات اولیه گرم، استاندارد و سرد، هدف این است که مقدار مرجع سفید را تا حد امکان به D65 (6500K) نزدیک کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *