نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر علت شارژ نشدن گوشی سونی

علت شارژ نشدن گوشی  چیست؟ ممکن است از خواب بیدار شوید و اما گوشی شما شارژ نشده باشد. علت این خرابی چیست.  ممکن است مشکل از پد شارژ باشد، بنابراین من سعی کردیم از پد شارژ دیگری استفاده کنم، اما این نیز جواب نداد. من انواع روش های عیب یابی را امتحان کردم، اما هیچ کاری جواب نداد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، بیایید به دلیل و راه حل آنها نگاه کنیم.

علت شارژ نشدن گوشی
علت شارژ نشدن گوشی

علت شارژ نشدن گوشی سونی

برای حل این مشکل می‌توانید راه‌حل‌های سریع را با سونی خود امتحان کنید.

  • پورت های شارژ پد تعویض را بررسی کنید
  • بررسی کنید آداپتور برق به خوبی کار می کند
  • بررسی کنید که آیا تداخل فلزی بین موبایل و پد شارژ وجود دارد یا خیر
  • اگر این اصلاحات کار نمی کند و شارژ بی سیم سونی شما کار نمی کند، می توانید به موارد زیر نگاهی عمیق بیندازید.

سونی خود را مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات وقتی تلفن همراه خود را برای مدت طولانی راه اندازی مجدد نکرده اید، اشکالات جزئی در اندروید رخ می دهد. راه اندازی مجدد سونی ممکن است این اشکالات را برطرف کند و اگر دلیل آن باشد، ممکن است شارژ شما شروع شود. این مراحل را برای راه اندازی مجدد سونی دنبال کنید.

  • قفل تلفن همراه خود را باز کنید
  • دکمه پاور را طولانی فشار دهید
  • دو گزینه روی صفحه موبایل ظاهر می شود
  • “خاموش کردن” و “راه اندازی مجدد”
  • دکمه “Restart” را فشار دهید

تلفن همراه شما به طور خودکار خاموش و روشن می شود. سپس سونی خود را با یک شارژر بی سیم بررسی کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

قاب موبایل خود را بررسی کنید

شارژ بی سیم بسیار ضعیف تر از سیمی است. بنابراین، یک تداخل جزئی ممکن است باعث ایجاد مشکل در فرآیند شارژ شود. اگر از قاب موبایل با تلفن همراه خود استفاده می کنید، می تواند دلیل این مشکل باشد.

مطمئن شوید که از یک قاب موبایل با ضخامت بیش از 3 میلی متر استفاده می کنید زیرا اکثر شارژرهای بی سیم تا ضخامت 3 میلی متر به خوبی کار می کنند.

منابع برق را بررسی کنید

اگر هنوز با مشکل شارژ خود دست و پنجه نرم می کنید، وقت آن رسیده که به منابع برق نگاه کنید. آداپتور برقی که با شارژر بی سیم خود استفاده می کنید ممکن است معیوب باشد یا کابل USB شکسته باشد.

همین مورد را با استفاده از آداپتور برق دیگر و کابل شارژ USB بررسی کنید. همچنین پورت USB شارژ آداپتور برق را بررسی کنید. شاید از داخل شکسته باشد.

کابل شارژ USB را به درستی بررسی کنید اگر از یک گوشه پیچ خورده یا گیر کرده است. شارژر را دوباره با منابع برق وصل کنید و سپس آن را روشن کنید تا تلفن همراه خود را روی آن قرار دهید تا بررسی کنید که آیا با آن شروع به کار می کند یا خیر.

علت شارژ نشدن گوشی
علت شارژ نشدن گوشی

نرم افزار سونی خود را به روز کنید

توجه داشته باشید که نرم افزار تلفن همراه شما به روز است یا برنامه ها به روز شده اند. گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار یا به‌روزرسانی‌های برنامه در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و متوجه می‌شوید که تلفن همراهتان از شارژر بی‌سیم برق نمی‌گیرد. این به‌روزرسانی‌ها انرژی باتری را تخلیه می‌کنند و شارژر بی‌سیم در مقایسه با شارژر سیمی از مقدار کمی انرژی عبور می‌کند.

برای به روز رسانی نرم افزار تلفن همراه خود به اپلیکیشن تنظیمات موبایل خود بروید و عبارت “software update” را جستجو کنید. اگر هر گونه به روز رسانی در انتظار است نصب کنید. تلفن همراه شما پس از نصب به روز رسانی مجدد راه اندازی می شود. اکنون تلفن همراه خود را با شارژر بی سیم چک کنید.

خاک یا گرد و غبار

اگر مقداری خاک یا گرد و غبار روی درگاه های شارژ شارژر جمع شده باشد، درگاه های شارژ را بررسی کنید. تمیز نگه داشتن این پورت ها مهم است زیرا می توانند بر روند شارژ تاثیر بگذارند. اگر کثیفی یا گرد و غبار پاک نشود، می تواند باعث کاهش کارایی شارژر شود یا حتی به طور کلی از کار بیفتد.

می توانید از یک برس کوچک یا یک سواب پنبه ای برای تمیز کردن درگاه های شارژ استفاده کنید تا زباله ها پاک شوند. مهم است که ملایم باشید و چیزی را وارد پورت نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب شود. همچنین سطح شارژر بی سیم و قسمت پشتی تلفن همراه خود را تمیز کنید زیرا می تواند روند شارژ را نیز کند کند.

تداخل فلزی یک علت شارژ نشدن گوشی

هنگامی که اشیاء فلزی مانند سکه یا کلید در نزدیکی پد شارژ بی سیم یا دستگاه قرار می گیرند، تداخل فلزی رخ می دهد. این اجسام فلزی می توانند میدان الکترومغناطیسی لازم برای انجام فرآیند شارژ را مختل کنند. برای رفع این مشکل، باید هر گونه اجسام فلزی را از اطراف پد شارژ بی سیم یا دستگاه خود جدا کنید.

همچنین می‌توانید پد یا دستگاه را به مکان دیگری در خانه یا محل کار خود منتقل کنید تا ببینید آیا این به کاهش تداخل کمک می‌کند یا خیر. همچنین، شما باید کیس موبایل خود را بررسی کنید. اگر چیزی مانند سکه، پین و غیره وجود دارد، باید ابتدا آنها را از قاب موبایل جدا کنید زیرا این موارد ممکن است باعث شود روند شارژ کارایی کمتری داشته باشد یا در نهایت متوقف شود.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: شایع ترین مشکلات و علائم ضبط خودرو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *