نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه نمایش تلویزیون سونی

تعمیر صفحه نمایش تلویزیون. صفحه نمایش LCD تلویزیون شما یا هر صفحه نمایش LCD دیگری ممکن است به دلیل آسیب آب خراب شود. اگر آب در صفحه تلویزیون سونی در صفحه نمایش قابل مشاهده است یا حتی مشکوک هستید که آب به صفحه نمایش شما نفوذ کرده است، فوراً اقدام کنید زیرا بدون مراقبت از رطوبت در صفحه نمایش تلویزیون سونی مطمئناً باعث آسیب دائمی می شود. اگر رطوبت را به سرعت از بین ببرید، صفحه نمایش شما و کل سیستم فرصتی برای بازیابی و بازگشت به حالت عادی با از سرگیری عملکرد خود دارند.

تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

آماده سازی و تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

هنگامی که رطوبت در رایانه شما و به طور خاص در صفحه LCD تشخیص داده شد، باید سیم برق خود را جدا کرده و رایانه خود را خاموش کنید. تلویزیون شما کوتاه می شود که ممکن است باعث آسیب جدی شود اگر آب به مدار برق نفوذ کند. باتری را به طور کامل از تلویزیون سونی خارج کنید یا تمام سیم های متصل را از صفحه نمایش مانیتور پس از خاموش شدن برق هنگام خاموش کردن تلویزیون سونی خود جدا کنید.

سپس یک دستمال کاغذی بردارید تا با جذب آب از قسمت بیرونی صفحه، صفحه کلید را پاک کنید. برای جلوگیری از کارکرد آن در تلویزیون تا حد امکان آب را از قسمت بیرونی خارج کنید. سپس تلویزیون سونی را در کنار فن خود قرار دهید تا زمانی که برای مرحله بعدی آماده می شوید تبخیر شود.

خارج کردن آب از صفحه تلویزیون

توصیه می کنیم با افزودن برنج به سطل، سطل یا هر ظرف پلاستیکی خشک که به اندازه کافی بزرگ باشد، یک کیسه بزرگ برنج بخرید. سپس نیمی از سطل را پر کنید تا کل تلویزیون سونی یا مانیتور ال سی دی را روی برنج قرار دهید و برنج بیشتری اضافه کنید تا کاملا پوشانده شود، سپس در ظرف را ببندید. در اینجا نوع برنج مهم نیست زیرا می توانید از هر نوع برنجی که کم هزینه تر است استفاده کنید.

برنج با جذب آب محیطی فوق العاده خشک ایجاد می کند. برنج با خشک کردن آسیب آب صفحه LCD شما، رطوبت را از بین می برد. این برای اکثر دستگاه های الکترونیکی که آب در آنها وارد شده کار می کند. توصیه می کنیم صفحه نمایش را 24 ساعت کامل در برنج بگذارید. سپس با پاک کردن باقیمانده برنج با یک پارچه نرم، صفحه را بیرون بکشید تا از هرگونه خراشیدگی روی صفحه جلوگیری شود.

تست صفحه نمایش

در حال حاضر در حالت ایده آل، برنج باید ابر آب صفحه نمایش تلویزیون سونی یا سایر مشکلات صفحه نمایش آب LCD را جذب کرده باشد. سپس پس از تمیز کردن صفحه نمایش، باتری یا سیم‌ها را تعویض کرده و دوباره برق را وصل کنید. سپس واحد تلویزیون سونی را روشن کنید تا صفحه نمایش را تست کنید. شما باید مراقب هر گونه سوسو زدن یا هر رفتار عجیبی باشید که نشان می دهد آب هنوز وجود دارد.

اگر صفحه نمایش تلویزیون سونی به طور معمول کار می کند، نشان می دهد که آب حذف شده است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، آن را با گذاشتن دستگاه در برنج خشک به مدت چند روز به سطل برنج برگردانید. این فرآیند کار می کند، اما به کندی کار می کند. در صورت شکست روش برنج می توانید با جذب رطوبت از روش خاک گربه نیز استفاده کنید. روش بستر برای گرفتن رطوبت با نگه داشتن آن به صورت توده ای استفاده می شود. در موارد شدید، باید بسته‌های سیلیکاژل مانند بسته‌های موجود در جعبه‌های کفش بخرید که برای تعمیر صفحه‌نمایش‌های LCD که آسیب آب دارند نیز کار می‌کنند.

در اینجا نتیجه گیری در مورد نحوه حذف آب از صفحه نمایش ال سی دی است – امیدواریم این وبلاگ برای کاربران تلویزیون سونی ما که تعمیر آسیب دیدگی صفحه نمایش LCD با آب مشکل دارند مفید باشد.

رفع آبخوردگی تلویزیون

 آسیب آب صفحه نمایش تلویزیون سونی یک مشکل رایج است. وقتی مایع یا غذا روی لپ‌تاپ می‌ریزید ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که هنگام استفاده از لپ‌تاپ در فضای باز یا در اتاق مرطوب، به‌طور تصادفی آب روی لپ‌تاپ خود بریزد. اگر آسیب به سرعت پاک نشود، می تواند منجر به از دست رفتن دائمی داده ها و/یا خرابی سخت افزاری شود.

دلایل زیادی برای آسیب آب صفحه نمایش تلویزیون سونی وجود دارد، اما بیشتر آنها قابل پیشگیری هستند. نکات زیر به محافظت از تلویزیون سونی شما در برابر نشت تصادفی و سایر حوادث مرتبط با آب کمک می کند:

  • زمانی که از تلویزیون سونی خود استفاده نمی کنید همیشه در وضعیت عمودی قرار دهید.
  • از ریختن مایعات به طور مستقیم روی صفحه کلید خودداری کنید. در عوض، سعی کنید فوراً هر ریزش را با یک پارچه یا حوله کاغذی پاک کنید قبل از اینکه باعث آسیب شود.
  • لپ‌تاپ‌ها را در نزدیکی استخر یا جکوزی که بچه‌ها می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند یا داخل آن بیفتند، رها نکنید.
  • اگر تلویزیون سونی خود را روی زمین انداختید، آن را فقط روی پاهایش قرار ندهید – هنگام برداشتن آن از لبه هایش احتیاط کنید تا قاب آن خم نشود.

 پاک کردن آب از صفحه تلویزیون سونی

اگر به طور تصادفی چیزی روی صفحه نمایش تلویزیون سونی خود ریخت، نترسید. شما هنوز هم می توانید پوشش پلاستیکی را نجات دهید و با کمی تلاش آن را تمیز کنید. به سادگی از جاروبرقی خود برای مکیدن هر آبی که موفق به نفوذ به پوشش شده است استفاده کنید.

اگر مایعی باقی مانده است، می توانید از یک پارچه نرم یا حوله کاغذی مرطوب شده با الکل استفاده کنید تا آن را پاک کنید. مطمئن شوید که از مواد ساینده استفاده نکنید زیرا ممکن است صفحه را خراش دهد.

همچنین اگر می خواهید خشک بماند، باید مراقب دمیدن هوا به طور مستقیم در صفحه نمایش باشید. دمیدن هوا به طور مستقیم در سطح رایانه می تواند الکتریسیته ساکن ایجاد کند که در طول زمان باعث آسیب می شود. در عوض، چند حوله را روی قسمت‌هایی از کیس لپ‌تاپ خود قرار دهید که ممکن است مایع وجود داشته باشد و به آرامی با یک فن خاموش یا کم مصرف روی آن‌ها باد بزنید (به خاطر داشته باشید که این کار به گرد و غبار نیز کمک می‌کند).

پیشنهاد مطالعه: 6 نشانه تعمیر تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *