نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش فضای دیسک لپ تاپ سونی

آیا با روش‌های افزایش فضای دیسک لپ تاپ آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، این مقاله را از دست ندهید. برای انجام برخی فعالیت‌ها مانند نصب بازی و نصب ویندوز، باید فضای دیسک کافی داشته باشید. مطمئناً فضای دیسک فراوان در موارد دیگر نیز مورد نیاز است. چگونه فضای دیسک را افزایش دهیم؟ در این مقاله از چندین روش به شما معرفی می شود.

افزایش فضای دیسک لپ تاپ
افزایش فضای دیسک لپ تاپ

چرا باید فضای دیسک را افزایش دهید

فضای دیسک نقش مهمی برای اجرای عادی بسیاری از برنامه ها و برنامه ها ایفا می کند. اگر فضای دیسک کافی روی لپ‌تاپ سونی ندارید، در اجرای آن‌ها شکست خواهید خورد. بدتر از آن، ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید. موارد زیر خطاهایی هستند که اغلب با آن مواجه می شوند. حالا، بیایید نگاهی بیندازیم.

با توجه به اطلاعات بالا، اگر فضای دیسک کافی نداشته باشید، بسیار خطرناک است. علاوه بر این، رایانه شما به دلیل فضای کم دیسک به کندی کار می کند. بدون فضای کافی دیسک، نمی توانید بازی های مورد علاقه خود مانند Call of Duty Modern Warfare، Red Dead Redemption 2، League of Legends و غیره را انجام دهید.

از این رو، سؤالاتی مانند چگونگی افزایش فضای دیسک به شدت مورد بحث قرار می گیرند. در واقع این موضوع فوری و حیاتی است. از سوی دیگر، دانستن میزان فضای ذخیره سازی در لپ تاپ سونی خود نیز بسیار مهم است. حال در مورد این سوالات یک به یک صحبت خواهیم کرد.

چه مقدار فضای ذخیره سازی در لپ تاپ سونی خود نیاز دارم

“چه مقدار فضای ذخیره سازی در لپ تاپ سونی خود نیاز دارم؟” قبل از اینکه برای افزایش فضای دیسک آماده شوید، باید از خود بپرسید که فضای ذخیره سازی مورد انتظار برای درایو شما چقدر است. برای اجرای روان کامپیوتر، باید فضای کافی در دیسک داشته باشید. به عنوان مثال، اگر سیستم ویندوز 10 را اجرا می کنید، باید حداقل سیستم مورد نیاز این سیستم را برآورده کنید. شما می توانید مشخصات کامل ویندوز از جمله فضای موجود فعلی دیسک را از طریق این راهنما بررسی کنید.

فضای دیسک مورد نیاز با توجه به گروه های مختلف کاربر متفاوت است. اکنون، فضای دیسک توصیه شده برای کاربران مربوطه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

برای کاربران معمولی

اگر کاربر معمولی هستید که فقط می خواهید تصاویر، موسیقی صوتی و فیلم را ذخیره کنید، ظرفیت ذخیره سازی از 256 گیگابایت تا 512 گیگابایت کافی است. به طور خاص، 256 گیگابایت برای ایجاد اسناد word، ارسال ایمیل، بازی، اجرای برنامه‌ها و همچنین پخش نمایش‌ها کافی است. در مواردی مانند پشتیبان‌گیری از ویدیوها و عکس‌های محلی، ذخیره بازی‌های باکیفیت و عکس‌های 4k با وضوح بالا، 512 گیگابایت توصیه می‌شود.

برای مرد تجاری و گیمرها

از آنجایی که کسب و کار شما را ملزم به دسترسی به صفحات گسترده گسترده و برخی برنامه های تخصصی می کند، لپ تاپ سونی باید ظرفیت ذخیره سازی بالایی داشته باشد. فضای پیشنهادی از 512 گیگابایت تا 1 ترابایت متغیر است. برای لپ تاپ سونی گیمینگ، فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی پیشنهاد می شود. این فضای بزرگ شما را قادر می سازد تا برخی از بازی های پر فضا را به آرامی اجرا کنید.

برای حرفه ای های ویدئو و ویرایش

عملیات هایی مانند ساخت یا ویرایش فیلم ها فضای دیسک بسیار بیشتری را نسبت به کاربردهای دیگر می طلبد. دلیل اصلی آن این است که فیلم ها و عکس ها می توانند به سرعت و به راحتی فضا را مصرف کنند. از این رو، رایانه های ویرایش عکس و ویدیو باید حداقل 2 ترابایت ظرفیت داشته باشند.

در غیر این صورت، نمی توانید این برنامه های ویرایش فیلم و عکس را بدون مشکل اجرا کنید. بدتر از آن، ممکن است با برخی از مشکلات دردسرساز با آنها مواجه شوید.

پس از خواندن اطلاعات بالا، ممکن است پاسخ خود را به این سوال داشته باشید – چقدر فضای ذخیره سازی در لپ تاپ سونی خود نیاز دارم. وقتی فضای دیسک کافی نیست چه باید کرد؟ خوب، می توانید اقداماتی را برای بزرگ کردن دیسک خود انجام دهید تا فضای دیسک بیشتری داشته باشید.

چگونه فضای دیسک ویندوز 10 را افزایش دهیم؟ اگر این موضوع شما را آزار می دهد می توانید به مطالب زیر در این پست توجه کنید. شما راه هایی را یاد خواهید گرفت که چگونه فضای دیسک بیشتری به دست آورید.

چگونه فضای دیسک را افزایش دهیم

این قسمت 8 روش برتر برای اضافه کردن فضای دیسک در لپ تاپ سونی را به شما معرفی می کند. حال، نگاهی به آنها بیندازید و سپس یکی را انتخاب کنید.

روش 1: اضافه کردن فضای دیسک بیشتر از طریق MiniTool Partition Wizard

به شما توصیه می شود فضای دیسک را از طریق یک مدیر پارتیشن حرفه ای افزایش دهید، که موثر و قابل اعتماد است. MiniTool Partition Wizard ابزاری است که می تواند به شما در افزایش فضای دیسک کمک کند. ویژگی های Extend Partition و Move/Resize Partition شما را قادر می سازد تا اندازه دیسک را به راحتی افزایش دهید.

راه 1: افزایش فضای دیسک از طریق Extend Partition

ویژگی Extend Partition با گرفتن فضای خالی از سایر پارتیشن ها یا فضای تخصیص نشده، فضای دیسک را افزایش می دهد. هنگامی که می خواهید یک پارتیشن را به فضای خالی یا تخصیص نشده غیرمرتبط گسترش دهید یا فضای خالی یا تخصیص نشده روی دیسک وجود نداشته باشد، Extend Partition پیشنهاد می شود.

اکنون MiniTool Partition Wizard را با کلیک بر روی دکمه های زیر دانلود و نصب کنید و سپس مراحل ارائه شده را دنبال کنید.

مرحله 1: MiniTool Partition Wizard را راه اندازی کنید تا رابط اصلی آن را دریافت کنید.

مرحله 2: روی درایو سیستم کلیک راست کرده و از منوی بالا گزینه Extend را انتخاب کنید.

مرحله 3: در پنجره بعدی، درایوی را انتخاب کنید که می خواهید فضای خالی را از آن بگیرید و نوار دسته را حرکت دهید تا میزان فضایی که می خواهید اشغال کنید را مشخص کنید. پس از آن روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مرحله 4: پس از پشتیبان گیری به رابط اصلی، روی Apply کلیک کنید تا عملیات اجرا شود.

راه 2: افزایش فضای دیسک از طریق تغییر اندازه پارتیشن

هنگامی که فضای مجاور تخصیص نشده در جلو یا پشت درایو برای گسترش روی دیسک وجود دارد، پارتیشن انتقال/تغییر اندازه برای افزایش فضای دیسک به شما توصیه می‌شود. چگونه فضای دیسک را از طریق ویژگی Move/Resize Partition در MiniTool Partition Wizard افزایش دهیم؟

در اینجا آموزش است.

مرحله 1: پس از باز کردن برنامه، روی درایو سیستم کلیک راست کرده و از منوی پاپ آپ گزینه Move/Resize را انتخاب کنید.

مرحله 2: در پنجره درخواست شده، اندازه و مکان درایو را با حرکت دادن دسته پیکربندی کنید. برای گسترش پارتیشن، باید دسته را بلندتر کنید تا فضای تخصیص نیافته بیشتری اشغال شود. سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود و به رابط اصلی بازگردید. در نهایت روی Apply کلیک کنید تا عملیات انجام شود. چگونه فضای ذخیره سازی لپ تاپ سونی را افزایش دهیم؟ MiniTool Partition Wizard کمک زیادی می کند. الآن امتحانش کن!

روش 2: فضای دیسک را از طریق مدیریت دیسک افزایش دهید

Disk Management یک ابزار داخلی ویندوز است که به شما امکان می دهد عملیات های مختلف مرتبط با هارد دیسک از جمله اضافه کردن فضای دیسک را انجام دهید. با این وجود، این ابزار دارای محدودیت هایی در افزایش فضای دیسک است.

با این حال، بسیاری از کاربران هنوز هم می خواهند امتحان کنند. چگونه فضای دیسک ویندوز 10 را از طریق مدیریت دیسک افزایش دهیم؟ خوب می توانید به مراحل زیر مراجعه کنید.

مرحله 1: پنجره Run را با نگه داشتن کلیدهای Windows + R باز کنید و سپس diskmgmt.msc را تایپ کنید و Enter را بزنید تا Disk Management باز شود.

مرحله 2: روی درایو C کلیک راست کرده و گزینه Shrink Volume را از منوی بالا انتخاب کنید. اکنون، می توانید متوجه شوید که گزینه Extend Volume خاکستری شده است، زیرا هیچ فضای خالی یا فضای تخصیص نشده ای در نزدیکی این درایو وجود ندارد.

مرحله 3: در پنجره بعدی فضایی را که می خواهید کوچک شود پیکربندی کنید و سپس بر روی Shrink کلیک کنید تا عملیات ذخیره و اجرا شود.

مرحله 4: سپس روی درایو C کلیک راست کرده و گزینه Extend Volume را انتخاب کنید

مرحله 5: برای ادامه روی Next کلیک کنید.

مرحله 6: می توانید اندازه ای را که می خواهید برای درایو هدف اضافه کنید در این پنجره تعیین کنید. سپس دکمه Next و Finish را یکی پس از دیگری کلیک کنید تا عملیات تکمیل شود.

تا چه اندازه با مشکلات لپ تاپ سونی آشنایی دارید؟ ما در مقاله « 10 مشکل رایج لپ تاپ سونی » مشکلات رایج لپ تاپ را به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم. مطالعه این مقاله به شما در زمینه شناسایی و رفع این مشکلات کمک می‌کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *