نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی

 دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی. سونی یکی از پرفروش ترین و معروف ترین برندهای تولید کننده ی دستگاه های دیجیتال از جمله تلویزیون و سینمای خانگی است. این برند ژاپنی در سال ۱۹۴۶ بنا نهاده شد و از آن زمان تاکنون با گسترش محصولات خود هم اکنون جزو برندهای رده بالا در صنعت تولید تلویزیون و تجهیزات بازی و سرگرمی به شمار می رود. کمپانی ژاپنی سونی یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین برندها در جهان است که طرفداران زیادی در کشور های مختلف از جمله کشور ایران دارد. به همین جهت آشنایی با امکانات تلویزیون های سونی به خصوص برای کاربران این دستگاه ها از جذابیت های این برند معروف به شمار می رود.

منوی مخفی در تلویزیون چیست

تلویزیون های سونی از جمله دستگاه هایی هستند که منوی مخفی دارند و روش های متعددی برای دسترسی به این منو وجود دارد. این منو به کاربران اجازه ی دسترسی به تنظیمات داخلی نظیر تنظیم روشنایی، نحوه ی پخش صدا، کنتراست تصویر و ..‌. را به کاربران می دهد. عموما این منو توسط مهندسین و متخصصین مورد استفاده قرار می‌گیرد و علت مخفی بودن این بخش از تلویزیون های هوشمند این است که کاربران عادی نیازی به آن ندارند.  توصیه می شود قبل ورود به منوی مخفی حتما اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید چرا که مشاهده شده ورود به منوی مخفی بدون آگاهی، ممکن است به بخشی از قطعات این دستگاه های دیجیتال آسیب وارد کند. امیدواریم با همراهی کردن ما تا پایان این مقاله این اطلاعات مهم را به بهترین شکل به دست بیاورید.

تعمیر تخصصی ضبط ماشین

کاربرد منوی مخفی در تلویزیون سونی

منوی مخفی همان طور که قبلا ذکر شد در بسیاری از دستگاه های تلویزیون وجود دارد که تلویزیون های سونی از این قاعده مستثنی نیستند. این منو قابلیت ها و تنظیماتی دارد که کاربران عادی اطلاعات کمی در این باره دارند. در صورت ورود به این قسمت بدون آگاهی و اطلاعات کافی، ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای قطعات دستگاه سونی شما به وجود بیاید. در این منو می توان قابلیت هایی نظیر رنگ تصوی، کنتراست تصوی، فعال یا غیرفعال کردن برخی از خصوصیات تلویزیون، ارتفاع تصاویر، میزان نور و روشنایی نمایشگر و … را تنظیم کرد. چنانچه درصدد انجام تنظیمات خاصی از طریق منوی مخفی به روی تلویزیون سونی هستید حتما با تکنسین های نمایندگی سونی مشورت کنید.

3 روش آسان برای ورود به منوی مخفی

منوی مخفی تلویزیون سونی همانند دیگر تلویزیون های دیجیتال بسیار کاربردی و تخصصی است و با استفاده از آن میتوان تنظیمات حرفه ای روی دستگاه انجام داد. ورود به این منوی مخفی مثل بقیه ی تلویزیون ها به روش های مختلفی انجام می شود که در اینجا به مهمترین و راحت ترین آن ها اشاره می‌کنیم.

روش اول

دراین روش به منظور ورود به منوی مخفی تلویزیون سونی ابتدا دستگاه را به کمک ریموت کنترل خاموش کنید. سپس با فشردن دکمه های زیر از چپ به راست می توانید به منوی مخفی دسترسی پیدا کنید:

Display > 5 > volume + > power

 دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی

بعد اینکه دکمه های بالا را انتخاب کردید امکان ورود به منوی مخفی برای شما ایجاد شده  و می توانید تنظیمات خود را انجام دهید.

روش دوم دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی

در این روش زمانی که تلویزیون روشن است می توانید با فشردن دکمه های زیر به ترتیب از چپ به راست وارد منوی مخفی شوید:

Left > right > mute > center  button > mute > menu

روش سوم

برای انجام این روش ابتدا باید تلویزیون را در حالت استند بای قرار دهید. به همین منظور دکمه ی Home  را فشرده و از بخش select apps  در تنظیمات گزینه ی select timers   را انتخاب نمایید. در منویی که باز می‌شود گزینه ی standby  را فعال کنید. سپس با فشردن دکمه های زیر به ترتیب از چپ به راست میتوانید به منوی مخفی دسترسی پیدا کنید.

Display > 5 > vol + > powe

 دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی

نحوه ی خروج از منوی مخفی

چنانچه پس از انجام تنظیمات مورد نظر خود قصد خروج از منوی مخفی دستگاه سونی را دارید کافی است دکمه ی پاور را روی ریموت کنترل تلویزیون بفشارید تا به این ترتیب از منوی مخفی خارج شوید. همانطور که قبلا نیز گفته شد این منو برای تنظیمات تخصصی و حرفه ای به کار برده میشود و در صورت استفاده نادرست از آن ممکن است بعضی از قطعات دستگاه شما آسیب ببیند. چنانچه قصد انجام تنظیمات از طریق منوی مخفی را دارید حتما با تکنسین های نمایندگی تلویزیون سونی مشورت کنید.

نمایندگی تعمیرات سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *