نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر و نجات لپ تاپ از آب خوردگی

آیا با روش های نجات لپ تاپ از آب خوردگی آشنایی دارید؟ در اینجا آموزش داده می شود که چگونه از صدمه به لپ تاپ بلافاصله پس از آب خوردگی روی آن جلوگیری نمود.

مراحل تعمیر لپتاپ آبخورده

۱٫ خاموش کردن لپ تاپ و قطع فوری آن از منبع برق. برای اینکار، دکمه پاور لپ تاپ را بزنید. اگر درحالیکه مدارهای لپتاپ فعال هستند، مایعی روی آنها ریخته شود ، احتمالا این مدارها اتصال کوتاه خواهند شد. بنابراین زمان در اینجا نقش حیاتی دارد.

۲٫ برای قطع لپ تاپ از منبع برق، کابل شارژ را از لپ تاپ جدا کنید. این وروردی معمولا در سمت راست یا چپ بدنه لپ تاپ قرار دارد.

۳٫ پاک کردن لپ تاپ از هر گونه مایع باقیمانده. این مورد باعث شده تا لپ تاپ کمتر در معرض قرار گرفته و خطر شوک الکتریکی کاهش می یابد.

۴٫ وارونه کردن لپ تاپ و برداشتن باتری در حد امکان. برای وارونه کردن لپ تاپ، پنل پایین لپ تاپ را درآورده و به آرامی روی باتری قرار دهید.

نکته: احتمال انجام این مرحله در برخی لپ تاپها وجود ندارد. ازجمله در مک بوک ها بدون باز کردن پایین لپ تاپ از مابقی بدنه نمی توان این کار را انجام داد.

۵٫ قطع سخت افزار خارجی. این کار شامل آیتم های زیر است:

  • دستگاههای USB (فلش درایو، اداپتورهای وایرلیس، شارژرها و …)
  • کارتهای حافظه
  • کنترل کننده ها (مانند موس)
  • شارژر لپ تاپ
نجات لپ تاپ از آب خوردگی
نجات لپ تاپ از آب خوردگی

۶٫ قرار دادن حوله در سطح صاف. لپ تاپ را چند روز روی حوله گذاشته، مطمئن باشید که این مکان گرم، خشک و بدون رطوبت باشد.

۷٫ باز کردن لپ تاپ بصورت مورب و قرار دادن صفحه آن بر روی حوله. با توجه به انعطاف پذیری لپ تاپ، آن را کاملا بر روی سطح صاف قرار دهید. برای تسریع فرایند خشک شدن مایع، می توانید یک فن نزدیک آن گذاشته تا به تبخیر سریع بخار کمک شود.

۸٫ پاک کردن هر گونه مایع. جلو و عقب نمایشگر، بدنه لپ تاپ و کیبورد را تمیز کنید.

نکته: مطمئن شوید که لپ تاپ هنوز وارونه بوده و این کار را تا زمانی انجام دهید که هر مایع اضافی تخلیه شود.

۹٫ قبل از تماس با اجزای کامپیوتر الکتریسیته بدن خود را با لمس زمین تخلیه کنید. به منظور جلوگیری از هر گونه شوک الکتریکی، الکتریسیته بدن خود را تخلیه کرده و با اتصال با زمین مانع از هر گونه شوکی شود. الکتریسته ایستا به آسانی می تواند باعث از بین رفتن مدارات شود، بنابراین قبل از لمس رم ها این مرحله را انجام دهید.

۱۰٫ جدا کردن هر گونه سخت افزار. اگر به نحوه برداشتن رم، هارد دیسک کامپیوتر و سایر اجزای داخلی قابل تشخیص آشنا نیستید، لپ تاپ را به خدمات تعمیرات حرفه ای لپ تاپ بسپارید.

نکته ۱: راهنمای کامپیوتر را پیدا کنید. شماره ساخت و مدل کامپیوتر را با دنبال کردن رم جستجو کنید.

نکته ۲: برای MacBook، ابتدا باید ۱۰ پیچ روی پایه بدنه را جدا نموده.

۱۱٫ خشک کردن اجزای داخلی. برای اینکار، به پارچه میکروفیبر نیاز است.

نکته ۱: اگر آب زیادی در نواحی داخلی لپ تاپ وجود دارد، ابتدا باید آنرا خشک کنید.

نکته ۲: به آرامی این کار را انجام دهید.

۱۲٫ برداشتن مابقی آب. از یک پارچه کتان استفاده کرده و یا از هوای فشرده برای تمیز کردن هر گونه گرد و غبار و کثیفی استفاده نمایید.

۱۳٫ خشک کردن لپ تاپ. خشک کردن لپ تاپ حداقل یک روز زمان می برد.

نجات لپ تاپ از آب خوردگی
نجات لپ تاپ از آب خوردگی

نکته ۱: لپ تاپ را در محل گرم و خشک قرار دهید. برای مثال، گرم کننده ها ممکن است زمان خشک کردن را بهبود ببخشند.

نکته ۲: هرگز از سشوار برای تسریع در فرایند خشک کردن لپ تاپ استفاده نکنید، زیرا تراکم گرمای سشوار به اندازه کافی زیاد است و به قطعات داخلی لپ تاپ آسیب می رساند.

۱۴٫ مونتاژ دوباره لپ تاپ و روشن کردن آن. اگر لپ تاپ روشن نمی شود و یا صدا می دهد، باید لپ تاپ را به خدمات تعمیرات تخصصی مانند ایران سرویس بسپارید.

۱۵٫ برداشتن هر گونه مایع در صورت نیاز. حتی اگر لپ تاپ کار می کند، ممکن است آلوده به مواد چسبنده روی آن باشد. هر گونه مایع را به آرامی با یک پارچه کتان که برای خشک کردن لپ تاپ استفاده می کنید، بردارید.

‫3/5 ‫(1 نظر)