نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت سونی

افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت. ممکن است متوجه شوید که فضای خالی شما تمام شده است و باید فضای ذخیره سازی را در تبلت سونی خود افزایش دهید، شگفت انگیز باشد. اما واقعیت این است که برای بسیاری از ما، ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی تبلت‌های ما چیزهای زیادی است. چند عکس، شاید چند برنامه، یک یا دو بازی، چند فیلم و موسیقی، و قبل از اینکه متوجه شوید، حافظه داخلی تقریباً پر شده است. و این قبل از اینکه در وهله اول آنچه را که شما به سیستم عامل از دست می دهید محاسبه کنیم.

اما خبر خوب این است که امکان افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت سونی شما وجود دارد تا به فشرده سازی محتوای بیشتر روی آن کمک کند. مانند قطاری در متروی لندن، همیشه راهی برای جا دادن کمی بیشتر در قطار وجود دارد.

افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت

نحوه افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت سونی

در مورد افزایش فضای ذخیره سازی در تبلت سونی واقعاً دو گزینه وجود دارد. اولین مورد با اضافه کردن فضای ذخیره سازی از طریق کارت SD است. دوم با حذف bloatware – محتوایی که نمی‌خواهید یا نیازی به دستگاه خود ندارید. در حالی که گزینه دوم ظرفیت ذخیره سازی را تغییر نمی دهد، آنچه در دسترس شما است را افزایش می دهد. بیایید به ترتیب هر یک از این روش ها را بررسی کنیم.

استفاده از کارت SD

اکثر قریب به اتفاق (اما نه لزوماً همه) تبلت های سونی دارای یک اسلات برای کارت microSD هستند. و این کارت ها می توانند فضای ذخیره سازی شما را بسیار افزایش دهند – مانند این گزینه 1 ترابایتی. انواع مختلفی از کارت‌های SD موجود است که مقادیر متفاوتی از ظرفیت ذخیره‌سازی و رتبه‌بندی‌های سرعت متفاوت را ارائه می‌دهند. ما به این موضوع با جزئیات بیشتری نگاه خواهیم کرد.

  • کارت های MicroSD ظرفیت تا 2 گیگابایت را ارائه می دهند.
  • کارت های MicroSDHC (ظرفیت بالا) ظرفیت تا 32 گیگابایت را ارائه می دهند.
  • کارت های MicroSDXC (ظرفیت توسعه یافته) ظرفیت بیش از 32 گیگابایت و حداکثر 2 ترابایت را ارائه می دهند.
  • هر کارت دارای رتبه بندی سرعت خواهد بود. اینها 2، 4، 6، 8 یا 10 هستند. کارتی با رتبه 2 کندترین برای بازیابی و انتقال داده است، در حالی که 10 سریعترین است.

MicroSDXC بهترین در این محدوده است، زیرا بالاترین ظرفیت ذخیره سازی و سریع ترین سرعت خواندن و نوشتن را ارائه می دهد. اما بسته به نیاز شما، ضروری نیست. در حالی که آنها برای ضبط ویدیو عالی هستند، به خصوص در رزولوشن های بالا، تفاوت برای استفاده های کم تقاضا، مانند ذخیره عکس های ثابت، کمتر مشخص می شود.

نحوه قرار دادن کارت microSD

نصب کارت microSD روی تبلت سازگار بسیار ساده است:

  • سینی کارت SD را پیدا کنید. اگر رایانه لوحی شما بتواند این کار را انجام دهد، اغلب این مکان همان جایی است که سیم کارت را در آن قرار می دهید. از پین اجکتور برای باز کردن سینی استفاده کنید.
  • کارت microSD را با دقت در اسلات صحیح قرار دهید.
  • سینی را دوباره داخل دستگاه قرار دهید.
  • صبر کنید تا تبلت کارت microSD را تشخیص دهد.

هنگامی که کارت MicroSD توسط رایانه لوحی شما شناسایی شد، می توانید به جای استفاده از حافظه داخلی، محتوای زیادی را به آن منتقل کنید. این در درجه اول برای چیزهایی مانند عکس و فیلم است. اما شما همچنین می توانید یک کارت SD را فرمت کنید تا بتوانید برنامه ها را نیز انتقال دهید. این باعث می شود کارت SD بسیار شبیه حافظه داخلی باشد. اما معمولاً به این معنی است که روی هیچ دستگاه دیگری کار نخواهد کرد.

حذف برنامه ها و محتوای استفاده نشده

یک گزینه جایگزین حذف هر محتوایی است که به آن نیاز ندارید. این کمی زمان‌بر است، اما نتیجه خالص این است که فضایی را که قبلاً توسط همه برنامه‌های از پیش نصب‌شده‌ای که هرگز استفاده نکرده‌اید اشغال شده بود، آزاد می‌کنید.

  • به تنظیمات بروید.
  • Storageرا انتخاب کنید.
  • سپس با این کار فضای ذخیره سازی رایانه لوحی خود را با دسته بندی هایی مانند برنامه ها، تصاویر و ویدیوها به تفکیک تقسیم می کند. برای دریافت تفکیک جداگانه می توانید روی هر کدام کلیک کنید. همچنین می‌توانید آنها را به ترتیب اندازه فهرست کنید، بنابراین می‌توانید ابتدا بزرگترین برنامه‌ها را اولویت‌بندی کنید.
  • با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید برنامه‌هایی را که نیاز ندارید انتخاب کرده و آن‌ها را حذف کنید.

کپی کردن رسانه در کامپیوتر

به عنوان یک جایگزین، بسیاری از محتوای رسانه ای شما را می توان به رایانه منتقل کرد. هنگامی که آن را منتقل کردید، می توانید به سادگی فایل های اصلی را که در رایانه لوحی خود بودند حذف کنید.

  • ابتدا تبلت خود را با کابل USB به رایانه خود وصل کنید.
  • به دنبال پوشه با علامت DCIM بگردید. معمولاً عکس‌ها و ویدیوهای شما در اینجا ذخیره می‌شوند.
  • هر فایلی را که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید و آنها را در رایانه خود کپی کنید.

همانطور که می بینید، بیش از یک راه برای دادن فضای ذخیره سازی بیشتر در تبلت سونی وجود دارد. افزودن کارت SD ظرفیت کلی ذخیره سازی دستگاه شما را افزایش می دهد. در حالی که حذف محتوا فضایی را که قبلاً در دسترس نبود آزاد می کند.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر عدم اتصال تبلت سونی به وای فای

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *