نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی براویا سونی XBR-X930E

بررسی براویا سونی XBR-X930E

بررسی براویا سونی XBR-X930E

ویژگیهای جدید تلویزیون LCD/LED سونی دارای محرک نور پس زمینه است که ویژگی کاملی از نور پس زمینه می باشد. بهترین تلویزیونهای LCD/LED دارای طیف کاملی از نورهای پس زمینه هستند.

این مدل جدید دارای تبدیل و اسکالینگ بالا، HD، DVD و محتوای ورودی BluRay می باشد. کاهش نویز (صدا) جدید سونی در این مدلها با کیفیت عالی دیده می شود. تکنولوژی تبدیل سونی تصویر ۴K را با سیگنالهای عادی رزولوشن امروزی ایجاد می کند. که یک استراتژیک بزرگ بوده و سونی می تواند پردازش عالی خود را نشان دهد.

X930E دارای ویژگیهای تصویر، طیف پویای توسعه یافته PRO، پردازشگر X1 4K و الگوریتم اسکالینگ بالا Pro واقعیت X و رنگ گسترده (برای HDR) است. تمامی اینها تصویر جالبی را نشان می دهند.

چگونه X930 سونی با تلویزیون OLED ال جی ۴K مقایسه می شود؟ تکنولوژی OLED محبوب است، بنابراین برای سیگنال ۴K UHD، لبه قوی در OLED ال جی مطرح می شود. سونی دارای بهترین پردازش و پنل خروجی تلویزیونهای ۴K است، بنابراین برای ۱۰۸۰p و سیگنالهای پایین تر، این نوع تلویزیون بهتر از OLED ال جی ۴K عمل می کند.

 

نقاط قوت

  • سطح مشکی و کنتراست
  • پردازش عالی محتوای استاندارد
  • پلی بک سریع از پنل ۱۲۰Hz
  • صحت رنگ و انتقال واقعی
  • عملکرد HDR
  • روشنایی
  • کیفیت سازی و ظاهر
  • سایه تیره
  • انتخاب گوگل با تنظیم حالت تصویر
  • عملیاتی تلویزیون هوشمند اندروید سریع، با کیفیت و جستجوی صدا نیز بخوبی کار می کند

 

نقاط ضعف

  • دید زاویه جانبی
  • کیفیت صدای متوسط
  • قیمت

 

خنثی

  • تاخیر ورودی بازی

 

درجه بندی کیفیت تصویر: ۱۰۰/۹۴

HDR (طیف پویای بالا)

HDR در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۷ به عنوان ویژگی تلویزیون مطرح شده است. HDR طیفی را توسعه می دهد که پیکسل در تلویزیون LCD می تواند نشان دهد و با روشنایی و درخشندگی تصاویر همراه است. کنتراست با افزایش روشنایی بجای تیرگی عمیق بالا می رود. بجای افزایش روشنایی تصویر، هدف واقعی HDR افزایش کنتراست در نواحی مختلفی از تصویر است. همچنین بخشهای روشن تصویر را بهبود داده و کنتراست زیادی را با بخشهای تیره مجاور تصویر ایجاد می کند. از آنجایی که کنتراست تصویر یکی از ویژگیهای اصلی برای بهبود عمق درک شده است، HDR بهبود کیفیت تصویر را درنظر می گیرد اگرچه ممکن است کنتراست کلی پنل را افزایش ندهد. رنگهای روشن شفاف تر بنظر می رسن. تصویر خوب HDR به سایه های بهتری اشاره کرده و صحنه های موردنظر نیز دارای تصاویر روشن تری هستند.

در X930E، تکنولوژی PRO طیف پویای X همراه با نور پس زمینه جدید برای ارتقای کنتراست با محتوای HDR و بدون HDR عمل می کند که جریان نور پس زمینه منطقه ای تغییر می کند. تغییر نور پس زمینه سونی نسبت به سایر رقبا مانند سامسونگ بسیار دقیق است.

 

نمایشگر تریلومونیوس- انتقال رنگ- کنتراست

تکنولوژی رنگ گسترده در چندین سال برای سونی جالب توجه بوده است که انتقال رنگ واقعی را نسبت به اکثر رقبای سونی تولید کرده و بطور کلی کالیبراسیون کمتری را برای رسیدن به نصب تصویر لذت بخش نشان می دهد. رنگها هنوز هم فراوان و زیبا هستند. پنل بیرونی X930E آنچیزی است که جدا از سونی ۴K ارزان می باشد.

 

تبدیل HD به ۴K

تبدیل و اسکالینگ بالا مهمترین جنبه هر تلویزیون UHD 4K در سال ۱۰۱۷/۲۰۱۸ پس از محتوای ۴K می باشند. علت آن ترکیب عالی تکنولوژی الگوریتم اسکالنگ بالا PRO واقعیت X 4K است که در موتور X1 پردازشگر جدید ۴K استفاده می شود. در پنل X930E، سیگنال خوب HD وجود دارد. فیلمها عالی بوده و پیشنهاد می شود تا نور اتاق برای تماشای فیلمها کم باشد.

 

دید زاویه جانبی

تلویزیونهای دارای نور پس زمینه LED نمی توانند حتی با پنل بیرونی کاملا اصلاح شوند. اشباع رنگ و کنتراست حدود ۱۵ درجه خارج از مرکز کم می شود. در سمت روشن، این موارد به شدت کم نشده و هرچه از مرکز فاصله گرفته دید زاویه بدتر می شود.

 

درجه بندی ویژگیها: ۱۰۰/۹۲

طرح/ ظاهر

سونی ازنظر صفحه منحنی با سامسونگ مطابقت نمی کند. عناصر طراحی سونی ساده هستند. این تلویزیون برای طراحان داخلی درخواست شده است. حتی پشت تلویزیون دارای کانتور خوبی است و به گونه ای طراحی شده است که تلویزیون در اتاق زیاد اهمیتی ندارد. X930E دارای نوار مشکی بسیار نازیکی داخل پنل بیرونی است.

 

کنترل از راه دور (ریموت)

ریموت لمسی سونی پاسخ سریعی می دهد و قطعا در اپلیکیشن های تلویزیون هوشمند سریع بوده و جستجو را در زمان تایپ بر روی کیبورد صفحه تسریع می بخشد.

اما امسال اگر برنامه تلویزیون هوشمند جستجو شود هرگز سیستم جستجوی صدای بهتری نسبت به عملکرد جستجوی تلویزیون اندروید در تلویزیونهای سونی ۴K دیده نمی شود. جستجوی تشخیص صدا حتی در اتاق شلوغ به درستی کار نمی کند. زمان پاسخ تلویزیون به ارسال نتایج سریع و دقیق است.

 

تلویزیون هوشمند/ ویژگیهای سیستم عامل تلویزیون اندروید

X930E دارای جدیدترین سیستم عامل اندروید گوگل ۶٫۰ با اپلیکیشن های برجسته ازجمله Netflix، hulu، Amazon instant، Vudu، Pandora، iHeartRadio، Crackle  و SiriusXm می باشد و حدود ۳۰ اپلیکیشن کوچک و ناچیز نیز دارد. امسال نیز HBO NOW, EPIX, Starz Play, Fusion, Pluto TV افزوده شده اند. در ابتدا بنظر می رسد که گزینه های محدودی دارد اما دارای موزیک پلیر گوگل، بازی، فیلم و … نیز است. سرعت عملیات در ترکیب با کیفیت عالی صدا و تصویر بخش گوگل پلی/ اندروید پیشنهادات تلویزیون هوشمند نیز واقعی است که متمایز از رقابت می باشد. عملکرد جستجوی صوتی در ریموت لمسی بطور عالی با یوتیوب و گوگل پلی کار می کند.

 

حالت سینمایی/ فیلم – پایین یا خاموش نگهداشتن برای جلوگیری از اثر اپرا

تنظیم تصویر سینمایی یا فیلمی (با توجه به آپدیت نرم افزار) در منوی تنظیمات تصویر در زیر تنظیمات پیشرفته و زیر شفافیت وجود دارد. این تنظیم با ترکیب تنظیم جریان حرکتی تاثیر می گذارد که در آنجا تصویر با حذف تاری پس زمینه بسیار خنثی شفاف می شود. در اینصورت اثر Telenovela ایجاد می شود که به آسانی بر روی X930E جلوگیری شده است. موقعیت هموارسازی جریان حرکتی در سطح ۳ و موقعیت شفاف در سطح ۲ و تنظیم سینمایی/ فیلم باید به موقعیت off یا low قرار بگیرد. این ویژگی فقط برای جبران فریم است که در دو موقعیت بالای متوسط و بالا برداشته می شود.

 

درجه بندی ارزش: ۱۰/۸۸

سونی ازنظر قیمت در سالهای اخیر بسیار رقابتی بوده است. به استثنای درایو نور پس زمینه جدید، اکثر ویژگیها در مدل سالهای قبل نیز وجود داشته اند. قیمت این دستگاه حدود ۱۹۹۹ دلار برای مدل XBR65X930E و ۱۴۹۹ دلار برای مدل XBR55X930E است.

 

درجه بندی کلی: ۱۰۰/۹۱

 

ویژگیهای سریع

  • کیفیت تصویر اولترا HD 4K با ۴ برابر رزولوشن و وضوح HD کامل ۱۰۸۰p
  • طیف پویای X که محتوای HD و بدون HDR را تقویت کرده
  • درایو نور پس زمینه با نور پس زمینه دقیق
  • پردازش تصویر PRO 4K به تبدیل بالا کمک می کند
  • پردازشگر X1 4K (تصاویر ۴K تقویت می شوند)
  • نمایشگر تریلومینوس به درستی رنگ، وضوح و جزئیات را نشان داده
  • موقعیت اسپیکر: زیر پایه
  • صدای واضح + پردازش صدای دیجیتال (DSP) با نیروی S
  • HDMI 2.0 و محتوای پلی بک کدکس HEVC در ۶۰p
  • وای فای برای ویژگیهای تلویزیون هوشمند
  • MHL 3.0 برای دومین صحنه ها
‫0/5 ‫(0 نظر)