نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات کیفیت صدای ضعیف هدست PS5

کیفیت صدای ضعیف هدست PS5. PS5 یکی از محبوب ترین کنسول های بازی است که می توانید با انجام بازی هایی مانند Gran Turismo 7، Horizon Forbidden، Marvel Spider-Man Miles Morales و بسیاری دیگر اوقات فراغت خود را سپری کنید. و اکنون با معرفی صدای سه بعدی، این کنسول تجربه بازی را به سطحی کاملاً جدید رسانده است. همه چیز آنقدر خوب پیش می رفت که مردم با مشکلات کیفیت صدای ضعیف هدست PS5 مواجه شدند. بدترین بخش این است که این مشکل مربوط به بازی است، یعنی در همه بازی های PS5 رخ نمی دهد. خوشبختانه، راه حلی برای این مشکل وجود دارد، و این مقاله در مورد آن است. در اینجا قصد داریم در مورد چگونگی رفع مشکل کیفیت صدای هدست PS5 فقط با انجام چند راه حل ساده صحبت کنیم.

کیفیت صدای ضعیف هدست PS5

PS5 3D Audio در کیفیت صدای ضعیف هدست PS5

قبل از پرداختن به مسائل فنی، به عنوان مثال، نحوه رفع مشکل کیفیت صدای هدست PS5، اجازه دهید ابتدا در مورد صدای سه بعدی PS5 صحبت کنیم. برای کسانی که اطلاع ندارند، سونی یک ویژگی صوتی سه بعدی جدید را در آخرین کنسول بازی خود، PS5 معرفی کرد. ویژگی های خود را با کمک آخرین موتور Tempest 3D AudioTech ارائه می دهد. این موتور خروجی تمام صدایی که از جهات مختلف می آید را به طور همزمان ارائه می دهد.

سونی بعداً یک هدست صوتی سه بعدی به نام هدست Pulse 3D Wireless را برای همراهی آخرین ویژگی معرفی کرد. با استفاده از این هدست صوتی سه بعدی، احساس می کنید که به طور طبیعی درگیر هر بازیی هستید که انجام می دهید. علاوه بر این، هر زمان که به منبع صوتی نزدیک شوید، موتور صداها را از همه جهات تقویت می کند و صدای قدم های دشمن را مانند قبل می کند.

بر روی کاغذ، ویژگی صوتی سه بعدی PS5 باعث می شود که شما به عنوان یک گیمر، صداها را از همه جهت بشنوید. برای دقیق تر، صداهایی را می شنوید که از هر سه جهت می آیند: بالا، پایین و اطراف. و این یکی از ویژگی‌های بسیاری است که هدست بی‌سیم Pulse 3D را به محصولی شایسته تبدیل می‌کند.

شما می توانید از این هدست سونی یا هر هدست صوتی سه بعدی اختصاصی دیگری برای برتری نسبت به دشمنان خود استفاده کنید. با این حال، شما فقط می توانید از ویژگی صدای فراگیر سه بعدی در بازی های سازگار لذت ببرید.

مشکل کیفیت صدای ضعیف هدست PS5

اکنون که از PS5 3D Audio و ویژگی‌های آن آگاه هستید، زمان آن رسیده است که نحوه رفع مشکل کیفیت صدای ضعیف هدست PS5 را بیابید. یکی از بسیاری از بازی هایی که با مشکلات کیفیت صدای ضعیف مواجه است، بازی Call of Duty Warzone است. بنابراین، هر زمان که شخصی سعی می کند بازی را با صدای سه بعدی فعال انجام دهد، با مشکل کیفیت صدای پایین مواجه می شود. ویژگی صدای سه بعدی عمدتاً برای بازی های PS5 طراحی شده است. بنابراین، اگر سعی کنید عناوین قدیمی‌تری را آزمایش کنید، ممکن است با انواع مختلفی از خطاها روبرو شوید.

بازی Call of Duty Warzone یکی از محبوب ترین بازی های Battle Royale است. بنابراین، مدت زیادی طول نمی کشد تا توسعه دهندگان مشکل کم صدا را برطرف کنند. به طور بالقوه، در به‌روزرسانی پچ نسل بعدی. اما تا آن زمان چه باید کرد؟ هیچ کس دوست ندارد بازی مورد علاقه خود را با صدای خفه انجام دهد. بنابراین، در اینجا چند راه حل مختلف وجود دارد که می تواند در این شرایط به شما کمک کند.

خاموش کردن صدای سه بعدی در PS5

همانطور که گفته شد، PS5 دارای موتور Tempest است که صدای سه بعدی تولید می کند. و از آنجایی که این ویژگی جدید است، همه بازی های PS5 با آن سازگار نیستند. بنابراین، اگر سعی کنید بازی‌ای را انجام دهید که با ویژگی صوتی سه بعدی سازگار نیست، در نهایت صدایی مخدوش یا با کیفیت پایین را خواهید شنید. بنابراین، به عنوان یک راه حل برای آن، باید صدای سه بعدی را غیرفعال کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید.

  • PS5خود را روشن کنید.
  • به پروفایل خود سر بزنید با انجام این کار، در صفحه اصلی منوی اصلی قرار می گیرید.
  • در منوی اصلی، روی «تنظیمات» ضربه بزنید، که در گوشه سمت راست بالای پنجره وجود دارد.
  • از لیست گزینه های موجود در منوی تنظیمات، روی “صدا” ضربه بزنید.
  • به گزینه «خروجی صدا» در سمت چپ منوی صدا بروید.
  • در پنجره خروجی صدا، به پایین بروید تا گزینه Enable 3D Audio را پیدا کنید.

اگر گزینه فعال است، آن را خاموش کنید. پس از اتمام، شروع به پخش COD Warzone کنید و بررسی کنید که آیا همچنان با مشکل کیفیت صدای ضعیف هدست PS5 مواجه هستید یا خیر.

تغییر نمایه صوتی سه بعدی

تنظیم نمایه صوتی سه بعدی می تواند راه حل دیگری باشد که در این شرایط می تواند مفید باشد. بنابراین، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تنظیم نمایه صوتی سه بعدی در PS5 دنبال کنید.

  • با پیروی از روش های ذکر شده در بالا، از منوی “صدا” در تنظیمات دیدن کنید.
  • در صفحه خروجی صدا، روی «تنظیم نمایه صوتی سه بعدی» ضربه بزنید.
  • اگر گزینه تار است، مطمئن شوید که هدست را به درستی وارد کرده اید. علاوه بر این، مطمئن شوید که «فعال کردن صدای سه بعدی» روشن است.
  • اکنون در Adjust 3D audio profile، با اسکرول دستکاری کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. برای دقیق تر، مطمئن شوید که اسکرول تا حد ممکن به سطح گوش نزدیک است.

خودشه. بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

تغییر فرمت صدا در کیفیت صدای ضعیف هدست PS5

اگر مشکل برطرف نشد، می‌توانید فرمت صدا را تغییر دهید تا مشکل برطرف شود. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تغییر فرمت صدا در PS5 دنبال کنید.

  • با پیروی از روش های ذکر شده در بالا، از منوی “صدا” در تنظیمات دیدن کنید.
  • در صفحه خروجی صدا، روی «فرمت صدا (اولویت)» در زیر گزینه کلی ضربه بزنید.
  • در اینجا، شما سه گزینه را پیدا خواهید کرد. خطی PCM، Bitstream و Bitstream DTS. شما باید هر سه فرمت صوتی را آزمایش کنید و به یکی از فرمت‌های صوتی که بیشتر مطابق با خواسته‌های شما است پایبند باشید.

پیشنهاد مطالعه: حل کردن مشکلات صدای PS5

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *