نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

6 مشکل رایج در تبلت Sony Xperia Z2

6 مشکل رایج در تبلت Sony Xperia Z2 و نحوه رفع آنها

هرکسی که برای یک تبلت براق و قدرتمند در بازار است نیازی به نگاه بیشتر به تبلت Sony Xperia Z2 ندارد. این تبلت اندرویدی فوق العاده با داشتن مشخصات رده بالا در بدنه ای فوق العاده باریک، صفحه نمایش پر جنب و جوش و ظرفیت مقاومت در برابر عناصر، چیزهای زیادی را دوست دارد. اما همانطور که با بهترین ها نیز دیدیم، برخی مشکلات ممکن است ظاهر شوند. امروز، ما برخی از مشکلات رایج در مورد تبلت Sony Xperia Z2 را جمع بندی کرده و راه حل های بالقوه ای را در مورد نحوه رفع آنها ارائه می دهیم!

مشکل شماره 1 – مشکلات صفحه لمسی

بسیاری از مشتریان از مشکلات مربوط به صفحه لمسی، عدم ثبت صفحه در تماس، عملکرد دوبار ضربه زدن به حالت بیدار شدن و عدم پاسخگویی صفحه قفل، توضیح داده اند. ذکر شده است که فقط مناطق خاصی از صفحه نمایش دارای مشکل هستند، در حالی که سایر قسمت ها خوب کار می کنند.

راه حل های احتمالی:

  • تنظیم مجدد نرم ممکن است کار را انجام دهد. در زیر می توانید دستورالعمل نحوه انجام این کار را بیابید.
  • هنگام استفاده از تبلت، شارژر خود را از برق بکشید، زیرا ممکن است به این مشکل کمک کند.
  • با رفتن به تنظیمات – درباره دستگاه – تشخیص – دستگاه را آزمایش کرده و آزمایش صفحه لمسی را انجام دهید، صفحه لمسی خود را آزمایش کنید. اگر این ویژگی داخلی نیست، می توانید برنامه Diagnostics را از فروشگاه Xperia بارگیری کنید.
  • سعی کنید یک تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید تا داده ها یا مشکلات غیرفعال در حافظه پنهان پاک شود.
  • تبلت Z2 خود را به درگاه کامپیوتر وصل کرده و از نرم افزار همراه برای تعمیر تبلت استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که نرم افزار به روز است. آخرین به روز رسانی گزارش شده است که بسیاری از مشکلات مربوط به صفحه لمسی را برطرف می کند.

مشکل شماره 2 – تبلت روشن نمی شود

برخی از کاربران متوجه شده اند که حتی پس از فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، تبلت بوت نمی شود.

راه حل های احتمالی:

  • تنظیم مجدد نرم ممکن است کار را انجام دهد. در زیر می توانید دستورالعمل نحوه انجام این کار را بیابید.
  • دکمه پاور و دکمه افزایش صدا روی دستگاه را برای چند ثانیه پایین نگه دارید تا سه لرزش کوتاه احساس کنید، سپس تبلت را دوباره روشن کنید.
  • با وصل کردن شارژر دیواری AC به مدت یک ساعت یا بیشتر، مطمئن شوید که تبلت شما کاملاً شارژ شده است و سپس راه اندازی مجدد را امتحان کنید.

مشکل شماره 3 – خم شدن صفحه نمایش یا تکان خوردن

برخی از افراد دریافته اند که تبلت خود به خود خم می شود. با گذشت زمان، گرما و عوامل دیگر می توانند در ایجاد شاسی پیچ خورده یا خمیده نقش داشته باشند، اما حتی ممکن است متوجه شوید دستگاه شما در آن شرایط قرار دارد. در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که تبلت در حال چروکیدن است یا در اطراف قاب شل شده است.

راه حل احتمالی:

متأسفانه، تنها راه مطمئن برای رفع این مشکل، تماس با سونی و درخواست دستگاه جدید است. تا زمانی که تحت ضمانت هستید، دلیلی وجود ندارد که تبلت تعویض نشود.

مشکل شماره 4-اتصال Wi-Fi خراب یا قطع می شود

برخی از افراد در اتصال به یک شبکه Wi-Fi با مشکل روبرو شده اند یا در حال قطع شدن منظم اتصال هستند.

راه حل های احتمالی:

  • ابتدا روتر و تبلت Xperia Z2 خود را برای چند ثانیه خاموش کنید، سپس آنها را دوباره روشن کنید. این باعث می شود اتصال تازه شود و اغلب مشکل را برطرف می کند.
  • اگر این کار نکرد، به تنظیمات-Wi-Fi بروید و روی سه نقطه در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا وارد گزینه ها شوید. مطمئن شوید که (Wi-Fi را هنگام خواب روشن نگه دارید) روی (همیشه) تنظیم شده است و علامت (اجتناب از اتصالات ضعیف) را بردارید.
  • به تنظیمات Wi-Fi بروید، نام اتصال خود را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس (فراموش کردن شبکه) را انتخاب کنید. اتصال شبکه را از ابتدا تنظیم کنید.
  • حالت یا کانال روتر Wi-Fi خود را تغییر دهید. Wi-Fi Analyzer را از فروشگاه Google Play بارگیری کنید تا بررسی کنید کدام کانال ها مشغول هستند و بر این اساس آن را تغییر دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که فیلتر MAC روتر شما خاموش است. برای پیدا کردن آدرس MAC تبلت، وارد تنظیمات – درباره دستگاه – وضعیت شوید و حتی می توانید آن را به صورت دستی اضافه کنید.

مشکل شماره 5 – مسائل مربوط به هنگی و تأخیر

برخی از کاربران پس از راه اندازی اولیه تبلت Z2 خود مشکلاتی در تأخیر و انجماد گزارش کرده اند. اگر بخواهید چندین نمایه یا برنامه های پیچیده را باز کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد، اما به نظر نمی رسد که بسته شدن برنامه ها در حساب های دیگر مشکل را برطرف کند.

راه حل های احتمالی:

  • به منوی Stamina بروید و کادر پایین منو را بردارید، زیرا این می تواند عملکرد شما را محدود کند. ممکن است مجبور شوید برنامه های صرفه جویی در انرژی را برای بهبود عملکرد خاموش کنید.
  • با استفاده از RAM زیاد، بررسی کنید که بیش از حد روی دستگاه خود کار نمی کنید. برنامه های غیر ضروری پس زمینه را ببندید و برنامه هایی را که به طور مرتب از آنها استفاده نمی کنید پاک کنید.
  • برای پاکسازی و تنظیم مجدد دستگاه می توانید تبلت خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. با این حال، پس از این کار باید برنامه هایی را مجدداً نصب کنید، و ممکن است مشکل دوباره ایجاد شود.
  • برای خلاص شدن از شر صفحه، یک ثانیه صفحه را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید.
  • اگر مشکل حتی پس از تنظیم مجدد کارخانه همچنان ادامه داشت، تبلت خود را برگردانید و دستگاه جایگزین بخواهید، زیرا ممکن است مشکلی در سخت افزار وجود داشته باشد.

مشکل شماره 6 – مشکلات صوتی هنگام استفاده از برنامه های خاص

برخی از دارندگان تبلت Z2 هنگام استفاده از برنامه ها و بازی های خاص در دستگاه خود، از جمله Netflix، Skype و شبیه سازهای خاص، با تاخیرها و مشکلات قابل توجهی مواجه شده اند. صدا بسیار کمی از عملکرد عقب می ماند.

راه حل های احتمالی:

  • به تنظیمات – صدا – جلوه های صوتی بروید و تنظیمات فردی را خاموش کنید. همچنین می توانید تنظیمات افزایش صدا را تغییر دهید تا ببینید آیا این امر تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. در برخی موارد، مشکلات پردازش صدا ممکن است باعث تاخیر صدا شود.
  • به روز رسانی نرم افزار می تواند عملکرد دستگاه شما را بهبود بخشد. مطمئن شوید که هم برنامه ها و هم نرم افزار روی تبلت Xperia Z2 شما به روز هستند.
  • سعی کنید حافظه پنهان اطلاعات خود را پاک کنید تا مطمئن شوید که داده های تکه تکه یا مشکل ساز منجر به تأخیر نمی شوند. به تنظیمات بروید – برنامه ها یک برنامه را انتخاب کرده و روی (Clear Cache) و (Clear Data) ضربه بزنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *