نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مشکلات مربوط به عدم تصویر

عیب یابی مشکلات مربوط به عدم تصویر

عدم تصویر

مشکلات مربوط به عدم تصویر از مواردی هستند که در آن تلویزیون روشن است، صدا دارد اما تصویر ندارد و هیچ OSD نیز ندارد (نمایشگر روی صفحه). روشنایی صفحه ظاهر نمی شود.

 

جعبه سیاه در وسط تصویر:

این مورد زمانی روی می دهد که Closed Captioning به متن تنظیم شده باشد. Closed Captioning را خاموش کرده یا حالت دیگری را انتخاب کنید. گاهی اوقات یک دکمه روی ریموت با یک آیکون وجود دارد که مشابه با دو حرف C’s در یک جعبه است که این کار را انجام می دهد. اگر چنین نبود، به منوی تلویزیون رفته و تنظیمات یا منوی صدا را پیدا کنید تا تنظیمات Closed Captioning تغییر کند.

 

عدم تصویر، اما OSD و صدا هنوز به خوبی کار می کند

اگر OSD (نمایشگر روی صفحه) کار می کند، پس اکثر تلویزیونها بخوبی کار می کنند. برخی منابع (DVD، VDS، ماهواره، آنتن، کابل و …) را چک کنید تا کار کنند. اگر چنین بود، مشکل ممکن است از منبع غیرفعال یا از کابلهای آن باشد. اگر هیچ منبعی کار نمی کند، مشکل ممکن است از خود تلویزیون باشد و باید تعمیر شود.

 

عدم تصویر و عدم OSD، اما صدا خوب است

اگر تلویزیون نمی تواند هیچ OSD را نشان داد، مشکل داخلی است که باید تعمیر شود.

برای پنل فلت LCD و تلویزیون LED، نقاط نوری که از دریچه های پشت دیده می شوند را چک کنید. اگر هیچ نور پس زمینه وجود ندارد، پس منبع برق، مبدل یا پنل LCD ممکن است مشکل داشته باشند. اگر نور پس زمینه دیده می شود، پس مشکل باید از مدار پردازش ویدئویی باشد. در هر مورد، دستگاه باید تعمیر شود.

برای دید مستقیم CRT سونی و تلویزیون پروژکتوری CRT، چک کنید که لامپ تایمر/ پاور بطور مداوم بدون هیچ الگویی چشمک می زنند. این تنظیمات شامل مداری بوده که تعادل رنگهای قرمز، سبز و آبی را تنظیم کرده تا تصویر ساخته شود.  اگر این دستگاه نمی تواند تعادل رنگ مناسبی را نشان دهد، اصلا هیچ تصویری بدست نمی آید. برخی از این دستگاهها می توانند با بالا یا پایین کردن G2 یا کنترل صفحه قابل استفاده باشند. کنترل در پایین ترانسفورماتور پشت در دید مستقیم تلویزیون و یا ۳ کنترل در بخشی از فوکوس و پشت پنل جلویی تلویزیون پروژکتوری CRT وجود دارد. توصیه می شود تا این کار به فرد متخصص واگذار شود زیرا ولتاژهای بالا و جدی در این قطعه از دستگاه وجود دارند.

 

عدم تصویر، تصویر منجمد، یا خراشیدگی تصویر در صفحه آبی خوشامدگویی

مدلهای میتسوبیشی ۲۰۰۹ ممکن است مشکل نرم افزاری داشته باشد که می تواند باعث ایجاد علائمی از جمله عدم تصویر، تصویر منجمد، خراشیدگی تصویر در صفحه آبی خوشامدگویی، عدم صدا، صدای نویز، نبود برق، راه اندازی نمی شود، روشن نمی شود، بطور موقت خاموش می شود، یا قفل کنترل شود. این مورد اغلب با ارتقای نرم افزار به ورژن جدید ۱۱٫۰۳ v از وب سایت میتسوبیشی اصلاح می شود. در وب سایت شماره مدل را وارد نموده و دانلود کنید:

  • آپدیت نرم افزار ۱۱٫۰۳
  • دستورالعمل های آپدیت نرم افزار

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)